IsaLuna Skrevet 3. september 2018 #1 Skrevet 3. september 2018 Jeg skal gifte meg, og må innrømme at dette er et univers som er ukjent for meg og som jeg aldri har satt meg inn i. Hva må jeg huske/tenke på? Hvor god tid i forveien skal man ordne ting? Vi har booket kirke 29. juni neste år. Lokale er også på plass. Så nå sitter jeg og klør meg i hodet og lurer på hvor veien går videre
AnonymBruker Skrevet 3. september 2018 #2 Skrevet 3. september 2018 Kjole, begynn i god tid, men ikke så hod at du rekker å gå mye opp/ned i vekt til neste år. Anonymkode: 1984a...cbd 1
AnonymBruker Skrevet 3. september 2018 #3 Skrevet 3. september 2018 Gratulerer! Jeg ville sagt fra om datoen til de det er viktigst for dere at kan være med på bryllupet. Så ville jeg begynt å se etter lokale til bryllupsfesten, noen steder er det stor rift om lokalene og disse bookes tidlig. Det finnes mange nettsider som har lister over hva man bør tenke på (Google huskeliste bryllup), noen av disse er ganske overdrevne, men du blir ihvertfall minnet på ting det kan være greit å avklare tidlig. Anonymkode: 9026e...a0a 2
AnonymBruker Skrevet 3. september 2018 #4 Skrevet 3. september 2018 Gjesteliste. Erfaringsmessig kan dette ta litt tid hvis man må ta hensyn til antall, reisevei, overnatting osv. jeg ser også at datoen er i ferien, og da bør informasjon om dato gå ut temmelig kjapt, før gjestene bestiller neste års ferie. (Invitasjon sendes så klart ut senere) Anonymkode: 8406f...83d 3
AnonymBruker Skrevet 3. september 2018 #5 Skrevet 3. september 2018 Begynne å tenke på størrelse budsjett, lek med gjesteliste og snakk om meny og om dere ønsker profesjonell kake eller kanskje dere kjenner noen som baker? Vil dere ha underholdning eller levende musikk så sjekk litt rundt dette, se på kjole. Skal dere ha brudepiker eller svenner? Osv. Anonymkode: 061a3...1fa 2
kaleidoskop Skrevet 3. september 2018 #6 Skrevet 3. september 2018 Gratulerer Få på plass de tingene som er viktig for dere. Si ifra til venner og familie dere vil ha med om datoen. Bestill fotograf Skal noen synge i kirka Band til festen på kvelden Jeg ville begynt å se på kjole nærmere jul, men ikke vent til over jul. Det kan være flere mnd leveringstid. Ellers er det bare å kose seg med inspirasjon på f.eks pinterest. 1
AnonymBruker Skrevet 3. september 2018 #7 Skrevet 3. september 2018 Sparing ville jeg begynt med allerede nå. Så vil jeg tipse om å lage brudebuketten selv. Jeg brukte 1500 kr ca. på min, og følte det gikk mye penger på den kun fordi den var til et bryllup. Søk opp på YouTube/Google etter info om hvordan man kan lage sin egen. Anonymkode: 1b7c0...0d2 1
IsaLuna Skrevet 3. september 2018 Forfatter #8 Skrevet 3. september 2018 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Gratulerer! Jeg ville sagt fra om datoen til de det er viktigst for dere at kan være med på bryllupet. Så ville jeg begynt å se etter lokale til bryllupsfesten, noen steder er det stor rift om lokalene og disse bookes tidlig. Det finnes mange nettsider som har lister over hva man bør tenke på (Google huskeliste bryllup), noen av disse er ganske overdrevne, men du blir ihvertfall minnet på ting det kan være greit å avklare tidlig. Anonymkode: 9026e...a0a Gjesteliste og melde fra til folk var et godt råd
IsaLuna Skrevet 3. september 2018 Forfatter #9 Skrevet 3. september 2018 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Begynne å tenke på størrelse budsjett, lek med gjesteliste og snakk om meny og om dere ønsker profesjonell kake eller kanskje dere kjenner noen som baker? Vil dere ha underholdning eller levende musikk så sjekk litt rundt dette, se på kjole. Skal dere ha brudepiker eller svenner? Osv. Anonymkode: 061a3...1fa Jeg synes brudepiker/svenner er veldig søtt. Husker selv jeg var brudepike som liten i et par bryllup på 90-tallet. Men hva slags funksjon har de egentlig?
IsaLuna Skrevet 3. september 2018 Forfatter #11 Skrevet 3. september 2018 Akkurat nå, Stella Rose skrev: Gratulerer Tusen takk
kaleidoskop Skrevet 3. september 2018 #12 Skrevet 3. september 2018 9 minutter siden, IsaLuna said: Jeg synes brudepiker/svenner er veldig søtt. Husker selv jeg var brudepike som liten i et par bryllup på 90-tallet. Men hva slags funksjon har de egentlig? Tenker at funksjonen er at barn i nær familie skal ha en "rolle" og se søte ut. 1
AnonymBruker Skrevet 3. september 2018 #13 Skrevet 3. september 2018 12 minutter siden, IsaLuna skrev: Jeg synes brudepiker/svenner er veldig søtt. Husker selv jeg var brudepike som liten i et par bryllup på 90-tallet. Men hva slags funksjon har de egentlig? Vi inviterte med våre yngste nevøer og niese, og tanken var at de skulle få delta, få dele fokus. Det var før vi selv fikk barn. Den eldste på syv holdt buketten min under vielsen. Morsommere for jentene enn guttene Mener at kommentatoren under kronprinsesse Victoria sitt bryllup sa at svenner og piker er fordi fremtiden til en mann og kone er i barn og familie. Et slags overtroisk håp og lykkelig fremtid og barn. Anonymkode: 061a3...1fa 1
IsaLuna Skrevet 3. september 2018 Forfatter #14 Skrevet 3. september 2018 4 minutter siden, kaleidoskop skrev: Tenker at funksjonen er at barn i nær familie skal ha en "rolle" og se søte ut. Det synes de sikkert er gøy . Da er det vi som kjøper og betaler antrekk til dem?
IsaLuna Skrevet 3. september 2018 Forfatter #15 Skrevet 3. september 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Vi inviterte med våre yngste nevøer og niese, og tanken var at de skulle få delta, få dele fokus. Det var før vi selv fikk barn. Den eldste på syv holdt buketten min under vielsen. Morsommere for jentene enn guttene Mener at kommentatoren under kronprinsesse Victoria sitt bryllup sa at svenner og piker er fordi fremtiden til en mann og kone er i barn og familie. Et slags overtroisk håp og lykkelig fremtid og barn. Anonymkode: 061a3...1fa Veldig flott symbolikk. Jeg må fortelle mannen at vi skal ha brudepiker
AnonymBruker Skrevet 3. september 2018 #16 Skrevet 3. september 2018 Akkurat nå, IsaLuna skrev: Det synes de sikkert er gøy . Da er det vi som kjøper og betaler antrekk til dem? Jeg synes brudeparet bør betale så lenge de har ønsker eller krav om antrekk eller farge. Dersom det er bare jenter så finnes ustyrtelig mye søtt om du søker på ebay på flower girl gown, for eksempel! Anonymkode: 061a3...1fa 1
kaleidoskop Skrevet 3. september 2018 #17 Skrevet 3. september 2018 1 minutt siden, IsaLuna said: Det synes de sikkert er gøy . Da er det vi som kjøper og betaler antrekk til dem? Om det ikke er egne barn, så kommer dere sikkert til enighet med foreldrene. Selv ville jeg ikke orket å ha andre barn en mine egne. Hadde ikke egne da jeg giftet meg. Nieser og nevøer måtte pent sitte på benken i kirka da jeg gikk opp der. Små barn er ganske "uberegnelige" man vet aldri om de vil gå opp kirkegulvet eller om de slår seg vrang. Det er mye folk og de kan bli sjenert. 1
AnonymBruker Skrevet 3. september 2018 #18 Skrevet 3. september 2018 Sett opp et budsjett. Finn og book lokale! Mange lokaler bookes lang tid i forveien, lurt å være tidlig ute. Velg forlovere. Sett opp gjesteliste. Send ut save the date/invitasjoner i god tid slik at folk kan planlegge alt fra barnepass til fri fra jobb. Brudekjole kan ha lang leveringstid hvis du ikke skal kjøpe brukt, min kjole hadde feks 6 måneders leveringstid. Så start i god tid, book deg tid i forskjellige brudesalonger. Anonymkode: 95827...7cc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå