Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Sønnen min på 8+ mnd har alltid (unnskyld) grønn avføring. Veldig sjeldent han har gult avføring. Alltid grønt. Lurer på hvor vanlig dette er? Glemmer alltid å spørre dette når vi ha Trine hos helsesøster. 

Han våkner også ofte på natta. 

Anonymkode: 25615...c74

Skrevet

Trine, nei time*😃

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ingen her kan gi deg svar, men les her:

https://ammehjelpen.no/artikkel/60/Avforing-hos-barnet

Ellers er det best å ta kontakt med legen. De kan underøke barnet og evt ta prøver

Anonymkode: f33d8...a84

Jeg ammer ikke

Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Jeg ammer ikke

Testet ulike mme?

Anonymkode: 2912e...5bc

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Testet ulike mme?

Brukt 2 ganger, men han hadde samme avføring. Hipp er fast 

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Brukt 2 ganger, men han hadde samme avføring. Hipp er fast 

Nan*

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Nan*

Holder ikke med 2 ganger. Om det er noen han han reagerer på av hipp må dere bytte i minst 2-3 uker :)

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Holder ikke med 2 ganger. Om det er noen han han reagerer på av hipp må dere bytte i minst 2-3 uker :)

Å? Det viste jeg ikke. Men da gjør jeg det i dag, og håper det blir bedre:) 

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Minst 6 uker. Dersom det er melkeproteinallergi tar det lang tid før proteinene går ut. Grønn avføring høres ut som allergi. Vår hadde det ved melkeproteinallergi, samme med en i barselgruppa. Ring legen deres nå.

Anonymkode: cd7eb...47c

Skrevet

Han får jo fast føde i tillegg til MME nå, ikke sant? Kan være reaksjon på nye matvarer. Så lenge barnet ikke plages av forstoppelse eller diare, så ser jeg ikke noen problemer med fargeutvalget presentert i bleiene :)

Tror vi ble ferdige med gull avføring ved introduksjon av fast føde. Har ikke sett noe til den fargen siden. Avføring har også blitt fastere enn hos små babyer.

Anonymkode: 5bc14...24b

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Han får jo fast føde i tillegg til MME nå, ikke sant? Kan være reaksjon på nye matvarer. Så lenge barnet ikke plages av forstoppelse eller diare, så ser jeg ikke noen problemer med fargeutvalget presentert i bleiene :)

Tror vi ble ferdige med gull avføring ved introduksjon av fast føde. Har ikke sett noe til den fargen siden. Avføring har også blitt fastere enn hos små babyer.

Grønn avføring ER diaré. 

Skrevet

Mitt barn hadde melkeallergi og grønn avføring.

Anonymkode: 51852...6e2

Skrevet
23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Han har forstoppelse veldig ofte :( for eksempel i natt hadde han forstoppelse, og jeg har sovet kanskje 3 timer. 

Skrevet

Screenshot_20180904-134847.png

Anonymkode: 38e23...4ec

Annonse
Skrevet
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mitt barn hadde melkeallergi og grønn avføring.

Anonymkode: 51852...6e2

Mitt og

Skrevet

Han har forstoppelse veldig ofte :( for eksempel i natt hadde han forstoppelse, og jeg har sovet kanskje 3 timer. 

Gir du svisker? Aprikosmos? Maltekstrakt? Viktig å holde magen i gang 🙂 Her jobber vi på med store porsjoner sviskemos når det var null bæsj dagen før eller dersom det er null bæsj innen middagstid. 

Spiser ungen mye grøt og brød? Her har vi redusert grøten i perioder (spesielt kjøpegrøt som inneholder store mengder jern), droppet det og heller gitt avokado, makrell i tomat, mye fett i maten. Korn er tøft for barnets mage, så tenk over det, mange elsker å gi grøt brød og grøt. Gi heller omelett feks?

Skrevet

Hvordan vet du forresten at han hadde forstoppelse? Gråt han mye? Presset han?

For grønn avføring og mye gråt/luft om natten kan være melkeallergi også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...