AnonymBruker Skrevet 2. september 2018 #1 Skrevet 2. september 2018 Så var turen kommet til oss, hvor barnebursdagen skal stelles i stand. Jeg er introvert og hater det, men gjør det selvsagt for barna mine.. Denne gangen er det annerledes, for nå har vi en liten baby opp i hverdagen. Gjett om det skal bli tøft! Det eldste barnet vårt går i barnehage, og jeg tenker å invitere alle på samme avd. Så ingen vil føle seg utelatt:) Men dette synes mannen blir for mye.. Det er 15 barn med 1 eller begge foreldre til følge. Jeg tenker at vi nok skal få plass hjemme og slikt. Men mannen mener at det enkleste og beste er å ty til lekeland.. Dette kan jeg aldri forstå vil komme til å bli populært. Hvem skal betale for underholdningen, og er foreldrene villige til å kjøre utover for dette? Om mannen tror at det blir mindre baking, så må han tro om igjen Ingen i vår krets har gjort dette, så jeg antar at det er grunner for det. Så mener mannen at det bare er å plukke ut hvem som får bli med i bursdagen Ja for det vil jo iværtfall ikke de utelatte barna bli seg for i barnehagen.. Hva ville dere gjort? Anonymkode: 1a383...5b0
Bæreposemedekstra Skrevet 2. september 2018 #2 Skrevet 2. september 2018 Hvis barnet er over 5 år så ok - inviter i vei. Hvis ikke kan du bare drite i det. De fleste foreldre hater å komme på slep i barnebursdager, de smiler og later som om det er så forbasket hyggelig, men egentlig tenker de "ånei, ikke igjen ". Så spar dem for det. Inviter barn som er STORE NOK TIL Å GÅ ALENE. Så... Med det sagt... Hjemme er best. Det enkle er ofte det beste. 3
AnonymBruker Skrevet 2. september 2018 #3 Skrevet 2. september 2018 Be alle på samme alder/årskull på avd. Og ikke inviter foreldrene spesifikt, sats på at i hvertfall noen kommer alene. Anonymkode: 5c55f...d62
Zienna Skrevet 2. september 2018 #4 Skrevet 2. september 2018 Her vi bor inviteres ikke hele avdelingen i barnehagen til bursdag. Ungene kaller det familiebursdag når de har invitert to venner fra barnehagen, to fra nabolaget og resten er voksne familiemedlemmer. Først når de går i 1.klasse inviteres hele klassen på bursdag. Noen holder bursdag hjemme, noen på leke-/badeland og andre ute i naturen. Det avhenger sikkert av hvor stor plass man har, økonomi og andre praktiske forhold. Jeg har holdt mange barnebursdager gjennom årene, men ærlig talt - en hel barnehageavdeling? Og dere har en baby også.. 1
AnonymBruker Skrevet 2. september 2018 #5 Skrevet 2. september 2018 Hos oss begynte de fleste å invitere når de fylte 4 med eldste. De fleste feirer på lekeland faktisk.. Noen få feirer hjemme. Ml fikk ikke valget mellom hjemme og lekeland første året. I år fikk hun velge og hun valgte hjemme! 😊 Like dyrt begge deler, men de bygger sterkere bånd av å feire hjemme tror jeg. Vi har kun invitert "gruppa" til datteren vår, men det ble lett 10 det også. Med yngstemann på 3 så feirer nesten alle 3årsdagen sin, og har kun opplevd å feire på lekeland! Sikkert lettere mtp at det vil ramle inn en haug av foreldre i stua sammen med ungene hvis det ikke er på lekeland. Anonymkode: 40229...9a9
Gjest BearMama Skrevet 3. september 2018 #6 Skrevet 3. september 2018 Her leies barnehagelokalet til en 500 lapp. Med nok mat, musikk og enkle leker så underholder barna seg selv. Inviter gjerne åpent med at foreldre er hjertelig velkommen til kaffe og kake.
AnonymBruker Skrevet 3. september 2018 #7 Skrevet 3. september 2018 9 hours ago, AnonymBruker said: Dette kan jeg aldri forstå vil komme til å bli populært. Hvem skal betale for underholdningen, og er foreldrene villige til å kjøre utover for dette? Om mannen tror at det blir mindre baking, så må han tro om igjen .... Så mener mannen at det bare er å plukke ut hvem som får bli med i bursdagen Ja for det vil jo iværtfall ikke de utelatte barna bli seg for i barnehagen.. Hva ville dere gjort? Anonymkode: 1a383...5b0 De som inviterer betaler selvsagt for bursdagen. Her er det veldig vanlig med bursdag på lekeland, og foreldrene kjører opp til en halvtime hver vei, virker ikke som noen har problem med det. Samkjøring går jo også an. Mindre baking blir det vel, for det er lite tid til spising på lekeland, så det er ingen vits i å ha med mer enn én kake. Plukke bør dere ikke, men trenger ikke ta hele avdelingen. Alle av samme kjønn eller i samme årskull er greit. Med baby hjemme ville jeg helt klart valgt lekeland. Vi hadde hjemme i forrige uke, og da det var over pustet jeg lettet ut og sa at neste gang blir det kjøpebursdag. Det gikk helt fint altså, men jeg ble sliten. Og vi har ingen baby. 😛 Anonymkode: e46e8...f31 2
Måbarefåsiat... Skrevet 3. september 2018 #8 Skrevet 3. september 2018 Vi har stort sett hatt hjemmebursdager. Skattejakt i område, pølsegrill ute og kaker inne. Vi har invitert hele avdelingen i barnehagen og klassen på skolen. Erfaring tilsier at ikke alle kommer, og fra de er 3-4 så kommer de alene. Et par ganger har vi hatt kjøpe bursdagsgave, og da har vi invitert gutta bare.
ViljaH Skrevet 3. september 2018 #9 Skrevet 3. september 2018 Lekeland er enklere og dyrere, hjemmebursdag er mer arbeid og koseligere. For lekeland så dekker dere alle kostnader for inviterte gjester, de tar med gave, som vanlig. Du trenger bare å ta med 1 kake og en pose til gaver. Ingen pynting, dekking, rydding.
MissStiles Skrevet 3. september 2018 #10 Skrevet 3. september 2018 Man kan leie lokalene i barnehagen til p ha barnebursdag hos oss. Her har noen allerede begynt å invitere på 3 års dagen. Alle har med seg minst en foreldre. Vi er litt usikre på om vi kommer til å ha barnebursdag på 4 års dagen. Ser ann de som har bursdag før henne.
AnonymBruker Skrevet 3. september 2018 #11 Skrevet 3. september 2018 Vi inviterte ikke til vennebursdag før de ble 6 år, altså siste året i bhg. Da inviterte vi alle guttene/jentene på avd, på lekeland. De fleste foreldrene ble med, men det går helt fint. Da sitter de å prater sammen over en kaffekopp. Kaken ble ikke spist opp, ikke noe vits i å ta med. De er så opptatte av å leke. Har opplevd at foreldre ble med i 10 års bursdag også, så noen barn er mer usikre enn andre. Vi har kun hatt bursdager på forskjellige steder, aldri hjemme. Tror det har vært to hjemmebursdager på 7 år i klassen. Så de aller, aller fleste velger å ha bursdagen på lekeland, kino, bowling ol alt etter alder. Anonymkode: feeca...3f5
AnonymBruker Skrevet 3. september 2018 #12 Skrevet 3. september 2018 Jeg ville ventet med barnebursdag til barnet spør om det selv. Vi venter til skolestart Hvis dere likevel går for barnebursdag, ville jeg kanskje valgt lekeland i deres situasjon med baby og travel hverdag. Lekeland er veldig lettvint. Barna får pølser og kake der. Dere trenger ikke ta med noe som helst (utenom penger selvfølgelig). Lekeland er alltid populært for barna Hjemmebursdag er mye mer personlig og koselig synes jeg. Kjekt å pynte, bake og forberede dagen sammen med barnet. Blir bedre kjent med de små gjestene når en feirer hjemme kontra lekeland. Dere får observert hvordan de leker sammen Anonymkode: 5a4d1...feb
AnonymBruker Skrevet 3. september 2018 #13 Skrevet 3. september 2018 2 hours ago, BearMama said: Her leies barnehagelokalet til en 500 lapp. Med nok mat, musikk og enkle leker så underholder barna seg selv. Inviter gjerne åpent med at foreldre er hjertelig velkommen til kaffe og kake. Det er ikke alle barnehager som tillater utleie. Anonymkode: dd1ed...76e
AnonymBruker Skrevet 3. september 2018 #14 Skrevet 3. september 2018 Husk at dersom dere har det på lekeland, så er det dere som foreldre som er ansvarlige for å se til barna. Se for dere at den ene på på do, de 15 andre skal leke ulike steder der inne, den ene har ADHD og vil være litt alle steder... Hva hvis ikke alle foreldrene blir med da, for å passe på sine barn? Jeg vil sterkt anbefale å ha det hjemme. Og ikke inviter hele avdelingen. Det vil bli alt for mange. Gjør som den ene personen ovenfor her nevnte. Fokuser på de som er født innenfor samme år/blir like gamle dette året som det deres barn blir/eller de som har samme kjønn som deres barn. Anonymkode: dd1ed...76e
AnonymBruker Skrevet 3. september 2018 #15 Skrevet 3. september 2018 16 timer siden, Bæreposemedekstra skrev: Hvis barnet er over 5 år så ok - inviter i vei. Hvis ikke kan du bare drite i det. De fleste foreldre hater å komme på slep i barnebursdager, de smiler og later som om det er så forbasket hyggelig, men egentlig tenker de "ånei, ikke igjen ". Så spar dem for det. Inviter barn som er STORE NOK TIL Å GÅ ALENE. Så... Med det sagt... Hjemme er best. Det enkle er ofte det beste. Enig.. men samtidig.. var en i 1.klasse og 2.klasse som hadde foreldre med..kleint..siden de bare satt å så på og ikke snakket eller noe... fulgte bare med på alt og alle.. no sitter de i bilen utenfor til besøket er ferdig.så han skal klare seg litt alene.. Anonymkode: 51a2b...e4d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå