Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg prøver å finne en gynekolog som ikke har ventetid til desember.
Dette er med henvisning fra lege, så jeg kan ikke gå til hvilken som helst. 
De private er jo interesert i at jeg skal ta ivf gjennom dem og ikke offentlig system. 
Senteret kan ligge mellom Drammen og Oslo. 
Noen som vet om noen jeg ikke har prøvd?!

Anonymkode: 1aaeb...599

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når du går gjennom det offentlige så tar det tid. En utredning regnes ikke som noe hast så da er man ikke prioritert. 

Det går an å ta utredningen hos en privat gynekolog også bli henvist til behandling i det offentlige, hvis dere har råd.

Anonymkode: 73e52...4dc

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker said:

Når du går gjennom det offentlige så tar det tid. En utredning regnes ikke som noe hast så da er man ikke prioritert. 

Det går an å ta utredningen hos en privat gynekolog også bli henvist til behandling i det offentlige, hvis dere har råd.

Anonymkode: 73e52...4dc

Jah, begynner å innse det. 
Jeg er 37 år nå, så er redd det går for lang tid i det offentlige. 
Sjekket fritt sykehusvalg, hvor det var ca 2 mnd ventetid å komme inn. Men nå er det jo gynekologen med henvisning videre dit som tar den lengste tiden. Så etter min beregning går det jo fort 8 mnd før man i det hele tatt kommer i gang. 

Vi vurderer privat, men det er mye penger. Råd og råd... 
Ser vi kan klare å spare opp de pengene på ca 6 mnd hvertfall. 

Skrevet
7 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg prøver å finne en gynekolog som ikke har ventetid til desember.
Dette er med henvisning fra lege, så jeg kan ikke gå til hvilken som helst. 
De private er jo interesert i at jeg skal ta ivf gjennom dem og ikke offentlig system. 
Senteret kan ligge mellom Drammen og Oslo. 
Noen som vet om noen jeg ikke har prøvd?!

Du kommer kjapt til overalt om du går privat, de sender henvisning til offentlig ivf uansett om du ber om det, men når du først kommer så langt kan du ikke gjøre mye med ventetidene. Det tar tid. Men det viktigste er bare å få sendt inn søknaden før du er fylt 38. 

Om jeg var deg ville jeg tatt privat time hos Oslogynekologene eller på Smestadgynekologene så slipper du å bruke lang tid på selve utredningen og å få sendt inn søknad. 

Om du vil vente på offentlig avtale så er det siste jeg hørte at det er kortere ventetid på Smestad. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...