AnonymBruker Skrevet 2. september 2018 #1 Del Skrevet 2. september 2018 Har nylig flyttet ut fra en leilighet jeg delte med et par andre. De satte inn en vaskemaskin på badet i overgangen mens jeg flyttet ut, noe de ikke var helt kompetente til, da det hele startet med at det fløt vann utover hele badegulvet. Nå vet ikke jeg hva slags gulvtype det er akkurat, men det er et belegg av et eller annet slag. Like før jeg dro så jeg at badegulvet var blitt misfarget under en skittentøyskurv (det hadde lysnet kraftig, i samme form som skittentøyskurven) og det var tydelig at vann hadde blitt stående under denne en periode. Lurer på om noen vet om vannet kan ha trukket inn i belegget når det har blitt stående i noen dager? Jeg sjekket ikke skikkelig om det hadde svellet opp. Er dette tegn på fuktskader og hvor alvorlig er det? Anonymkode: 7e62f...702 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september 2018 #2 Del Skrevet 2. september 2018 Gulvbelegg til bad blir brukt som en membran. Jeg har snakket med ett firma om hva de anbefaler av fliser eller belegg og det var uten tvil belegg. Jeg trur du kan slappe helt av, men godkjent våtromsbelegg så blir det ikke fuktskader. Anonymkode: e230e...ebc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest HanenIFlokken Skrevet 2. september 2018 #3 Del Skrevet 2. september 2018 Tildekking av gulv med belegg som har varmekabler kan føre til misfarging, men høres rart ut om det har skjedd på så kort tid Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. september 2018 #4 Del Skrevet 3. september 2018 Det er sikkert bare duggmatt. La det tørke opp i noen dager og kom gjerne med svar her 😊 Anonymkode: 68852...287 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. september 2018 #5 Del Skrevet 5. september 2018 På 2.9.2018 den 15.42, HanenIFlokken skrev: Tildekking av gulv med belegg som har varmekabler kan føre til misfarging, men høres rart ut om det har skjedd på så kort tid Ja, det er jo litt rart.. Tenker at det må jo ha hatt noe med alt vannet å gjøre kanskje.🤔 På 4.9.2018 den 1.03, AnonymBruker skrev: Det er sikkert bare duggmatt. La det tørke opp i noen dager og kom gjerne med svar her 😊 Anonymkode: 68852...287 Har flyttet ut så får dessverre ikke vite hvordan det blir, men siden det virker som de fleste mener det går fint så orker jeg ikke advare huseier om det. Det får evt. være de andre leietakernes ansvar fra nå. Men det hadde helt klart vært interessant å vite om det kan oppstå ordentlige skader, og om misfargingen blir der.. Anonymkode: 7e62f...702 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. september 2018 #6 Del Skrevet 7. september 2018 På 2.9.2018 den 15.42, HanenIFlokken skrev: Tildekking av gulv med belegg som har varmekabler kan føre til misfarging, men høres rart ut om det har skjedd på så kort tid Varmekabler fører vel i så fall til mørke flekker, ikke lyse. Vann som blir stående på linoleumsbelegg (?) vil derimot trekke inn og lage lyse flekker i belegget, uten at dette nødvendigvis trekker gjennom og lager fuktskader. Og når belegget får luftet seg og tørket opp blir flekkene borte. (Jeg setter spørsmålstegn bak typen belegg fordi jeg har sett dette flere ganger på gulvet på jobben, uten at jeg er 100 % sikker på hva slags gulvbelegg vi har.) Anonymkode: e9812...96b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå