AnonymBruker Skrevet 3. september 2018 #1 Skrevet 3. september 2018 Hun har alltid vært følsom og det er ekstremt mye sutring. Idag begynte hun å gråte før skolen og sa at alle i klassen sa hun sutret hele tiden. Jeg vet jo at hun gjør det, men hva kan vi gjøre? Hun går i 2. klasse og jeg er redd hun skal bli mobbet om ikke gråtingen gir seg. Hun har alltid sutret over alt og blitt fort lei seg. Hun har mange venner på skolen og er populær og blir ikke mobbet, men jeg er redd det kan endre seg om hun ikke endrer seg Anonymkode: 44337...387
matrobot Skrevet 3. september 2018 #2 Skrevet 3. september 2018 Dere må finne ut av årsaken til hun sutrer. Endring i livet? Skilsmisse? Mistet en nær venn (flyttet)? Dårlig matvaner? Hvis dere sliter med å finne årsaken, kan dere eventuell kontakte fastlege og få henvisning til psykolog. Men først må dere gjerne høre med kontaktlæreren om h*n mener det samme.
AnonymBruker Skrevet 3. september 2018 #3 Skrevet 3. september 2018 Sutrete barn har blitt sånn for at det er blitt tillatt til å ha den oppførselen. Anonymkode: 783ce...148 1
AnonymBruker Skrevet 3. september 2018 #4 Skrevet 3. september 2018 Nå har jeg sett dine svar i flere tråder idag og har forstått at enten har du stått opp med feil ben, eller ute etter å provosere, men du vet ikke hva vi har sagt eller ikke sagt til datteren vår når det gjelder dette. Er ikke alltid det hjelper å si at de bare skal slutte skjønner du Anonymkode: 44337...387
AnonymBruker Skrevet 3. september 2018 #5 Skrevet 3. september 2018 2 minutter siden, Ivonne skrev: Herregud, dere vet hun sutrer men vil ikke si det til dattera deres? Kanskje noen burde være voksne og oppføre seg som foreldre? Dere burde heller si ting som det er, og ikke skjerme dattera deres fra å bli såret. Ikke rart hun hele tiden sutrer når ingen forteller henne at hun bør stoppe. Målløs. Her har vi en blodfan, ser jeg:-) Anonymkode: e732e...009
AnonymBruker Skrevet 3. september 2018 #6 Skrevet 3. september 2018 Vi har aldri tillatt den oppførselen nei. Vi har aldri godtatt sutring, men den er der allikevel Anonymkode: 44337...387
AnonymBruker Skrevet 3. september 2018 #7 Skrevet 3. september 2018 Hvorfor sutrer hun? I hvilke situasjoner? Dere må sette dere ned og fortelle hvordan hun faktisk blir oppfattet når hun sutrer. Det er ikke så lett å se seg selv utenifra og ihvertfall ikke for et barn. Om det er noe som plager henne så må hun si det på en annen måte. Anonymkode: 3dc2a...3b2
AnonymBruker Skrevet 3. september 2018 #8 Skrevet 3. september 2018 Hva med å kontakte helsesøster i første omgang. Jeg har selv en sønn som er ekstremt følsom. Han sutrer ikke da, han bærer gjerne alt på innsiden. Men har blir veldig lett, utrolig lei seg. Og han er veldig engstelig for alle nye situasjoner. Vi har fått hjelp av helsesøster på skolen. Anonymkode: abaa3...21b 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå