AnonymBruker Skrevet 2. september 2018 #1 Skrevet 2. september 2018 Jeg er 22 år og har angst. Jeg er veldig engstelig om natta når jeg er alene og generelt urolig. Orker ikke nevne alt, men regner med at folk vet hva det er. Kan jo si at jeg har generalisert angst da. Som vil si man er bekymret og redd uten noen spesielle situasjoner. Det bare kommer. Jeg studerer og har fri torsdager og fredager. Så jeg har langhelg. Er det noen som har dratt på langhelg tur alene her med angst? Hvordan gikk det? Jeg tenker på å ta med skolebøkene mine til fjellet på Beitostølen sånn at jeg kan få et avbrekk fra hjemmet der jeg er hele tiden. Og kanskje gå noen turer og kose meg på fjellet. Jeg pleier å få en slags ro på fjellet, men jeg har aldri dratt alene før. Tenker jo for å utfordre meg selv også Anonymkode: b77ab...436
AnonymBruker Skrevet 2. september 2018 #2 Skrevet 2. september 2018 Jeg har. De første gangene jeg dro noe sted alene var det veldig ubehagelig og vanskelig, fikk ikke gjort alt som jeg ønsket osv. Men det ble lettere og lettere etter hvert. Press deg selv nok til at det blir ubehagelig, men ikke så mye at du skremmer deg helt fra å prøve igjen senere. Anonymkode: 53181...d03 3
AnonymBruker Skrevet 2. september 2018 #3 Skrevet 2. september 2018 Jeg dro faktisk til Bali alene. Jeg skulle møte noen som reiste fra en annen plass i verden, og kom 3 dager før vennen min. 30 timer på fly med klaustrofobi. Vil ikke anbefale å dra så langt alene, men det gikk jo helt fint. Seminyak er ingen god plass å være når man har angst, men ved å ta det rolig, holde seg nært hotellet og utforske sakte men sikkert så gikk det fint det og. Fikk jobbet mye med min egen innstilling til anfallene når de pågikk. Å dra alene til fjellet høres bedre ut, og jeg tror jeg hadde klart det om fokuset mitt var på rett plass. Altså at jeg behersket kunsten å stoppe krisemaksimeringen før den tok av, og fokusere på hvor nydelig det er å være alene. Vet ikke om du krisemaksimerer da? Anfall utarter seg forskjellige for folk, og om du vet hva din utfordring er så kan du legge en strategi på forhånd. Min strategi er å ønske anfallet "velkommen", ikke kjempe imot, men avverge krisemaksimering. Har også Sobril i veska, så jeg vet at jeg kan fjerne følelsene på en halvtime. Blir aldri brukt når det kommer til stykket. Eneste plassen jeg har tatt det valget å ta en pille var midt i labyrinten på IKEA 😂 Din strategi er kanskje noe annet igjen Anonymkode: 53ddc...28f 1
AnonymBruker Skrevet 2. september 2018 #4 Skrevet 2. september 2018 Livet ditt begynner rett utenfor konfortsonen din. Anonymkode: e81e6...ce8 2
AnonymBruker Skrevet 2. september 2018 #5 Skrevet 2. september 2018 Jeg synes du skal dra. Velg et hotell med roomservice slik at du kan få deg mat om du ikke skulle klare å dra i spisesalen Anonymkode: 0b86d...3a7
blomsterhei Skrevet 2. september 2018 #6 Skrevet 2. september 2018 Hvis du er kjent der oppe, og føler deg trygg der til vanlig, så ville jeg prøvd å dra Det å gjemme seg helt bort fra alle og fra det hjemmet som angsten er grodd fast i veggene på, kan være bra Men ikke om du tror du kan bli redd for ting der oppe som du føler kan ramme deg mens du er der.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå