Gå til innhold

Beste trening for "dvask" kropp?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ønsker å trene litt styrke for å bli mindre dvask. Er ikke ute etter store muskler, men stramme litt opp/trene for bedre holdning. 

Jeg går daglige turer. Mem hvordan type styrketrening er best for å nå mitt mål? Pilates? Yoga? Styrke med egen kropp? Har ikke råd til å dra på treningssenter for tiden, så jeg må kunne trene hjemme/se filmer på YouTube ol. 

Anonymkode: 9afcd...46e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det har blitt veldig moderne å svare at "styrketrening" er løsningen på alt, men jeg stemmer for både styrke og kondis.  Styrketrening i seg selv gjør lite for å fjerne underhudsfett. Det øker hvileforbrenningen litt, men ville ikke satset på det. De som viser frem stram, veldefinert kropp etter kun styrketrening er nok veldig nøye på kostholdet i tillegg.

Skrevet

Et sunt kosthold er det aller viktigste for en dvask kropp. 

Anonymkode: e619a...2c5

• Liker 1
Skrevet

Begynn enkelt, om du ikke har trent mye fra før.
30 days shred har jeg hørt bra om. 
Da er det en mnd å gjennomføre, en liten økt hver dag. 
Så tenker jeg at det er enklet å legge på litt ekstra kondis med aerobic fra youtube om du skulle føle for det en dag :)
Tenker du må litt mer opp i puls en å "bare" gå tur.

Gjest gjest- silje
Skrevet

Få pulsen godt opp på de daglige turene dine. 

Går du plasser som det ikke er så mange folk så kan du også ta knebøy, gående utfall, armhevinger, hang ups og planken på turen. Dette er øvelser jeg ville ha satset på for å bli mer stram.

Du kan øke motstanden ved å kjøpe en ketleball, den kan brukes i de fleste øvelser og er ikke så dyr hvis du kjøper på feks jula. Eller så kan du ha vann i flasker å bruke som vekter - det er også en veldig god måte å gjøre turene litt tyngre, altså vannflasker i ryggsekk ☺

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...