Djungelvrål Skrevet 2. september 2018 #21 Skrevet 2. september 2018 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er anbefalt av de aller fleste. År megler anbefalte også dette når vi solgte sist, alt av personlige bilder og div vekk, da folk har lettere for å se det for seg som sitt eget, om det ikke masse personlig der fra en annen person. Anonymkode: c9e56...9a2 Trodde det var noe folk gjorde for 20 år siden, ikke nå.
Orchideae Skrevet 2. september 2018 Forfatter #22 Skrevet 2. september 2018 1 time siden, Eske skrev: Jeg så mer for meg en bod man ikke kom seg inn i med esker fra gulv til tak, dette her høres ikke ut som et problem i det hele tatt, og vi hadde neppe tenkt nevneverdig over det på visning Jeg tipper rommet er på ca 15 kvadratmeter, så stort. Ikke som et lite kott liksom. Ellers i kjelleren er det vaskerom, liten kjellerstue og gang. De andre rommene er "blåst". Møblene står jo der. Men de blir godt ryddet og vasket. 1
Djungelvrål Skrevet 2. september 2018 #23 Skrevet 2. september 2018 12 minutter siden, Orchideae skrev: Jeg tipper rommet er på ca 15 kvadratmeter, så stort. Ikke som et lite kott liksom. Ellers i kjelleren er det vaskerom, liten kjellerstue og gang. De andre rommene er "blåst". Møblene står jo der. Men de blir godt ryddet og vasket. 15 kv er en ganske stor bod. Folk har hybler på 15 kv. Kan ikke skjønne at det skal gjøre noe om boden er full under visning! Man ser jo at det er en bod og sånn ca hvor stor den er!
AnonymBruker Skrevet 3. september 2018 #24 Skrevet 3. september 2018 Jeg var på en visning en gang, der selger regelrett hadde lempet alt rot og overflødig inn i boden. Da tenkte jeg "Her vises det ikke mye omtanke for tingene sine. Kanskje de heller ikke har brydd seg så mye om boligen ?". Hadde boden vært full, men i det minste "ryddig" full, hadde jeg bare tenkt at "sånn er det, et sted må ting være." Så bruk boden til det den skal brukes til - oppbevaring av tingene. Men ha det ryddig også der. Anonymkode: 4af4e...77e 1
Eske Skrevet 5. september 2018 #25 Skrevet 5. september 2018 På 2.9.2018 den 23.35, Orchideae skrev: Jeg tipper rommet er på ca 15 kvadratmeter, så stort. Ikke som et lite kott liksom. Ellers i kjelleren er det vaskerom, liten kjellerstue og gang. De andre rommene er "blåst". Møblene står jo der. Men de blir godt ryddet og vasket. Helt uproblematisk Lykke til med salget!
Orchideae Skrevet 7. september 2018 Forfatter #26 Skrevet 7. september 2018 På 5.9.2018 den 20.38, Eske skrev: Helt uproblematisk Lykke til med salget! Takk! Et annet spørsmål. Vi har to barn, må alt av deres ting opp på rommene dems? Vi har ei bokhylle i stua som leker osv. Ryddes inn i på kvelden. Vi bor jo her og føler ikke jeg kan fjerne alt. Det verste rotet ligger i bokser, mens tegnesaker ligger ryddig og fint. Så hylla er jo ryddig og ikke overfylt. Barna er 2 og 5 så mesteparten av leken foregår jo i hovedetasjen. Vi skal bo her i 4 mnd til, så føler det er ille å måtte fjerne ALT. Hyllen flyttes nok ut i gangen, men vil helst ha den i hovedetasjen. 1
AnonymBruker Skrevet 7. september 2018 #27 Skrevet 7. september 2018 På 2.9.2018 den 22.46, Peonjenta skrev: Trodde det var noe folk gjorde for 20 år siden, ikke nå. Jeg vet ingenting om hvordan det var for 20 år siden da man solgte og kjøpte leiligheter og hus, men jeg solgte en leilighet i Oslo for noen mnd siden og ble anbefalt å ta bort alt av personlige ting, men samtidig ha framme ting slik at det var greit å se størrelsen i forhold til seng, sofa og slike ting. Noen nøytrale bilder på veggene var ok. Jeg brukte penger på et boligstylingfirma og angrer ikke i det hele tatt. Leiligheten gikk for flere hundre tusen over takst, og mye mer enn naboleiligheter i samme størrelse hadde gått for. Nå går jo ikke det for TS siden de fortsatt bor der, men skulle jeg solgt igjen hadde jeg brukt boligstyling en gang til. TS - jeg ville tatt bort leker og ting når det er visning. Det er vel småting uansett, så det kan du kanskje bare oppbevare i f.eks. bilen din de timene det er visning om du ikke har noe annet sted å ha det? Det er vel bare visning noen timer et par dager etter hverandre? Anonymkode: 070e4...157
Duff Skrevet 7. september 2018 #28 Skrevet 7. september 2018 25 minutter siden, Orchideae skrev: Takk! Et annet spørsmål. Vi har to barn, må alt av deres ting opp på rommene dems? Vi har ei bokhylle i stua som leker osv. Ryddes inn i på kvelden. Vi bor jo her og føler ikke jeg kan fjerne alt. Det verste rotet ligger i bokser, mens tegnesaker ligger ryddig og fint. Så hylla er jo ryddig og ikke overfylt. Barna er 2 og 5 så mesteparten av leken foregår jo i hovedetasjen. Vi skal bo her i 4 mnd til, så føler det er ille å måtte fjerne ALT. Hyllen flyttes nok ut i gangen, men vil helst ha den i hovedetasjen. Jeg hadde ryddet alt av leker inn på barnas rom. Du skal få boligen til å se ut som om det er verdens enkleste bolig å holde det rent og ryddig i. 3
AnonymBruker Skrevet 7. september 2018 #29 Skrevet 7. september 2018 Vi har solgt noen boliger, den siste senest i år, og jeg vil si vi har mye erfaring både med salg av eget og det å gå på visning. Vi hadde mye lagringsplass i det siste huset vi solgte. Vi valgte likevel å fjerne mesteparten av det som var stablet bort langs vegger og i hyller i bod, garasje og kjeller. Ingenting sto stablet langs vegger ved fotografering og visning. Noe sto igjen i hyller, men kun i bokser, med luft rundt, sånn at det så ryddig, og ikke overfylt ut. Det gir et godt inntrykk av god lagringsplass, noe de fleste kjøpere synes er svært viktig. Vi fjernet videre alle fotografier av familien, alle overflødige møbler, og ryddet f.eks hyller i stua for alt annet enn rene pyntegjenstander. Barnas leker må på rommet, hvor de legges på sin plass, aller helst i skuffer/bokser/skap. Noen få, fine ting kan få stå fremme på barnerommene. Pleier dere å oppbevare f.eks tegnesaker/spill i stua, så legg det i et skap, eller skaff en pen boks som kan stå fremme i en hylle og legg det oppi. Folk skal kun titte i skap som følger med huset, som kjøkken/baderomsinnredning og garderobeskap. Ingen tørkerullholdere, kalendere, ukeplaner osv fremme på kjøkkenet, kun få ting på benken, som en bolle med delikat frukt, en oljeflaske og et par potter med friske krydderurter. Ingen stabler med blader liggende fremme. Jeg ser du skriver at det er uaktuelt å leie lagerplass, men jeg vil likevel absolutt anbefale det. Vi gjorde det, og jeg er overbevist om at det lønnet seg. Det kostet oss 480 kr pr mnd. I tillegg til at mye ble fjernet og satt på lager, fjernet vi også mesteparten av sko og jakker i gangen før fotografering og visning. Det hang igjen et par fine jakker og en veske, og sto 3 par sko på skohylla. Sykkelhjelmer, paraplyer, osv må også ut. Disse tingene puttet vi i bilen, som vi fikk parkere hos en nabo under visning. Dermed var også garasjen tom og mulig å få et optimalt inntrykk av. Har dere husdyr må de bort under visning. Mat/vannskåler, evt bur og liggeplasser må fjernes. Alt dette høres antagelig veldig slitsomt ut, men det er faktisk viktig, og jeg garanterer deg at det vil lønne seg. Et hussalg er noe av det mest seriøse du gjør, og det er snakk om veldig store summer. Alt du kan tjene på å gjøre bør du gjøre. Det er snakk om en ekstra innsats for en kort periode. Anonymkode: ebe6a...bca 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå