Orchideae Skrevet 2. september 2018 #1 Skrevet 2. september 2018 Vi skal selge huset om noen måneder og rydder nå for å være litt forberedt og slippe å gjøre alt uken før bildetaking. Alt overflødig ryddes i flytteesker og settes på boden i kjelleren. Boden er stor, men den blir jo full når vi rydder inn alt der. Er det innafor uansett? Vi kan jo ikke kvitte oss med alt vi har, og det å leie lagerplass er uaktuelt.. 1
Nuttery Skrevet 2. september 2018 #2 Skrevet 2. september 2018 Jeg ville tatt noen bilder av boden før jeg lempet inn rubbel og bit, samt målt kvm. Personlig ønsker jeg å se alle rom i en bolig jeg ønsker å kjøpe, men respekterer så klart at de f.eks har måttet pakke og sette vekk personlige eiendeler. Et bilde eller to kan løse dette 12
Djungelvrål Skrevet 2. september 2018 #3 Skrevet 2. september 2018 Ikke ha for mye framme på kjøkkenbenker, på bad og på andre flater i huset. Ikke ha for mye stående på gulv heller. Da ser huset større ut. Kvitt dere med krimkrams og rot. Bedre med full bod enn fullt hus. 5
AnonymBruker Skrevet 2. september 2018 #4 Skrevet 2. september 2018 5 minutter siden, Peonjenta skrev: Ikke ha for mye framme på kjøkkenbenker, på bad og på andre flater i huset. Ikke ha for mye stående på gulv heller. Da ser huset større ut. Kvitt dere med krimkrams og rot. Bedre med full bod enn fullt hus. Bare fortsetter... og ta ned de aller, aller fleste bildene på veggene og i hvert fall bilder av personer. Anonymkode: 070e4...157 1
Orchideae Skrevet 2. september 2018 Forfatter #5 Skrevet 2. september 2018 "Alt" kommer til å fjernes. Bare føler sånn på at bod og garasje blir "full". Men vi pakker jo det meste i flytteesker slik at det ser ryddig ut og ikke bare "kastet inn". 👍 3
jabx Skrevet 2. september 2018 #6 Skrevet 2. september 2018 Det er greit å ha litt igjen. Seng, bord, sofa... 1
Orchideae Skrevet 2. september 2018 Forfatter #7 Skrevet 2. september 2018 11 minutter siden, jabx skrev: Det er greit å ha litt igjen. Seng, bord, sofa... Ja, det står igjen. Men alt unødvendig fjernes jo. Og det blir jo en del. Dette er jo en enebolig. 😊 1
Djungelvrål Skrevet 2. september 2018 #8 Skrevet 2. september 2018 37 minutter siden, AnonymBruker skrev: Bare fortsetter... og ta ned de aller, aller fleste bildene på veggene og i hvert fall bilder av personer. Anonymkode: 070e4...157 Nei hvorfor det? Har du veggene dekket av bilder kan det sikkert være lurt å tynne ut litt men.
AnonymBruker Skrevet 2. september 2018 #9 Skrevet 2. september 2018 5 minutter siden, Peonjenta skrev: Nei hvorfor det? Har du veggene dekket av bilder kan det sikkert være lurt å tynne ut litt men. Det er anbefalt å fjerne personlige ting som fotografier av familiemedlemmer o.l. før fotografering og før visning. Anonymkode: f345e...5b7 8
AnonymBruker Skrevet 2. september 2018 #10 Skrevet 2. september 2018 Potensielle kjøpere har lettere for å se for seg boligen som "sin", dersom det ikke er personlige eiendeler som fotografier av familie o.l. på veggene og andre steder. Anonymkode: f345e...5b7 6
AnonymBruker Skrevet 2. september 2018 #11 Skrevet 2. september 2018 Etter tips fra egen megler, og venninne som er eiendomsmegler, så også bodene strøkne ut. Det gjaldt også skap og skuffer på kjøkken og bad. En kjøper ønsker å få inntrykk av at "her var det mye plass". I tillegg er det et psykologisk aspekt med dette. Ser man en fullstappet bod, eller et underskap som flyter over, skaper det ikke akkurat den gode følelsen. Vi fant løsninger hos venner og familie. Der vi lagret mengder esker, samt møbler som var unødvendige. Som ekstra kommoder fra soverom, skohyller fra gang, og mye mer. Anonymkode: d9b26...08b 8
AnonymBruker Skrevet 2. september 2018 #12 Skrevet 2. september 2018 Kanskje Anna Rasmussen kunne hatt noen tips? Anonymkode: 83d58...64b 2
AnonymBruker Skrevet 2. september 2018 #13 Skrevet 2. september 2018 38 minutter siden, AnonymBruker skrev: Etter tips fra egen megler, og venninne som er eiendomsmegler, så også bodene strøkne ut. Det gjaldt også skap og skuffer på kjøkken og bad. En kjøper ønsker å få inntrykk av at "her var det mye plass". I tillegg er det et psykologisk aspekt med dette. Ser man en fullstappet bod, eller et underskap som flyter over, skaper det ikke akkurat den gode følelsen. Vi fant løsninger hos venner og familie. Der vi lagret mengder esker, samt møbler som var unødvendige. Som ekstra kommoder fra soverom, skohyller fra gang, og mye mer. Anonymkode: d9b26...08b Støtter denne, når det nærmer seg visning så ville jeg kjørt bort alt jeg kunne av esker og plassert midlertidig hos naboer eller familie. Det er litt ekstra jobb, men ville gjort det likevel, for det er en bra følelse å vite at du har gjort alt som står i din makt til å få selge huset. Første gang jeg solgte så stressa jeg veldig med å vaske alt ekstremt nøye før visning, men han som endte opp med å kjøpe leiligheten var ikke på visninga (hadde sendt noen bekjente). Sånn sett kan du si at vaskinga ikke hadde noe å si, men jeg visste med meg selv at jeg hadde gjort alt jeg kunne for å legge til rette for absolutt beste resultat, og det var en bra følelse. Anonymkode: 12ced...2ad 1
Eske Skrevet 2. september 2018 #14 Skrevet 2. september 2018 Jeg går på mange visninger for tida, og synes absolutt det er bedre med et ellers "rensket" hus og en full (men organisert) bod enn at det flyter over litt over alt - men dersom dere har mulighet til å lagre flytteeskene hos noen andre under visning vil jeg anbefale det. Ellers er forslaget om å ta bilder av boden før dere fyller i den veldig godt, da kan megler vurdere om det skal legges med i annonsen (det varierer enormt hvor mange bilder som tas med, har vært flere steder hvor det har føltes som at "halve huset" var en overraskelse på visningen fordi det kun var bilder av de viktigste rommene) uten at det må fotograferes fullt av ting. 3
Djungelvrål Skrevet 2. september 2018 #15 Skrevet 2. september 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det er anbefalt å fjerne personlige ting som fotografier av familiemedlemmer o.l. før fotografering og før visning. Anonymkode: f345e...5b7 Det ser jeg ikke noe poeng i, folk som er på visning vet jo at det bor folk der. Det viktigste er at det er ryddig og fint i huset. 1
Orchideae Skrevet 2. september 2018 Forfatter #16 Skrevet 2. september 2018 Vi kommer til å fjerne bilder, vil ikke ha det fremme rett og slett fordi man ikke vet hvem som kommer på visning. Så blir ett "rensket" hus. Noe kan vi ikke rydde bort. Men alt av småtteri fjernes. Vi har ikke mulighet til å kjøre bort til noen andre. Tror vi satser på esker og en organisert bod. Egentlig er det mer ett stort oppbevaringsrom, da det er ett stort rom i kjelleren. Og vi stabler langs veggene, slik at man uansett ser hvor stort det er. 5
Eske Skrevet 2. september 2018 #17 Skrevet 2. september 2018 1 time siden, Orchideae skrev: Vi kommer til å fjerne bilder, vil ikke ha det fremme rett og slett fordi man ikke vet hvem som kommer på visning. Så blir ett "rensket" hus. Noe kan vi ikke rydde bort. Men alt av småtteri fjernes. Vi har ikke mulighet til å kjøre bort til noen andre. Tror vi satser på esker og en organisert bod. Egentlig er det mer ett stort oppbevaringsrom, da det er ett stort rom i kjelleren. Og vi stabler langs veggene, slik at man uansett ser hvor stort det er. Jeg så mer for meg en bod man ikke kom seg inn i med esker fra gulv til tak, dette her høres ikke ut som et problem i det hele tatt, og vi hadde neppe tenkt nevneverdig over det på visning 2
AnonymBruker Skrevet 2. september 2018 #18 Skrevet 2. september 2018 3 timer siden, Peonjenta skrev: Det ser jeg ikke noe poeng i, folk som er på visning vet jo at det bor folk der. Det viktigste er at det er ryddig og fint i huset. Men allikevel er det slik: 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Potensielle kjøpere har lettere for å se for seg boligen som "sin", dersom det ikke er personlige eiendeler som fotografier av familie o.l. på veggene og andre steder. Anonymkode: f345e...5b7 Anonymkode: f345e...5b7 6
AnonymBruker Skrevet 2. september 2018 #19 Skrevet 2. september 2018 Og dermed lettere å få solgt boligen Anonymkode: f345e...5b7 3
AnonymBruker Skrevet 2. september 2018 #20 Skrevet 2. september 2018 3 timer siden, Peonjenta skrev: Det ser jeg ikke noe poeng i, folk som er på visning vet jo at det bor folk der. Det viktigste er at det er ryddig og fint i huset. Det er anbefalt av de aller fleste. År megler anbefalte også dette når vi solgte sist, alt av personlige bilder og div vekk, da folk har lettere for å se det for seg som sitt eget, om det ikke masse personlig der fra en annen person. Anonymkode: c9e56...9a2 6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå