AnonymBruker Skrevet 2. september 2018 #1 Skrevet 2. september 2018 Hvor mye kan man tjene ved siden av fullt studielån og stipend? Anonymkode: a0bd0...738
AnonymBruker Skrevet 2. september 2018 #2 Skrevet 2. september 2018 Jeg googlet "Lønn og studielån", første treff var https://www.lanekassen.no/nb-NO/Stipend-og-lan/Hoyere-utdanning/Inntekt-og-formue-/inntektsgrenser/ " Grenser for inntekt For å beholde maksimalt stipend kan du ikke ha person- og kapitalinntekt over disse beløpene: Kalenderår Utdanningsstøtte et helt kalenderår Støtte i sju måneder eller mindre per kalenderår 2019 kr 182 575 kr 456 436 2018 kr 177 257 kr 443 142 " Altså kan du tjene maksimum 177257 kr, med fult studielån. Anonymkode: 575d8...ac4
Marina32 Skrevet 2. september 2018 #3 Skrevet 2. september 2018 Det er så utrolig teit at man blir "straffet" hvis man jobber nesten fullt og fullfører utdannelse samtidig.
AnonymBruker Skrevet 2. september 2018 #4 Skrevet 2. september 2018 5 minutter siden, Marina32 skrev: Det er så utrolig teit at man blir "straffet" hvis man jobber nesten fullt og fullfører utdannelse samtidig. Jeg er uenig, stipend er subsidiert av staten og bør brukes til de som trenger det. Klarer du å ha så høy inntekt ved siden av, så trenger du ikke stipend. Lån får alle uansett, der er det ikke forskjell. Anonymkode: 6e18d...545
Marina32 Skrevet 2. september 2018 #5 Skrevet 2. september 2018 41 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er uenig, stipend er subsidiert av staten og bør brukes til de som trenger det. Klarer du å ha så høy inntekt ved siden av, så trenger du ikke stipend. Lån får alle uansett, der er det ikke forskjell. Anonymkode: 6e18d...545 Jeg ser jo den absolutt, men det du får utbetalt + jobber (innenfor grensa) er jo ikke veldig mye. Koster ofte mye med skole, avgifter, pensum etc. Men dette kommer jo egentlig også litt an på livssituasjonen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå