ikkerepresentativ Skrevet 3. september 2018 #1 Skrevet 3. september 2018 https://www.vg.no/nyheter/i/rLjaww/christina-21-broet-ut-av-jehovas-vitner-ble-stripper Jeg kom over en artikkel på vg om et frafallent Jehovas Vitne. Det synes for meg som om barn av JV lever med en konstant trussel, og ikke opplever den gode tryggheten som trengs for å vokse opp og bli selvstendige individer. Barnevernet tar barn som lever under liknende forhold, når det ikke er snakk om etablert religion. Jeg skjønner ikke hvorfor JV skal slippe unna. Er det fordi det blir for mange barn å fjerne for å sende til fosterhjem? Er ikke dette en urettferdig forskjellsbehandling? Sånne sektfolk med kjent psykologisk vold som varemerke skulle ikke hatt barn. 3
Duff Skrevet 3. september 2018 #2 Skrevet 3. september 2018 Det er ikke alle jv som lever på samme måten. De jeg kjenner er helt vanlige mennesker. 2
T-Rex Skrevet 3. september 2018 #3 Skrevet 3. september 2018 Jeg mener at barna til Gjert Ingebrigtsen skulle vært tatt hånd om av andre. Men dette faller dessverre utenfor mandatet til barnevernet. 4
slask Skrevet 3. september 2018 #4 Skrevet 3. september 2018 1 hour ago, T-Rex said: Jeg mener at barna til Gjert Ingebrigtsen skulle vært tatt hånd om av andre. Men dette faller dessverre utenfor mandatet til barnevernet. Du mener at barna skulle ha det bedre hos andre enn sine foreldre, etter all galskapen i og rundt barnevernet som er kommet frem de siste årene? "Barnets beste" er århundrets vits om Barnevernet nevnes i samme åndedrag.
Madame Butterfly Skrevet 3. september 2018 #5 Skrevet 3. september 2018 Jeg har vokst opp med en som ble «utstøtt» fra familien. Hun og søsken levde med den vissheten hele oppveksten. Hva familien forventet troskap til religionen. Hun er psykisk temmelig nedkjørt av hele greiene enda, langt inn i voksen alder. Det er et forferdelig press mange lever under. Betingelsesløs kjærlighet fra foreldre er det barn fortjener og trenger. Om det ikke er kompatibelt med foreldrenes religion bør de ikke få ha barn. (Det er ikke bare innen Jehovas vitner denne galskapen finnes) 1
Stina234 Skrevet 4. september 2018 #6 Skrevet 4. september 2018 En skrullete versjon av religion, det er synd på barn som blir utsatt for dette. Sine egne barn må selvfølgelig komme først, uansett hvilken religion man må velge å leve under.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå