AnonymBruker Skrevet 3. september 2018 #1 Skrevet 3. september 2018 Hei, jeg har hatt en slags tall-skrekk og vært dårlig i matte . Innimellom får jeg det til men fikk 3 på matte eksamen videregående. Nå har jeg begynt på et årsstudium innenfor en slags økonomi-linje hvor vi har bedriftsøkonomi. Jeg ønsker å lære mer om økonomi men er altså redd for at det skal gå dårlig mtp tall-skrekken. Flere her som har hatt det sånn men klart å få det til ?? Det ønsker jeg virkelig nå fordi jeg føler min manglende økonomiske tall-forståelse holder meg tilbake i livet. Anonymkode: 9b071...6a6
AnonymBruker Skrevet 3. september 2018 #2 Skrevet 3. september 2018 Jeg har nettopp begynt på grunnleggende bedriftsøkonomi-kurs og jeg fikk 2 i matte på vgs. Ut fra pensumoversikten er det relativt lite matte på dette nivået, og mye mer om forståelse av mekanismer og hvilke elementer som påvirker hverandre. Nå har jeg bare vært på en forelesening, men jeg finnes ikke bekymret for at dette skal gå veldig mye bedre enn videregåendematten. Har du sjekket om du har dyskalkuli? Anonymkode: 2f820...13d
Celine2017 Skrevet 3. september 2018 #3 Skrevet 3. september 2018 Hei! Jeg har aldri hatt mer enn 4 i matte på VGS , men fullført bachelore i økonomi og ledelse
annebanane Skrevet 3. september 2018 #4 Skrevet 3. september 2018 Det krever å holde tungen på plass i munnen da tallene skal bli riktig selv om det ikke er de vanskeligste regnemåtene, men det kan jo selvsagt gå om du jobber for det.
AnonymBruker Skrevet 4. september 2018 #6 Skrevet 4. september 2018 De fagområdene (Bachelornivå) som har mest matte er: - Mikroøkonomi - Makroøkonomi - Finans Alle disse har en god del matematikk, til den grad at du må forstå funksjonsdrøfting og differensiering (enkel og flere variabler), logaritme og eksponenter, enkel optimering, rekkeutvikling, grunnleggende statistikk og sannsynlighet. Anonymkode: 4a534...f15
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå