Gå til innhold

Hvordan be om bensinpenger?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ja huff det finnes sikkert en million andre tråder om dette.. 

Jeg har ei venninne uten bil eller lappen, hun jobber fullt og jeg er student uten deltidsjobb. Samboeren min har bil som jeg får bruke så mye jeg orker, mot at jeg så klart fyller bensin etter meg. 

Problemet med denne venninnen er at hun hele tiden foreslår å dra på senteret, IKEA, ut å spise etc. Og vi bor slik at da må man kjøre et stykke (ca 13 mil tur/retur). Jeg er jo like glad i disse tingene så jeg blir med, men hun tilbyr seg aldri å betale for det, jeg fyller bensin etter vær gang vi er ute i håp om at hun skal skjønne at det hadde vært hyggelige om hun bidro litt. Toppet seg da hun ringte meg hysterisk en morgen i sommer, de hadde glemt å ordne sjåfør til flyplassen, da var jeg på hytta så det ble en lang kjøretur.. Ikke ei krone fikk jeg for det.. 

Dette begynner å plage meg bare mer og mer, men jeg vet ikke hvordan jeg kan be om bensinpenger uten å virke frekk eller gjerrig.. Vær så snill å si at noen av dere kan ha noe erfaring med dette selv? 

Anonymkode: 7947f...be9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Si noe sånt som «jeg har litt dårlig råd for tiden, kan du være med å spleise på bensin?» 

Anonymkode: ee17e...0d5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

«Jeg kan mer enn gjerne være med, men tror vi må spleise på bensin, ellers så har jeg ikke råd, desverre.»

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Marillia skrev:

Svar neste gang at du er blakk og har ikke penger til bensin.... 

 

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Si noe sånt som «jeg har litt dårlig råd for tiden, kan du være med å spleise på bensin?» 

Anonymkode: ee17e...0d5

Har prøvd å spille på dårlig råd, men da får jeg bare tilbud om å låne penger til bensin 😂

Ts

Anonymkode: 7947f...be9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Springfjær