Gå til innhold

Sko til styrketrening

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilken sko bruker dere til styrketrening?

Skrevet

Kommer an på hva jeg trener. Løftesko under tunge knebøy og olympiske løft. Sokker under markløft. Flate treningssko eller Reebok nano under andre økter med utfall, hip thrust etc. 

Anonymkode: ee71b...495

• Liker 1
Skrevet

Til baseøvelser er det best å bruke flate sko uten demping. Eks noe som ligner Converse. Finnes mange lignende sko på billigbutikker rundt om kring. Jeg kjøpte et par på tesco i utlandet for 6 euro. Skal du gjøre olympiske løft burde man investere i et greit par løftesko. 

Skal man bruke maskiner og trene armene er det egentlig irrelevant.

• Liker 1
Skrevet
16 minutter siden, studerende skrev:

Til baseøvelser er det best å bruke flate sko uten demping. Eks noe som ligner Converse. Finnes mange lignende sko på billigbutikker rundt om kring. Jeg kjøpte et par på tesco i utlandet for 6 euro. Skal du gjøre olympiske løft burde man investere i et greit par løftesko. 

Skal man bruke maskiner og trene armene er det egentlig irrelevant.

Støtter dette innlegget over. 

Skal du trene mye knebøy (OG har litt problemer med bevegeligheten) ville jeg kjøpt et pat vekløftersko. 

Jeg har et par fra Adidas som det er bilde av i innlegget under. Slet med å få rumpa ned og knærne ut/stabile  men det går veldig bra med disse - står veldig godt og stabilt og kommer langt ned. 

https://evolution.evofitness.no/2016/2/10/hvilke-sko-skal-du-velge-til-trening/

• Liker 1
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kommer an på hva jeg trener. Løftesko under tunge knebøy og olympiske løft. Sokker under markløft. Flate treningssko eller Reebok nano under andre økter med utfall, hip thrust etc. 

Anonymkode: ee71b...495

Tusen takk for gode råd

Skrevet
57 minutter siden, punkyB skrev:

Støtter dette innlegget over. 

Skal du trene mye knebøy (OG har litt problemer med bevegeligheten) ville jeg kjøpt et pat vekløftersko. 

Jeg har et par fra Adidas som det er bilde av i innlegget under. Slet med å få rumpa ned og knærne ut/stabile  men det går veldig bra med disse - står veldig godt og stabilt og kommer langt ned. 

https://evolution.evofitness.no/2016/2/10/hvilke-sko-skal-du-velge-til-trening/

Åh takk for rådet om vektløftersko. Sliter en del med å gå dypt, så kanskje dette vil hjelpe meg også

Skrevet

Jeg skal løfte vekter uten sko, har lest litt om det og det virker veldig greit.

Skrevet
42 minutter siden, Emblja skrev:

Jeg skal løfte vekter uten sko, har lest litt om det og det virker veldig greit.

Joda på markløft og knebøy er det helt greit uten sko

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...