Gå til innhold

Hvor mye kan man tjene ved siden av fullt lån og stipend ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye kan man tjene ved siden av fullt studielån og stipend? 

Anonymkode: a0bd0...738

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg googlet "Lønn og studielån", første treff var https://www.lanekassen.no/nb-NO/Stipend-og-lan/Hoyere-utdanning/Inntekt-og-formue-/inntektsgrenser/

"

Grenser for inntekt

For å beholde maksimalt stipend kan du ikke ha person- og kapitalinntekt over disse beløpene:

Kalenderår

Utdanningsstøtte et 
helt kalenderår

Støtte i sju måneder
eller mindre per kalenderår

2019

kr 182 575

kr 456 436

2018

kr 177 257

kr 443 142

"

Altså kan du tjene maksimum 177257 kr, med fult studielån.

Anonymkode: 575d8...ac4

Skrevet

Det er så utrolig teit at man blir "straffet" hvis man jobber nesten fullt og fullfører utdannelse samtidig.

Skrevet
5 minutter siden, Marina32 skrev:

Det er så utrolig teit at man blir "straffet" hvis man jobber nesten fullt og fullfører utdannelse samtidig.

Jeg er uenig, stipend er subsidiert av staten og bør brukes til de som trenger det. Klarer du å ha så høy inntekt ved siden av, så trenger du ikke stipend. Lån får alle uansett, der er det ikke forskjell. 

Anonymkode: 6e18d...545

Skrevet
41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er uenig, stipend er subsidiert av staten og bør brukes til de som trenger det. Klarer du å ha så høy inntekt ved siden av, så trenger du ikke stipend. Lån får alle uansett, der er det ikke forskjell. 

Anonymkode: 6e18d...545

Jeg ser jo den absolutt, men det du får utbetalt + jobber (innenfor grensa) er jo ikke veldig mye. Koster ofte mye med skole, avgifter, pensum etc. Men dette kommer jo egentlig også litt an på livssituasjonen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...