AnonymBruker Skrevet 2. september 2018 #1 Del Skrevet 2. september 2018 Jeg har et par solbriller uten styrke. Glassene er brune rett igjennom, og har fått noen riper på fremsiden. Tok de med til Synsam og spurte om det var mulig få pusset glassene, for å fjerne ripene. Personen i kassen sa at det ikke var mulig, men at jeg måtte bestille nye glass. Jeg syntes dette hørtes veldig rart ut.. Har noen erfaringer med dette? Anonymkode: e916f...38f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september 2018 #2 Del Skrevet 2. september 2018 Ta ut glassene dine for å sende til slipeavdelingen? Jeg jobber i en optikerforretning og har aldri hørt om detteAnonymkode: ac2d8...b2c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september 2018 #3 Del Skrevet 2. september 2018 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ta ut glassene dine for å sende til slipeavdelingen? Jeg jobber i en optikerforretning og har aldri hørt om dette Anonymkode: ac2d8...b2c Nei, han mente det ikke er mulig å bare få polert/slipt/? (Vet ikke faktisk hva de gjør) glassene. Han mente de måtte bestille nye glass, noe de skulle ha 590 kroner for. Altså totalt bytte av glassene. Er det virkelig ikke mulig å bare slipe/polere vekk ripene? Når det ikke er noe styrke i glassene eller noe spesielt som må tas hensyn til..? Anonymkode: e916f...38f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september 2018 #4 Del Skrevet 2. september 2018 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, han mente det ikke er mulig å bare få polert/slipt/? (Vet ikke faktisk hva de gjør) glassene. Han mente de måtte bestille nye glass, noe de skulle ha 590 kroner for. Altså totalt bytte av glassene. Er det virkelig ikke mulig å bare slipe/polere vekk ripene? Når det ikke er noe styrke i glassene eller noe spesielt som må tas hensyn til..? Anonymkode: e916f...38f Problemet er at dette ikke gjøres i butikkene. Det er ikke sånn at vi har maskiner bak som fikser dette for oss. Det brukes egne glassleverandører som tar hånd om dette. Tror nok det blir veldig tungvindt å skulle sende. Dessuten er det en risiko å ta, da man ikke vet om glasset er tørt ect. Er nok dessverre ikke så enkelt som det høres ut som når man er kunde Anonymkode: ac2d8...b2c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september 2018 #5 Del Skrevet 2. september 2018 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, han mente det ikke er mulig å bare få polert/slipt/? (Vet ikke faktisk hva de gjør) glassene. Han mente de måtte bestille nye glass, noe de skulle ha 590 kroner for. Altså totalt bytte av glassene. Er det virkelig ikke mulig å bare slipe/polere vekk ripene? Når det ikke er noe styrke i glassene eller noe spesielt som må tas hensyn til..? Anonymkode: e916f...38f Det er ikke "bare".... Anonymkode: ac2d8...b2c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september 2018 #6 Del Skrevet 2. september 2018 Vil også legge til at dersom det i teorien går å slipe ned glassene: overflatebehandlingen blir totalt ødelagt og brillene vil ser stygge ut. Hør på optikeren din Anonymkode: ac2d8...b2c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. september 2018 #7 Del Skrevet 3. september 2018 Det stemmer at dette ikke er mulig. Har selv jobbet i optikerforretning. Vi har aldri hatt mulighet til å polere vekk riper. Glasset er ikke laget av det samme hele veien gjennom, men er overfaltebehandlet. Er også usikker på om det er farget hele veien gjennom. Anonymkode: 83e8a...a28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå