AnonymBruker Skrevet 2. september 2018 #1 Skrevet 2. september 2018 Samboeren min har blitt verdens lateste og trøtteste person. Han jobber turnus. 2 uker på og 4 uker fri. Når han har 4 uker med fri så sover han store deler av døgnet, orker ikke å stå opp sammen med meg og ungene på morgenen, sur og grinete når jeg ber han hjelpe til. Klager på at han er trøtt og sliten, sier at han må dra til legen å sjekke stoffskifte og vitaminnivå. Han sier at det ikke er noe sant, men at han bare er sliten for tiden. Det her begynner å gå utover både meg og ungene. Jeg kommer fra jobb, henter barna i barnehagen, handler, lager middag ++ Skal sies at det begynte før sommeren, så det har ikke alltid vært slik.. Anonymkode: 98fc2...afa
Muskath Skrevet 2. september 2018 #2 Skrevet 2. september 2018 Tving han til å gå til legen for sjekk. 13
AnonymBruker Skrevet 2. september 2018 #3 Skrevet 2. september 2018 Ok? Hvorfor har dere ikke opprettet rådsmøte i hjemmet? Tror du bør være møteleder. Saksliste bør være ansvarlige til å kjøpe inn mat. Klokkeslett man sover i hjemmet. Hvem er ansvarlige hver eneste dag til å lage mat. Hva det skal fokusere og prioritere stundene med barna. Anonymkode: 64e7d...fe5 2
AnonymBruker Skrevet 2. september 2018 #4 Skrevet 2. september 2018 Du får sette et ultimatum, enten får han pelle seg til legen, om så du må bestille time for han. Eller så får han dra seg opp om morgenen å være en del av familien når han er hjemme. Anonymkode: b296d...45a 8
AnonymBruker Skrevet 2. september 2018 #5 Skrevet 2. september 2018 Jo mindre man gjør, jo mindre orker man å gjøre. Enkelt og greit. Jeg jobber turnus selv, har fri en uke innimellom. Hvis jeg sover lenge, ligger på sofaen og er skikkelig lat de dagene, så blir alt et ork. Bare det å gå ut med søpla er slitsomt til slutt. Man må bare tvinge seg selv til å gjøre noe, så "våkner" man igjen. For å få energi så må kroppen faktisk brukes litt, bare det å gå en halvtimes tur hjelper. Anonymkode: 80ce7...895 12
Papirfly Skrevet 2. september 2018 #6 Skrevet 2. september 2018 Tråden er ryddet for innlegg skrevet av utestengt bruker. Papirfly, mod.
AnonymBruker Skrevet 2. september 2018 #7 Skrevet 2. september 2018 Kanskje det har skjedd noe som kan gjøre at han er deprimert på et vis? Jeg vet hvordan det er å ikke orke noenting. Men det gir han ikke noe frikort til å ikke bidra til familien. Dere skal være sammen om familien a/s. Tving han til legen. (det er ikke lett det, men..) Anonymkode: ba247...a34
AnonymBruker Skrevet 2. september 2018 #8 Skrevet 2. september 2018 Tja, om han jobber nattarbeid ene uken så kan det også slå ut litt. Men viktig å stå opp til samme tid hver dag, aktivere seg litt. Med 4 uker fri ville jeg trent styrke 3 ganger i uken. Anonymkode: 8558b...a58
AnonymBruker Skrevet 2. september 2018 #9 Skrevet 2. september 2018 Pollenallergi? Anonymkode: 8820e...1a0
AnonymBruker Skrevet 2. september 2018 #10 Skrevet 2. september 2018 Jeg har prøvd og hatt ett møte, det er ok i 1-2 dager så er det påann igjen. Jeg synst i det minste at han kunne hjelp meg på morgenen med barna. Men sa at i morgen Må han bestille seg en legetime. Han sier det selv også at det er utrolig slitsom, enkelte dager føler han seg overkjørt. Han har pollenallergi ja, men tar allergisprøyter for det. Anonymkode: 98fc2...afa
AnonymBruker Skrevet 3. september 2018 #11 Skrevet 3. september 2018 Du sliter deg ut. Her er det ikke annet enn å melde flytting. Kanskje du finner bedre utgave av mann eller allerede har i kikkerten. Anonymkode: 64e7d...fe5 1
AnonymBruker Skrevet 3. september 2018 #12 Skrevet 3. september 2018 Har du prøvd å «stikke av» fra ansvaret noen gang? Husker mamma gjorde det da min far hadde vært som mannen din i flere år (!) og hun fikk nok. Da våknet plutselig pappa da han måtte klare alt selv. La han se selv hvor mye arbeid det er med hus og unger. Du kan sove hos familien i mellomtiden. Anonymkode: 17650...877 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå