Gå til innhold

Sykt barn, drittlei

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ungen har nå vært syk siden onsdag å har kun ville ligget på meg å sove siden, må bære ungen 24/7. Får så vidt gått på do eller laget mat til meg selv, ungen vil nesten kun ha melk (11 mnd). Skriker uansett hva jeg gjør å nekter å sove. Ja jeg syns synd i ungen men etter  6 dager med dette er jeg drittlei, jeg er alene med barnet. Holder på å gå i taket.... barnet får medisin

Anonymkode: 175c5...934

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det går nok snart over nå. Prøv å fokusere på at det er verre for ungen enn for deg. Hadde kjørt på med take away og netflix. 

Anonymkode: 6fc21...a56

• Liker 4
Skrevet

Hva er alternativet da? Skjønner det er frustrerende, men det går nok snart over. Om barnet går på medisin i dagevis uten effekt må du oppsøke lege igjen.

Anonymkode: 2cd49...7ed

• Liker 2
Skrevet

Dette klarer du! Unntakstilstander går fort over, selv om det føles drygt ut nå. Du er en nydelig mamma, og dere er heldig som har hverandre. Gjør mat og aktivitetsnivået så enkelt/bekvemt som mulig, og prøv å se positivt på at du er den tryggeste skanse i ditt barns liv.

Ps, skjønner at det suger, du har min fulle sympati. 

Anonymkode: a661b...d2d

• Liker 2
Skrevet

Velkommen til klubben! :) 

Anonymkode: a44be...8db

Skrevet

Jeg forstår at det kanskje er ting du ville hatt gjort, men akkurat nå trenger barnet ditt deg. Da får du ligge i senga med barnet de dagene det gjelder og bestille ferdig mat på døra, installere tv på soverommet og benke deg til.

Sett pris på at du er den eneste i livet til barnet ditt som kan gi det det det trenger. 

Anonymkode: ac548...5a4

• Liker 4
Skrevet

Kan barnefar ta noen sykt barn-dager fra sin jobb, bare slik at du kan få gå ut en luftetur mellom ammingene? Eller at du kan legge deg nedpå for å sove/koble av? 

Har du prøvd å pumpe melk, eller gi barnet morsmelkerstatning?

Jeg skjønner godt at dette kan være ulidelig for din del. Jeg følte at jeg var i et fengsel på slutten av amme-perioden (jeg hadde fødselsdepresjon). 

Her var det også mye sykdom da barnet var lite, men nå ved skolealder er det svært minimalt. Du er nok inne i en unntaks-tilstand/unntaks-periode slik andre beskriver det. Pust ut! Du klarer dette! :hug:

Anonymkode: fa6a9...0b5

• Liker 1
Skrevet

Full sympati og masse medfølelse fra meg. Sykdom er noe dritt. Har nå to syke som har vært syke av og på siden de begynte i barnehagen etter sommeren midt i august. Vi har hatt et par dager med friske barn. Resten av dagene har bestått i sutring, oppkast, snørr, tårer, amming, feber, bæring, byssing, minimalt med søvn og selvfølgelig sykdom på oss voksne også. Forstår veldig godt at du er lei. Noen som kan passe på så du får et par timer eller en dag pause? 

Anonymkode: 0dcd6...12f

Skrevet

Vær glad for at ikke du også er syk samtidig, at ikke begge ligger med influensa og feber. Ellers kan jeg forstå deg, men dette takler du, som andre sier, det er en unntakstilstand der du må sette egne behov til side. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...