Gjest blåbærpike Skrevet 2. september 2018 #1 Del Skrevet 2. september 2018 Hvor stor koffert har du? Jeg vil gjerne vite både høyde, bredde, lengde og volum, og hvor mye den veier når du pakker den full av klær og sko 😀 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september 2018 #2 Del Skrevet 2. september 2018 Vekten vil jo alltid variere. Er kofferten min full av sommerklær og sandaler, veier den atskillig mindre enn når den er full av vinterklær og støvletter. Anonymkode: 4bbde...5ed Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest blåbærpike Skrevet 2. september 2018 #3 Del Skrevet 2. september 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Vekten vil jo alltid variere. Er kofferten min full av sommerklær og sandaler, veier den atskillig mindre enn når den er full av vinterklær og støvletter. Anonymkode: 4bbde...5ed Selvsagt, men man har som regel en ca vekt. Min nåværende koffert ligger for eksempel på mellom 12 og 15 kg når den er full. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september 2018 #4 Del Skrevet 2. september 2018 67x44x25. ferdig pakket rundt 12 kg for en ukes ferie og jeg bruker ikke halvparten av klærne. Er mediumkoffert, skal kjøpe meg en større, for vil ha med puta mi på tur. Anonymkode: f52c4...805 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september 2018 #5 Del Skrevet 2. september 2018 Min er 82 liter, og veier fort 15-20 kg når den er helt full. Akkurat mål vet jeg ikke, dessverre. Jeg pakket den nylig ganske full, og da havnet den på 20,3 kg og gikk akkurat å sjekke inn hos Norwegian uten å betale ekstra. Da hadde jeg en god del tunge toalettartikler i den, bl.a. ganske fulle shampoo- og balsamflasker i normal størrelse. Anonymkode: 559c9...697 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september 2018 #6 Del Skrevet 2. september 2018 Jeg har en cabinkoffert som er i maksstørrelse for hva som er tillatt. Vekt varierer totalt etter hva jeg pakker. Tror den store jeg har er rundt 70 cm, og sist var den ganske langt i fra full på vei hjem fra syden og var 25 kilo tung, og det var sånn bare 2 flasker vin og litt toalettsaker og ellers bare klær. Anonymkode: 08a90...976 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september 2018 #7 Del Skrevet 2. september 2018 Jeg har 4. Orker ikke å ta målene på dem nå, men den største er en Samsonite i hardplast. Sjelden jeg ser større kofferter enn min på rullebåndet, så vil kalle den XL. Full av sommerklær, veier den rundt 17 kg. Full av vinterklær, går den fort mot 20 kg og mer. Den bruker jeg når jeg skal på lengre reiser (over 2 uker). Til kortere reiser bruker jeg en av de 3 andre. Har en medium i tekstil, grei å trille på fordi den har 4 hjul. I sommer var den fullpakket, og veide da 17 kilo. Til reiser som varer et par dager, bruker jeg enten kabinkofferten (hvis jeg flyr) eller en som er bittelitt større. Hvis innholdet er kun klær og sko, blir de sjeldent tyngre enn 10-12 kilo. Anonymkode: 4bbde...5ed 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wonders Skrevet 3. september 2018 #8 Del Skrevet 3. september 2018 15 timer siden, blåbærpike skrev: Hvor stor koffert har du? Jeg vil gjerne vite både høyde, bredde, lengde og volum, og hvor mye den veier når du pakker den full av klær og sko 😀 Har forskjellige størrelser. Det har hjulpet masse masse! Håndbagasje Medium (60–69 cm) Stor (70–79cm) Ekstra stor (>80 cm) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
_popcorn_ Skrevet 3. september 2018 #9 Del Skrevet 3. september 2018 Aner ikke størrelser, men har 4 ulike, fra kabin til veldig stor. Vekten på den sotre varierer mellom 10-12kg og 23kg ettersom hva jeg pakker. Har flere ganger pakket den full hvor vekten har vært 30kg, og jeg har måtte tatt ut og pakket om. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wonders Skrevet 3. september 2018 #10 Del Skrevet 3. september 2018 Ingen vet hva de skal ønske i gaver. Hva med å si man sparer til koffert! Pappa gjorde det og ble så glad da vi kjøpte til han. Det er jo en privat gave. Som varer lenge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kritt Skrevet 3. september 2018 #11 Del Skrevet 3. september 2018 Jeg har 3-4 kofferter i ulike størrelser. Målene har jeg ikke. Den største kan fort vippe over vektgrensen om den er helt full. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nyttig Skrevet 3. september 2018 #12 Del Skrevet 3. september 2018 Reiser kun med håndbagasje, bag, ryggsekk eller vanlig 55/40/20cm. Å sjekke inn bagasje gjør at man taper masse tid, surt å miste bagasjen også. Da vasker jeg heller tøy om det blir flere uker borte. Pakker fint for 2-3+ uker i en ryggsekk på 40L. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. september 2018 #13 Del Skrevet 4. september 2018 Jeg har en drøss med kofferter (vel... 4-5 ulike). Når jeg drar til London hender det jeg bare reiser nedover med håndbagasje. Sparer litt på billetten da. Så kjøper jeg en ny og rimelig koffert på Primark i en størrelse jeg ikke har fra før, shopper den full i løpet av helga og tar med hjem. Har en STOR koffert som jeg kun bruker når jeg skal reise ett sted og være stasjonær, la kofferten ligge på hotellet. På ferie med barna der vi bor på ulike steder, tar tog imellom etc, har jeg en litt mindre koffert. Vi er 4 i familien, så koffertene blir brukt, altså, ikke bare av meg. Anonymkode: b325f...250 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SPOCA Skrevet 5. september 2018 #14 Del Skrevet 5. september 2018 Har vel 4-5 stk. Når jeg er i London, eller på shoppingturer, har jeg med meg en Samsonite-koffert på 118L. Reiser alltid business class hjem fra London, så da kan jeg ha 2x32 kg. Pleier da å ha med en Snugpak Roller som tar 120L, den har jeg med i Samsonite-kofferten ned til dit jeg skal shoppe, og fyller den opp og reiser med to kofferter hjem. Ellers har jeg et par andre kofferter, som er kabinkofferter etc, som brukes ved kortere reiser uten shopping. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september 2018 #15 Del Skrevet 9. september 2018 «Kofferten min»? Vi i familien på fire har i alle fall 15 kofferter, muligens mer. 6 stk hånbagasje, hvorav to er ungenes, formet som dyr og de kan sitte på de og bli dratt. Totalt upraktiske, men hva gjør man ikke for barna. Ellers kofferter i alle størrelser, prisklasser og materialer. De minste bare såvidt over håndbagasje, til de tyngste som gjerne bikker 30 kilo ferdig pakket. Foretrekker hånbagasje om det er bare meg og turen er tre dager eller mindre (typisk jobb) dersom det ikke kreves mye forskjellige klær. Anonymkode: bfa6f...a8e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå