Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva synes dere er best av alle merkene der ute? For mennesker som ikke brukt mye sminke før (som meg), hva anbefaler dere? Hva er mest komfortabelt?

Anonymkode: dd0c4...bc5

Skrevet

Max factor. Clarins.

Anonymkode: 57310...c61

Skrevet (endret)

Et merke som er noens perfekte sminke trenger ikke være det for andre, og det er ikke sånn at fordi et produkt fra et merke fungerer bra for en så gjør alle produktene fra det merket heller. Mine favorittprodukter er alle forskjellig merke etter forskjellig type; mascara et merke, Foundation et annet, pudder et annet, øyeskygge et annet. Og det tok mange år før jeg faktisk fant de produktene jeg syntes funker best for meg!

Hva som er best for deg kommer an på hudtypen din. Hvis du ikke vet hvordan hudtype du har kan du gå til en hudspesialist eller google på how to find my skin type.

Så spørs det hva slags hudproblemer du har.

Og jeg syntes også man bør vektlegge om ingrediensene er skadelige og det kan man finne ut ved å skrive inn produktet eller ingrediensene på cosdna.com , jeg holder meg unna de som har 3 eller mer på gift/health og irritation skalaen fordi jeg vil unngå å skade huden eller kroppen med kjemikalier som ikke er bra.

Det jeg syntes er mest komfortabelt er et lett mineralpudder, ikke Bare minerals for det inneholder Mica og Talc som kan klø utover dagen og føles litt tungt, men Tikei og Signature Minerals er mine favoritter der. Også mineral rouge.
En lett mascara, og brynspomade eller brynskygge.

Når man ikke har brukt mye sminke før bør man holde seg unna flytende Foundation med mindre man har store hudproblemer som må dekkes, og egentlig spesielt da også fordi Foundation tetter porene som gjør huden vanskeligere å rense. Foundation er veldig synlig på ansiktet mens et løst mineralpudder ser veldig naturlig ut selv om det dekker godt :)

Øyeskygge, hightlighter, eyeliner eller lag på lag er ikke noe vits :)

Jeg kan anbefale deg å kjøpe et testing kit med kabuki brush inkludert fra Tikei :) Da kan du prøve flere fargetoner og finne hva som passer deg. For å få mer hjelp om hvordan fargetone du har kan du google how to find Your skin tone :) .

Endret av blomsterhei
Skrevet (endret)
3 timer siden, blomsterhei skrev:

Når man ikke har brukt mye sminke før bør man holde seg unna flytende Foundation med mindre man har store hudproblemer som må dekkes, og egentlig spesielt da også fordi Foundation tetter porene som gjør huden vanskeligere å rense. Foundation er veldig synlig på ansiktet mens et løst mineralpudder ser veldig naturlig ut selv om det dekker godt :)

Jeg kan anbefale deg å kjøpe et testing kit med kabuki brush inkludert fra Tikei :) Da kan du prøve flere fargetoner og finne hva som passer deg. For å få mer hjelp om hvordan fargetone du har kan du google how to find Your skin tone :) .

Det kommet da helt ann på type foundation og påføringsteknikk. 

Endret av Nerine_
  • Liker 2
Skrevet
3 timer siden, blomsterhei skrev:

Et merke som er noens perfekte sminke trenger ikke være det for andre, og det er ikke sånn at fordi et produkt fra et merke fungerer bra for en så gjør alle produktene fra det merket heller. Mine favorittprodukter er alle forskjellig merke etter forskjellig type; mascara et merke, Foundation et annet, pudder et annet, øyeskygge et annet. Og det tok mange år før jeg faktisk fant de produktene jeg syntes funker best for meg!

Hva som er best for deg kommer an på hudtypen din. Hvis du ikke vet hvordan hudtype du har kan du gå til en hudspesialist eller google på how to find my skin type.

Så spørs det hva slags hudproblemer du har.

Og jeg syntes også man bør vektlegge om ingrediensene er skadelige og det kan man finne ut ved å skrive inn produktet eller ingrediensene på cosdna.com , jeg holder meg unna de som har 3 eller mer på gift/health og irritation skalaen fordi jeg vil unngå å skade huden eller kroppen med kjemikalier som ikke er bra.

Det jeg syntes er mest komfortabelt er et lett mineralpudder, ikke Bare minerals for det inneholder Mica og Talc som kan klø utover dagen og føles litt tungt, men Tikei og Signature Minerals er mine favoritter der. Også mineral rouge.
En lett mascara, og brynspomade eller brynskygge.

Jeg syns det er helt motsatt mht foundation.  Har prøvd et par tørre mineralfoundations og disse syns mye mere på huden enn flytende.  De ser tørre ut og fremhever linjer.   Ikke så rart fordi den ligger jo bare på utsiden.  Velger man en lett foundation somf.eks True match fra Loreal og påfører med beautyblender blir det nærmest usynlig. 

Skrevet

Jeg har vært i overkant interessert i sminke i over 15 år nå. Og de beste tipsene jeg kan gi er 1) ulike merker og produkter passer til ulike personer 2) du finner ikke et merke som har alt som passer best til deg. 

Mine favoritter; 

- Primer: Sisley for ansikt. UD for øyelokk

- Foundation: Dior forever. Påfører med Clarasonic. Men beautyblender gir også et fint resultat. Blander inn noen dråper olje til hverdags.

- Concealer: Tarte. 

- Settingpudder: Laura Mercier loose setting pouder, 

- Contouring og bronzing: Kat von D countouring kit. 

- Rouge: Morphe palett. 

- Highlighter: Becca

- Bryn: Benefit, penn, pudder og bryngel.  

- Øyeskygge: Natasha Denona. Kat von D. Morphe paletter. 

- Liner: Makeup4ever

- Mascara: Max Factor. 

- Settingspray: Urban Decay all nighter. 

Anonymkode: 797c3...407

• Liker 1
Skrevet (endret)

Clinique. Tåler svært lite annet.

Øyevipper Lancome Hypnose.

Endret av Wonders

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...