AnonymBruker Skrevet 3. september 2018 #1 Skrevet 3. september 2018 Jeg og kjæresten min har hatt noen grove krangler gjennom forholdet, og i faser har jeg følt han ikke elsker meg pga handlinger han har gjort. Andre ganger er han utrolig flink til å både si og vise at han virkelig elsker meg, og jeg vet at jeg er den eneste han har tatt med til familien, den eneste han har sett noe seriøst med men bør kanskje nevnes at han ikke gjorde det i starten, har han innrømt i ettertid at han ikke trodde han skulle bli så glad i meg som han ble med tiden etter vi ble sammen, han har bare hatt korttidskjærester i max noen uker og par måneder tidligere og tok ikke så seriøst på forholdet i starten har han innrømt. Vi har det veldig godt sammen sånn all over og blitt mer og mer fritt talende når det kommer til snakk om følelser og jeg kan bli ganske dyp der men når jeg spurte han hva kjærlighet var for han så kunne han ikke gi meg et svar. For meg er kjærlighet ro, intens stråling fra hjertet av kjærlighet, trygghet, lykke, men han kunne ikke svare. Han visste ikke hva kjærlighet var og sa at "kanskje du føler det på en annen måte enn meg?" siden han ikke greide å sette ord på det. Etter at jeg la press på han og ble satt ut så sa han at kjærlighet for han er å bry seg om meg og tåle å være rundt meg hver dag. Han mener at han ikke tåler andre jenter over tid og jeg sier at det er ikke kjærlighet bare fordi han tolerer å være rundt meg og da sa han at han ikke ville eller kunne se for seg å elske noen andre.Etter en krangel vi hadde kort tid etter vi flyttet sammen kastet jeg han ut og han sov hos broren sin og ringte etter to dager å sa at han hadde innsett han måtte tenke litt praktisk på forholdet også og at han ville komme hjem igjen fordi han holdt ut med meg og ingen andre , den gang reagerte jeg også på det at han ville bli sammen igjen fordi det var praktisk og ikke fordi han elsket meg. Vet ikke om jeg bør ta dette som et rødt flagg om at han egentlig ikke har de riktige følelsene eller om det er en manneting å ikke klare eller tørre å sette ord på følelsene sine? Vi har vært sammen i to år og flyttet sammen etter 5 mnd. På grunn av at han ikke kunne si hvordan følelsene for meg føltes hadde jeg nesten blitt redd for at han ikke hadde følelser eller var psykopat, men så har jeg smugsett at han har skrevet til både kamerater og ekser at "det eneste som betyr noe nå er deg bro, familien og dama" når han har vært deprimert og suicifal, og til en eks som spurte han om han hadde funnet kvinnen i sitt liv (og prøvde å flørte med han) at "ja det tror jeg, jeg elsker personligheten hennes og har aldri følt det sånn for noen", har også fått høre fra kjæresten til kameraten hans som jeg er litt venninde med at han har sagt på besøk hos de at han aldri har følt det sånn for noen dame...Han sier hver dag at han elsker meg og at jeg er den beste men jeg blir usikker på om det bare er tomme ord. Jeg tviler ikke på at han er glad i meg, men om han ikke kan sette ord på hva kjærlighet er for han, er det han opplever i det hele tatt kjærlighet da??? Hva tenker dere av det jeg skriver? Kan deres menn sette ord på sine følelser for deg og på hvordan de føler kjærlighet? Anonymkode: df6e0...755
AnonymBruker Skrevet 3. september 2018 #2 Skrevet 3. september 2018 Obs/Ps: Vi har ingen grove krangler lenger heller, men ville bare nevne at vi har hatt det. Ca 10 ganger det første året sammen, som var altfor mye og jeg derfor sa det måtte bli bedre eller brudd og siden da har vi blitt veldig flinke på å kommunisere normalt sammen når vi vil ta opp noe Anonymkode: df6e0...755
Duff Skrevet 3. september 2018 #3 Skrevet 3. september 2018 Men hva vil du høre da? Du tenker og er dyp skriver du, han er mere praktisk tenker. Det er ingenting galt i det han sier, det er bare slik han tenker. Hvorfor i all verden skal dere definere alt til minste detalj? 25
AnonymBruker Skrevet 3. september 2018 #4 Skrevet 3. september 2018 Hjelp du høres slitsom ut... Jeg hadde heller ikke hatt noe svar å gi deg, og er forøvrig kvinne. Det er ikke alle som liker å snakke om følelser på den måten. Anonymkode: ddf82...493 34
AnonymBruker Skrevet 3. september 2018 #5 Skrevet 3. september 2018 Akkurat nå, Duff skrev: Men hva vil du høre da? Du tenker og er dyp skriver du, han er mere praktisk tenker. Det er ingenting galt i det han sier, det er bare slik han tenker. Hvorfor i all verden skal dere definere alt til minste detalj? For eksempel stikkord som hengivenhet, varme, lykke, evn videre til ting som "kan ikke være uten deg, du føles som min andre halvdel" osv... Sistnevnte har han også sagt men det har vært når han har vært deprimert og suicidal men jeg vil ikke være en som noen holder tak i fordi de ikke har noen andre, men fordi de virkelig føler sterkt for meg fra hjertet sitt og ikke bare fordi de tåler å være med meg i motsetning til andre man går lei av!..... Jeg er ikke en som overtenker, analyserer eller definerer alt til minste detalj men syntes det er rart å ikke kunne svare på hva man syntes kjærlighet er/hvordan det føles å elske meg.... Det ble jeg lei meg over for for meg kommer den beskrivelsen helt naturlig fordi jeg føler så sterkt og ekte så jeg må innrømme jeg blir usikker på om han i det hele tatt føler en sterk og ekte kjærlighet for meg da, spesielt når han også sier at kanskje han føler det annerledes enn meg...etter jeg har beskrevet hva kjærlighet er for meg Anonymkode: df6e0...755
AnonymBruker Skrevet 3. september 2018 #6 Skrevet 3. september 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hjelp du høres slitsom ut... Jeg hadde heller ikke hatt noe svar å gi deg, og er forøvrig kvinne. Det er ikke alle som liker å snakke om følelser på den måten. Anonymkode: ddf82...493 At jeg er slitsom fordi jeg er dyp med følelsene mine for han? Vi snakker ganske åpent om alt mulig og om forholdet vårt så å ikke kunne svare på noe så i mine øyne enkelt som hva kjærlighet er eller hvordan hans kjærlighet for meg føles syns jeg jo er rart. Mener du virkerlig at du ikke hadde greid å svare på det om noen spurte deg? Ikke NOE? Ikke "varme, lykke, trygghet, sjelevenn, dyp kjærlighet stråling fra hjertet" ingenting? :O Anonymkode: df6e0...755 1
Jr.Garcon Skrevet 3. september 2018 #7 Skrevet 3. september 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg og kjæresten min har hatt noen grove krangler gjennom forholdet, og i faser har jeg følt han ikke elsker meg pga handlinger han har gjort. Andre ganger er han utrolig flink til å både si og vise at han virkelig elsker meg, og jeg vet at jeg er den eneste han har tatt med til familien, den eneste han har sett noe seriøst med men bør kanskje nevnes at han ikke gjorde det i starten, har han innrømt i ettertid at han ikke trodde han skulle bli så glad i meg som han ble med tiden etter vi ble sammen, han har bare hatt korttidskjærester i max noen uker og par måneder tidligere og tok ikke så seriøst på forholdet i starten har han innrømt. Vi har det veldig godt sammen sånn all over og blitt mer og mer fritt talende når det kommer til snakk om følelser og jeg kan bli ganske dyp der men når jeg spurte han hva kjærlighet var for han så kunne han ikke gi meg et svar. For meg er kjærlighet ro, intens stråling fra hjertet av kjærlighet, trygghet, lykke, men han kunne ikke svare. Han visste ikke hva kjærlighet var og sa at "kanskje du føler det på en annen måte enn meg?" siden han ikke greide å sette ord på det. Etter at jeg la press på han og ble satt ut så sa han at kjærlighet for han er å bry seg om meg og tåle å være rundt meg hver dag. Han mener at han ikke tåler andre jenter over tid og jeg sier at det er ikke kjærlighet bare fordi han tolerer å være rundt meg og da sa han at han ikke ville eller kunne se for seg å elske noen andre.Etter en krangel vi hadde kort tid etter vi flyttet sammen kastet jeg han ut og han sov hos broren sin og ringte etter to dager å sa at han hadde innsett han måtte tenke litt praktisk på forholdet også og at han ville komme hjem igjen fordi han holdt ut med meg og ingen andre , den gang reagerte jeg også på det at han ville bli sammen igjen fordi det var praktisk og ikke fordi han elsket meg. Vet ikke om jeg bør ta dette som et rødt flagg om at han egentlig ikke har de riktige følelsene eller om det er en manneting å ikke klare eller tørre å sette ord på følelsene sine? Vi har vært sammen i to år og flyttet sammen etter 5 mnd. På grunn av at han ikke kunne si hvordan følelsene for meg føltes hadde jeg nesten blitt redd for at han ikke hadde følelser eller var psykopat, men så har jeg smugsett at han har skrevet til både kamerater og ekser at "det eneste som betyr noe nå er deg bro, familien og dama" når han har vært deprimert og suicifal, og til en eks som spurte han om han hadde funnet kvinnen i sitt liv (og prøvde å flørte med han) at "ja det tror jeg, jeg elsker personligheten hennes og har aldri følt det sånn for noen", har også fått høre fra kjæresten til kameraten hans som jeg er litt venninde med at han har sagt på besøk hos de at han aldri har følt det sånn for noen dame...Han sier hver dag at han elsker meg og at jeg er den beste men jeg blir usikker på om det bare er tomme ord. Jeg tviler ikke på at han er glad i meg, men om han ikke kan sette ord på hva kjærlighet er for han, er det han opplever i det hele tatt kjærlighet da??? Hva tenker dere av det jeg skriver? Kan deres menn sette ord på sine følelser for deg og på hvordan de føler kjærlighet? Anonymkode: df6e0...755 Hahaha å tåle å være rundt deg hver dag! Vi menn er seriøst geniale Jeg syns det høres ut som du har 0 å frykte Det tror jeg du vet selv også - de tingene du har smuglest, det han har sagt som han tror du ikke vet osv.- teller ca 1 million ganger så mye som det at han ikke formulerer kjærligheten sin på en Aune Sand måte. Det er også en langt mer typisk jente-ting å " Hva er kjærlighet for deg? For meg er kjærlighet blablabla". De fleste menn er ikke helt der! Syns egentlig han skal ha plusspoeng for at han er så lite taktisk og så 100 % seg selv at han svarer "tåler å være rundt deg hver dag" Å du skjønner jo hva som ligger bak - kjærlighet- den dårlig formulerte setningen der! 18
AnonymBruker Skrevet 3. september 2018 #8 Skrevet 3. september 2018 Akkurat nå, Jr.Garcon skrev: Hahaha å tåle å være rundt deg hver dag! Vi menn er seriøst geniale Jeg syns det høres ut som du har 0 å frykte Det tror jeg du vet selv også - de tingene du har smuglest, det han har sagt som han tror du ikke vet osv.- teller ca 1 million ganger så mye som det at han ikke formulerer kjærligheten sin på en Aune Sand måte. Det er også en langt mer typisk jente-ting å " Hva er kjærlighet for deg? For meg er kjærlighet blablabla". De fleste menn er ikke helt der! Syns egentlig han skal ha plusspoeng for at han er så lite taktisk og så 100 % seg selv at han svarer "tåler å være rundt deg hver dag" Å du skjønner jo hva som ligger bak - kjærlighet- den dårlig formulerte setningen der! Haha , smiler av reaksjonen og kommentaren din! Ja kanskje du har rett, kanskje jeg har litt feil oppfatning av hvordan forhold og følelsesprat skal være, for jeg vet jo innerst inne at Aune Sand er unik der! :p Ja jeg tror han mener de tingene jeg har smuglest, at han ikke har følt dette med noen andre og at jeg betyr masse for han, men grunnen til de kraftige og eneste kranglene vi har hatt har blant annet vært pga utroskap og ufin oppførsel som å drikke seg motbydelig full og komme hjem aggressiv og stygg og i munnen og rakke ned på meg Så derfor jeg mener at i faser har jeg følt at han ikke egentlig virkelig elsker meg siden han kan utsette meg for sånt.. Vil legge til at vi har skværet opp etter utroskapet og han drikker ikke mer enn fire øl lenger etter avtale, så han er ikke ufin i fylla mer og er sjeldent ute lenger fordi det ødela så mye mellom oss MEN det var flere ganger etter han fikk ultimatum om at hvis han drakk så mye igjen så var det over, som han viste han gikk faen og drakk seg like full igjen, men jeg tilga, og etter en utblåsning endra han seg heldigvis. Men da var han jo egentlig ikke redd for å miste meg siden han visste det var risikoen og allikevel gjorde det, så hvor ekte kjærlighet er det på en måte.. Han sier at han vil gifte seg med meg og er redd for at noen andre skal sjarmere meg for eksempel om jeg har vært hos venninda mi og sier at typen og noen venner av han kom innom (ikke alkohol setting men bare men bare innom for å hente noe f.eks så liker han ikke at jeg blir "kjent" med andre) Jeg tviler ikke på at jeg betyr mye for han, men det vil en bestemor som bryr seg om deg, gir deg husly og kjærlighet også gjøre, fordi hun er praktisk og god. Men det er jo ikke det samme som å elske noen og kjenne den kjærligheten langt inne i hjerterota! Er vel kanskje derfor jeg selv har blitt så dyp i følelsespratene våres også fordi jeg ønsker å høre fra han at hans følelser er det samme som mine. Men det må kanskje ikke være Aune Sand aktig, for å være dyp og ekte kjærlighet fordet! Vil bare ikke bli såra og dumpa til slutt for de jeg har vært med før har heller ikke pratet om følelsene sine og de viste seg å ikke egentlig ha ordentlige følelser for meg selv om de sa jeg var drømmedama osv... Også leser jeg ofte her inne om menn som bare flytter inn hos kjærestene for å spare penger i noen år og ikke fordi de kjenner den dype og ekte kjærligheten. Brent barn skyr ilden heter det vel. Oops sorry for veldig lang post! Men tusen takk for svar! Anonymkode: df6e0...755
AnonymBruker Skrevet 3. september 2018 #9 Skrevet 3. september 2018 Før han sier hva kjærlighet er må han først si hva meningen med livet er.... Anonymkode: 0c947...af1 1
Gjest supernova_87 Skrevet 3. september 2018 #10 Skrevet 3. september 2018 Jeg hadde blitt jævlig sliten av noen som skulle presse meg til å si hva kjærlighet var for dem, og så når jeg endelig gir mitt svar så er det feil og bare "nei, det er ikke DET som er kjærlighet". Du høres ut som meg, og jeg er klar over at jeg har et ekstremt behov for kontroll for å holde ut i verden og gjør nettopp noe med dette da det er utrolig slitsomt både for meg og skaper mye konflikt med mennesker nær meg. Det finnes mennesker som ikke lærer seg å elske som barn. Og det kan godt hende mannen din ikke kunne det, men har lært seg mer og mer av det med å være med deg. Å elske (for meg) betyr slike ting som mannen din har gjort, gjort offer for å passe på ditt forgodtbefinnende. Han vil at du skal ha det bra og ofrer dermed alkoholen for å ikke skade deg (med f.eks utroskap). Og ja, dette er minstebud, og selvsagt fortjener du dette og mer, men hvis det er sånn at partneren din ikke har lært seg hva å elske er er dette en start. Respekterer han deg? Får han deg til å føle deg bra? Bygger han deg opp? Å elske er et valg og en handling, ikke bare en følelse av ro, intens glede og varme i brystet.
AnonymBruker Skrevet 3. september 2018 #11 Skrevet 3. september 2018 Akkurat nå, Rainstorm skrev: Jeg hadde blitt jævlig sliten av noen som skulle presse meg til å si hva kjærlighet var for dem, og så når jeg endelig gir mitt svar så er det feil og bare "nei, det er ikke DET som er kjærlighet". Du høres ut som meg, og jeg er klar over at jeg har et ekstremt behov for kontroll for å holde ut i verden og gjør nettopp noe med dette da det er utrolig slitsomt både for meg og skaper mye konflikt med mennesker nær meg. Det finnes mennesker som ikke lærer seg å elske som barn. Og det kan godt hende mannen din ikke kunne det, men har lært seg mer og mer av det med å være med deg. Å elske (for meg) betyr slike ting som mannen din har gjort, gjort offer for å passe på ditt forgodtbefinnende. Han vil at du skal ha det bra og ofrer dermed alkoholen for å ikke skade deg (med f.eks utroskap). Og ja, dette er minstebud, og selvsagt fortjener du dette og mer, men hvis det er sånn at partneren din ikke har lært seg hva å elske er er dette en start. Respekterer han deg? Får han deg til å føle deg bra? Bygger han deg opp? Å elske er et valg og en handling, ikke bare en følelse av ro, intens glede og varme i brystet. Jada skjønner det og skal ikke spørre han igjen, er derfor jeg spør her Ja både han og jeg er oppvokst i hjem der vi ikke var vitne til eller opplevde kjærlighet. Det med at han ofrer alkoholen for å ikke ødelegge forholdet kan jo like gjerne være fordi han syntes forholdet er praktisk å ha, tenker jeg/den mørke stemmen på ene skuldern min, siden er det ordbruk han har brukt tidligere... Han respekterer meg, men har som beskrevet ikke alltid gjort det, han gikk inn i forholdet uten å egentlig ha noen ekte ambisjoner med det og var utro, han har rakket ned på meg og vært stygg mot meg i fylla, han har brutt løfter selv om jeg sitter å gråter av smerte og han lover det aldri skal skje igjen så gjør han det samme igjen, han har virkelig gitt faen mange ganger, men virker jo som han fikk seg en ordentlig wakeup call siden han endret seg etter kranglingen ble for utmattende for oss å holde på med annenhver måned. Fra å ha brutt meg ned med handlingene sine det første året vi var sammen så sier han jo mye fint nå og er snill, omtenksom og serverer frokost på sengen, gir komplimenter, leier hånda mi og går tur i parken. Men er det bare et spill for galleriet? Eller jeg er bare brent og paranoid? Ja det plager meg at han ikke bare kunne si NOE om at kjærligheten føltes varm og lykkelig og harmonisk i hjertet eller noe, for det gjør den vel når man virkelig elsker noen Anonymkode: df6e0...755
AnonymBruker Skrevet 3. september 2018 #12 Skrevet 3. september 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Før han sier hva kjærlighet er må han først si hva meningen med livet er.... Anonymkode: 0c947...af1 Hehe, er ikke meningen med livet kjærligheten da? Det å oppleve den ekte genuine kjærligheten , ha den gjengjeldt, skape en gjenforening av to sjeler skapt for hverandre og bygge et evig liv i harmoni og hengivenhet sammen, utvikle seg sammen og åndelig og fysisk bli et bånd som knytter seg sammen som to tråder som tvinnes så man blir sterkere og bedre sammen og får sjelefred sammen vekk fra livets tjas og mas og utvendige distraksjoner Eller er jeg for prega av Aune Sand her.... ^^, Anonymkode: df6e0...755
AnonymBruker Skrevet 3. september 2018 #13 Skrevet 3. september 2018 48 minutter siden, AnonymBruker skrev: Haha , smiler av reaksjonen og kommentaren din! Ja kanskje du har rett, kanskje jeg har litt feil oppfatning av hvordan forhold og følelsesprat skal være, for jeg vet jo innerst inne at Aune Sand er unik der! :p Ja jeg tror han mener de tingene jeg har smuglest, at han ikke har følt dette med noen andre og at jeg betyr masse for han, men grunnen til de kraftige og eneste kranglene vi har hatt har blant annet vært pga utroskap og ufin oppførsel som å drikke seg motbydelig full og komme hjem aggressiv og stygg og i munnen og rakke ned på meg Så derfor jeg mener at i faser har jeg følt at han ikke egentlig virkelig elsker meg siden han kan utsette meg for sånt.. Vil legge til at vi har skværet opp etter utroskapet og han drikker ikke mer enn fire øl lenger etter avtale, så han er ikke ufin i fylla mer og er sjeldent ute lenger fordi det ødela så mye mellom oss MEN det var flere ganger etter han fikk ultimatum om at hvis han drakk så mye igjen så var det over, som han viste han gikk faen og drakk seg like full igjen, men jeg tilga, og etter en utblåsning endra han seg heldigvis. Men da var han jo egentlig ikke redd for å miste meg siden han visste det var risikoen og allikevel gjorde det, så hvor ekte kjærlighet er det på en måte.. Han sier at han vil gifte seg med meg og er redd for at noen andre skal sjarmere meg for eksempel om jeg har vært hos venninda mi og sier at typen og noen venner av han kom innom (ikke alkohol setting men bare men bare innom for å hente noe f.eks så liker han ikke at jeg blir "kjent" med andre) Jeg tviler ikke på at jeg betyr mye for han, men det vil en bestemor som bryr seg om deg, gir deg husly og kjærlighet også gjøre, fordi hun er praktisk og god. Men det er jo ikke det samme som å elske noen og kjenne den kjærligheten langt inne i hjerterota! Er vel kanskje derfor jeg selv har blitt så dyp i følelsespratene våres også fordi jeg ønsker å høre fra han at hans følelser er det samme som mine. Men det må kanskje ikke være Aune Sand aktig, for å være dyp og ekte kjærlighet fordet! Vil bare ikke bli såra og dumpa til slutt for de jeg har vært med før har heller ikke pratet om følelsene sine og de viste seg å ikke egentlig ha ordentlige følelser for meg selv om de sa jeg var drømmedama osv... Også leser jeg ofte her inne om menn som bare flytter inn hos kjærestene for å spare penger i noen år og ikke fordi de kjenner den dype og ekte kjærligheten. Brent barn skyr ilden heter det vel. Oops sorry for veldig lang post! Men tusen takk for svar! Anonymkode: df6e0...755 Dette er røde flagg!!! 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jada skjønner det og skal ikke spørre han igjen, er derfor jeg spør her Ja både han og jeg er oppvokst i hjem der vi ikke var vitne til eller opplevde kjærlighet. Det med at han ofrer alkoholen for å ikke ødelegge forholdet kan jo like gjerne være fordi han syntes forholdet er praktisk å ha, tenker jeg/den mørke stemmen på ene skuldern min, siden er det ordbruk han har brukt tidligere... Han respekterer meg, men har som beskrevet ikke alltid gjort det, han gikk inn i forholdet uten å egentlig ha noen ekte ambisjoner med det og var utro, han har rakket ned på meg og vært stygg mot meg i fylla, han har brutt løfter selv om jeg sitter å gråter av smerte og han lover det aldri skal skje igjen så gjør han det samme igjen, han har virkelig gitt faen mange ganger, men virker jo som han fikk seg en ordentlig wakeup call siden han endret seg etter kranglingen ble for utmattende for oss å holde på med annenhver måned. Fra å ha brutt meg ned med handlingene sine det første året vi var sammen så sier han jo mye fint nå og er snill, omtenksom og serverer frokost på sengen, gir komplimenter, leier hånda mi og går tur i parken. Men er det bare et spill for galleriet? Eller jeg er bare brent og paranoid? Ja det plager meg at han ikke bare kunne si NOE om at kjærligheten føltes varm og lykkelig og harmonisk i hjertet eller noe, for det gjør den vel når man virkelig elsker noen Anonymkode: df6e0...755 Dette er røde flagg!!! Anonymkode: d3752...fb0 11
AnonymBruker Skrevet 3. september 2018 #14 Skrevet 3. september 2018 Hehe det var litt med vilje at jeg brukte så Aune Sand ord nå altså Er ikke sååååå dyp altså. Ganske normal jente, men som syns det var rart og mistenkelig at han ikke kunne svare på et så enkelt spørsmål. Han kunne bare sagt at han ble glad av å være med meg, at livet føltes komplett pga vi var sammen, at vi var så like eller noe og derfor visste han at det var kjærlighet. I stedet for å si at han ikke vet, men at det jo er praktisk og hyggelig … .. Spesielt er det kommentaren om at "kanskje/jeg tror nok du føler det på en annen måte enn meg?" etter jeg beskrev hva kjærlighet var for meg som gjorde at jeg tenkte litt sånn knock knock er det den samme type kjærligheten vi har for hverandre i det hele tatt da?! Anonymkode: df6e0...755
AnonymBruker Skrevet 3. september 2018 #15 Skrevet 3. september 2018 Det er veldig forskjellig fra person til person. Jeg fant ut at jeg ikke kunne leve med det. Nå er jeg gift med en som er nesten mer følsom enn meg og forholdet er veldig lidenskapelig. Jeg tror man må være ganske bevisst om man skal bevare et forhold hvor man har veldig ulike måter å vise kjærlighet på. Anonymkode: 1fb78...faa
AnonymBruker Skrevet 3. september 2018 #16 Skrevet 3. september 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Dette er røde flagg!!! Dette er røde flagg!!! Anonymkode: d3752...fb0 Men de tingene gjelder ikke lenger (jeg ville brutt ut av forholdet for godt om noen av de tingene ble aktuelle igjen, for nå er jeg ikke nyforelsket og finner meg i sånt lenger og han endra seg jo) men er nok helt klart medvirkende til at jeg så gjerne trenger å forstå hva han egentlig føler inni hjertet sitt! Anonymkode: df6e0...755
AnonymBruker Skrevet 3. september 2018 #17 Skrevet 3. september 2018 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Han respekterer meg, men har som beskrevet ikke alltid gjort det, han gikk inn i forholdet uten å egentlig ha noen ekte ambisjoner med det og var utro, han har rakket ned på meg og vært stygg mot meg i fylla, han har brutt løfter selv om jeg sitter å gråter av smerte og han lover det aldri skal skje igjen så gjør han det samme igjen, han har virkelig gitt faen mange ganger,men virker jo som han fikk seg en ordentlig wakeup call siden han endret seg etter kranglingen ble for utmattende for oss å holde på med annenhver måned Svar til det i svart tekst: Ja, det er sjanse for at han endret seg av egoistiske hensyn, og ikke av hensyn til deg. 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: ha brutt meg ned med handlingene sine det første året vi var sammen så sier han jo mye fint nå og er snill, omtenksom og serverer frokost på sengen, gir komplimenter, leier hånda mi og går tur i parken. Men er det bare et spill for galleriet? Svar til det i svart tekst: Ja, det er sjanse for at han endret seg av egoistiske hensyn, og ikke av hensyn til deg. Anonymkode: d3752...fb0 2
AnonymBruker Skrevet 3. september 2018 #18 Skrevet 3. september 2018 Jeg er kvinne og hadde fått hetta av sånne spørsmål også. Ikke synes jeg det er spesielt dypt heller, mer på ukelbladnovelle klisjeaktig nivå. Anonymkode: 30078...03a 14
AnonymBruker Skrevet 3. september 2018 #19 Skrevet 3. september 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men de tingene gjelder ikke lenger (jeg ville brutt ut av forholdet for godt om noen av de tingene ble aktuelle igjen, for nå er jeg ikke nyforelsket og finner meg i sånt lenger og han endra seg jo) men er nok helt klart medvirkende til at jeg så gjerne trenger å forstå hva han egentlig føler inni hjertet sitt! Anonymkode: df6e0...755 Men han behandlet deg svært stygt. Et godt menneske som er glad i andre mennesker gjør ikke slikt mot andre. Og fremdeles liker han ikke at du blir kjent med andre, og dette er kontrollerende og nedbrytende adferd mot deg. Anonymkode: d3752...fb0 3
AnonymBruker Skrevet 3. september 2018 #20 Skrevet 3. september 2018 5 hours ago, AnonymBruker said: Jeg og kjæresten min har hatt noen grove krangler gjennom forholdet, og i faser har jeg følt han ikke elsker meg pga handlinger han har gjort. Andre ganger er han utrolig flink til å både si og vise at han virkelig elsker meg, og jeg vet at jeg er den eneste han har tatt med til familien, den eneste han har sett noe seriøst med men bør kanskje nevnes at han ikke gjorde det i starten, har han innrømt i ettertid at han ikke trodde han skulle bli så glad i meg som han ble med tiden etter vi ble sammen, han har bare hatt korttidskjærester i max noen uker og par måneder tidligere og tok ikke så seriøst på forholdet i starten har han innrømt. Vi har det veldig godt sammen sånn all over og blitt mer og mer fritt talende når det kommer til snakk om følelser og jeg kan bli ganske dyp der men når jeg spurte han hva kjærlighet var for han så kunne han ikke gi meg et svar. For meg er kjærlighet ro, intens stråling fra hjertet av kjærlighet, trygghet, lykke, men han kunne ikke svare. Han visste ikke hva kjærlighet var og sa at "kanskje du føler det på en annen måte enn meg?" siden han ikke greide å sette ord på det. Etter at jeg la press på han og ble satt ut så sa han at kjærlighet for han er å bry seg om meg og tåle å være rundt meg hver dag. Han mener at han ikke tåler andre jenter over tid og jeg sier at det er ikke kjærlighet bare fordi han tolerer å være rundt meg og da sa han at han ikke ville eller kunne se for seg å elske noen andre.Etter en krangel vi hadde kort tid etter vi flyttet sammen kastet jeg han ut og han sov hos broren sin og ringte etter to dager å sa at han hadde innsett han måtte tenke litt praktisk på forholdet også og at han ville komme hjem igjen fordi han holdt ut med meg og ingen andre , den gang reagerte jeg også på det at han ville bli sammen igjen fordi det var praktisk og ikke fordi han elsket meg. Vet ikke om jeg bør ta dette som et rødt flagg om at han egentlig ikke har de riktige følelsene eller om det er en manneting å ikke klare eller tørre å sette ord på følelsene sine? Vi har vært sammen i to år og flyttet sammen etter 5 mnd. På grunn av at han ikke kunne si hvordan følelsene for meg føltes hadde jeg nesten blitt redd for at han ikke hadde følelser eller var psykopat, men så har jeg smugsett at han har skrevet til både kamerater og ekser at "det eneste som betyr noe nå er deg bro, familien og dama" når han har vært deprimert og suicifal, og til en eks som spurte han om han hadde funnet kvinnen i sitt liv (og prøvde å flørte med han) at "ja det tror jeg, jeg elsker personligheten hennes og har aldri følt det sånn for noen", har også fått høre fra kjæresten til kameraten hans som jeg er litt venninde med at han har sagt på besøk hos de at han aldri har følt det sånn for noen dame...Han sier hver dag at han elsker meg og at jeg er den beste men jeg blir usikker på om det bare er tomme ord. Jeg tviler ikke på at han er glad i meg, men om han ikke kan sette ord på hva kjærlighet er for han, er det han opplever i det hele tatt kjærlighet da??? Hva tenker dere av det jeg skriver? Kan deres menn sette ord på sine følelser for deg og på hvordan de føler kjærlighet? Anonymkode: df6e0...755 Få ham til å lese hele Sagaen om Isfolket, så skjønner han kanskje hva du mener. Anonymkode: 74723...f4e 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå