Gå til innhold

Baby på 22 måneder, kjøpe trille?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har en dyr barnevogn (Stokke kjøpt ny) men ikke en trille. Har tenkt at vi ikke trenger en trille for barnet har jo lært seg å gå.. men så kommer det noen ganger at det hadde vært stas med en trille. Enten det er er en tur på kjøpesenteret eller en liten flytur til en storby.

penger er ikke et problem så lenge jeg får brukt for den og det ikke er «for sent» å kjøpe seg en nå som barnet er fylt 22 måneder.

hva mener dere? Og trenger da tips til et merke, kriterier er «lett å slå sammen og å kunne ta med seg inn på fly»

takk på forhånd!

Anonymkode: 02a44...251

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan man ikke si 1år og 10mnd??  Når slutter man å bruke mnd? 

Anonymkode: b0fe7...497

• Liker 9
Skrevet

Baby på 22 måneder ... Det er et småbarn på straks 2 år!!

Anonymkode: 5627a...d61

• Liker 15
Skrevet (endret)
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan man ikke si 1år og 10mnd??  Når slutter man å bruke mnd? 

Anonymkode: b0fe7...497

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Baby på 22 måneder ... Det er et småbarn på straks 2 år!!

Anonymkode: 5627a...d61

Haha! Dere irettesetter trådstarter, men trenger tydligvis å bli irettesatt selv; Når man svarer på en tråd, så passer man på å svare på det som det blir spurt om.

Forøvrig ønsker dere en diskusjon om hvorvidt man kaller et barn på under to år for småbarn eller baby så lager dere en ny tråd hvor dere fritt kan diskutere dette. Veldig forskjell på 19 måneder og en 23 måneder, så da hjelper det hverken å si 1 år eller 2 år når de er i en alder hvor hver måned virker som et nytt år i et utviklingsperspektiv🙂

og bare sånn til informasjon så går barn under to år som infants på de fleste fly. Søk opp ordet infants, hilsen en dame som kaller sin treåring for baby og som fortsatt vil kalle barnet sitt som «mammas baby» den dagen han bli 80 år 😍

Endret av nyjenta
  • Liker 5
Skrevet

På ingen måte for sent - tvert imot var det vel rundt 2 års alder vi begynte å bruke tror jeg? Husker ikke helt nøyaktig, men når for stor for vanlige vogna og for tung å bære - men fremdeles "for kort i bena" til at å gå lange avstander er noe særlig.  Dyrepark f.eks var det veldig kjekt å ha med, flyplass ikke minst - vi brukte den rett som det var til 4-5 års alder egentlig? Selv om ikke ble brukt så mye i hverdagen, der tilpassa vi oss barnet for det meste. Så var den uvurderlig i sånne situasjoner :)

Anonymkode: 4311a...1fc

Skrevet
13 minutter siden, nyjenta skrev:

Haha! Dere irettesetter trådstarter, men trenger tydligvis å bli irettesatt selv; Når man svarer på en tråd, så passer man på å svare på det som det blir spurt om.

Forøvrig ønsker dere en diskusjon om hvorvidt man kaller et barn på under to år for barn eller baby så lager dere en ny tråd hvor dere fritt kan diskutere dette 🙂

og bare sånn til informasjon så går barn under to år som infants på de fleste fly. Søk opp ordet infants, hilsen en dame som kaller sin treåring for baby og som fortsatt vil kalle barnet sitt som «mammas baby» den dagen han bli 80 år 😍

Du svarte da ikke på tråden du heller....? 😉 Tips - vil en kjefte på andre i en tråd, er det smart å ikke gjøre det samme selv.

Anonymkode: 4311a...1fc

• Liker 10
Skrevet

Et barn på straks to år er ikke en baby lenger!😅

• Liker 4
Gjest BearMama
Skrevet

Baby eller ikke 🙄

Trille er alltid lurt å ha.

Så små barn orker sjeldent å gå i evigheter når en skal til byen, på turer etc. Trille er for å kunne la barnet hvile uten at alt en gjør må stoppe opp. Ikke minst så sparer det enormt mye krefter og rygg og armer til foreldre om barnet har en dårlig dag og bare vil bli bært. Når min var på den alderen så duppet han fremdeles 2 ganger om dagen og da var det greit at han kunne sove til son faste tid i trillet uten at vi måtte stoppe opp hele dagen og tvinne tommeltotter til han våknet.

Man kan fint bruke trille opp til 4-5 års alderen. Da vi var i Disneyland så brukte de triller på større barn enn det da de ble sliten av å tråkke og stå i køer i parken. Da var det fint å kunne sette seg ned og hvile, gjerne spir og drikke litt og hente litt krefter igjen.

Skrevet

Fin alder å skaffe trille på. Vi brukte trille i endel anledninger til barnet var mellom tre og fire. Vi hadde en chicco trille vi var fornøyd med. 

Anonymkode: fc9a8...c78

Skrevet

Babyzen yoyo+ er fantastisk. Tar liten plass, går som håndbagsje på fly, god å trille, den nye plussversjonen er bedre polstret i sete så god komfor for barnet, grei kurv under, små lommer til mobil, veldig lett å legge sammen. Vi flyr annen hver mnd nå og jeg angrer på at jeg ikke kjøpte den før. Fantastisk å slippe å drasse på en prampack

Anonymkode: 34d39...fd2

Skrevet

Vi kjøpte paraplytrille med kalesje til vår da hun rundet året mtp kjøpesenter osv, veldig kjekt å ha! Vi kjøpte petite cherie sin, er ikke veldig fornøyd, men den funker greit;) 

Anonymkode: a952d...85c

Skrevet

Da jeg leste overskriften- skjønte jeg at dette med baby kom til å bli ett tema;) mye rart en skal legge seg opp i. Rett blikket litt lengre frem, finnes mye annet her i verden og irritere seg over.

Ang trille: ikke for sent mener jeg. Heller en perfekt alder å starte opp med trille på:)

Anonymkode: 50887...369

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde trille til de var 4 på alle 3. Kjekt å ha i dyreparken og på 17. Mai med mye folk i byen. Også kjekt å ha på tur for da kan en legge ting i vogna i stedet for å bære samtidig som en skal holde styr på barna.

Skrevet

Vi har aldri hatt trille. Bruker vanlig vogn. Trille har så begrenset bruksområde og er sjelden gode å trille 

Anonymkode: 282a4...680

Skrevet

jeg har kjøpt trille, ikke den dyreste men sånn type - https://www.jollyroom.no/barnevogner/triller/triller/moweo-compact-fly-trille-svart-svart og har den liggende i bil. Det er veldig kjekt omtrent uansett hvor vi skal. Vi har egen vogn for å sove i bhg, og etterhvert solgte jeg barnevognen fordi trille har dekket behovene.

stokke vogn tar vel enormt med plass i bagasjen? og er ikke så lett å ta ned op flytur? 

Anonymkode: 7793d...b0f

Skrevet

Vi har Babyjogger city mini gt, og er veldig fornøyd med den. Tror ikke den går inn på fly, men ville valgt den på ny.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...