AnonymBruker Skrevet 5. september 2018 #21 Skrevet 5. september 2018 Jeg er mann, bruker Versace eller Davidoff for det meste. Aldri hatt en gul flekk under armene. Anonymkode: 48a5b...420
AnonymBruker Skrevet 5. september 2018 #22 Skrevet 5. september 2018 Palmolive roll on liker jeg best. Kjæresten bruker axe deo stick. Han bruker mer hvitt enn jeg og har aldri hatt problemer med gule flekker. Anonymkode: 587a0...135
Pearl2.0 Skrevet 5. september 2018 #23 Skrevet 5. september 2018 Bruker Biotherm, får ikke gule flekker. Men tar ikke på klær før jeg er tørr, og tar ikke på i store mengder heller.
AnonymBruker Skrevet 5. september 2018 #24 Skrevet 5. september 2018 På 2.9.2018 den 16.38, AnonymBruker skrev: Jeg har prøvd meg gjennom alle mulige deodoranter(antiperspiranter), og jeg får gule flekker uansett hvilken jeg bruker:\ Så jeg må passe på at mitt hvite tøy ikke har noen andre farger på seg så jeg kan klore jævelskapet når det blir for gult. Anonymkode: 2f16c...169 Har akkurat samme problem som deg! Utrolig irriternede, har prøvd 5 ulike deodoranter, men alle gir farge spesielt på hvite overdeler:( Anonymkode: 85ab6...139 1
AnonymBruker Skrevet 5. september 2018 #25 Skrevet 5. september 2018 Bruker Emma S., kjøpt på Vita. Aldri hatt en gul flekk noen gang. Ruller ofte på deodoranten etter jeg har tatt på klær, fordi jeg er glemsk. Anonymkode: 6c6de...610
AnonymBruker Skrevet 5. september 2018 #26 Skrevet 5. september 2018 På 2.9.2018 den 18.36, SaltLakris skrev: Så kjipt! Kjenner meg igjen. Får du gule flekker uavhengig av deodorantbruk? Eller er det kun når du bruker deodorant? Anonymkode: c8c54...d63
Rosewood Skrevet 5. september 2018 #27 Skrevet 5. september 2018 Jeg bruker Sterilan, beste jeg vet om. Varierer litt mellom typene, ingen av dem har gitt meg gule flekker. 1
SaltLakris Skrevet 5. september 2018 Forfatter #28 Skrevet 5. september 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Får du gule flekker uavhengig av deodorantbruk? Eller er det kun når du bruker deodorant? Anonymkode: c8c54...d63 Usikker. Har ikke prøvd å gå uten 🙈
AnonymBruker Skrevet 5. september 2018 #29 Skrevet 5. september 2018 På 2.9.2018 den 13.34, AnonymBruker skrev: Før så var jeg sløv med å bruke pulver for hvitt tøy, og da ble det gule flekker. Mens da jeg begynte å bruke vaskepulver beregnet på hvitt tøy så forsvant problemet. Anonymkode: 93523...f4f Øøøh 🤔 hva var forskjellen mellom pulver for hvitt tøy, og vaskepulver beregnet for hvitt tøy? Anonymkode: 08590...80f 2
Nappetass1 Skrevet 5. september 2018 #30 Skrevet 5. september 2018 Så kjedelig problemstilling Jeg bruker enten Vichy eller Sanex, sistnevnte er billig og finnes i matvareforretninger. Holder meg tørr og velluktende hele dagen. Men.. har du vært innom tanken på at du svetter veldig mye? Vet at en kan kan insjisere botox (?) og dermed svette mindre. Lykke til!
AnonymBruker Skrevet 5. september 2018 #31 Skrevet 5. september 2018 53 minutter siden, SaltLakris skrev: Usikker. Har ikke prøvd å gå uten 🙈 Jeg ville ha forsøkt en uke uten. Hvis det er slik uavhengig av deodorantbruk kan det eventuelt finnes metoder for å få bukt på problemet, slik som botox som noen nevner for å redusere svetten. Anonymkode: c8c54...d63
Minya Skrevet 5. september 2018 #32 Skrevet 5. september 2018 Jeg merket at problemet med gule og hvite flekker under armene på t-skjortene mine gjaldt kun de som var litt små i størrelsene. Byttet til en større størrelse t-skjorter, og problemet forsvant. Særlig dame-tskjorter i sånn "babydoll"-style er det lurt å velge en størrelse større enn du pleier, for de har en tendens til å være ettersittende inni armhulen, og da har du det jo gående med en gang. 1
AnonymBruker Skrevet 5. september 2018 #33 Skrevet 5. september 2018 Prøvd de fleste billige på matvarebutikken, bruker mest sanex, aldri hatt gule flekker under armene på noen plagg. Anonymkode: 0194a...5ce
AnonymBruker Skrevet 5. september 2018 #34 Skrevet 5. september 2018 Bruker spraydeo slik at jeg blir tørr med en gang (https://www.vita.no/dove-pomegranate-deo-spray-150-ml) og vasker med pulver for hvitt tøy. Da jeg brukte stick var jeg plaget med flekker og kløe under armene siden jeg alltid var fuktig. Anonymkode: 16195...874
AnonymBruker Skrevet 5. september 2018 #35 Skrevet 5. september 2018 Hvordan klorer man hvite t-skjorter som har gule flekker under armene? Anonymkode: 25947...a23
s0la Skrevet 5. september 2018 #36 Skrevet 5. september 2018 Har prøvd det meste i butikkene (forutenom de for menn) og har aldri opplevd noen slags flekker på klær!
AnonymBruker Skrevet 6. september 2018 #37 Skrevet 6. september 2018 Jeg bruker Palmolive fra dagligvarebutikken (har prøvd andre merker også, inkl dyre fra parfymeri og nøytrale fra apotek) og har aldri hatt gule flekker under armene, søsteren min har prøvd alle typer deo og får alltid gule flekker under armene. Vi har konkludert med at det må være genetisk som i typen kjemi og ens svette. Anonymkode: 27639...7ad
AnonymBruker Skrevet 6. september 2018 #38 Skrevet 6. september 2018 20 hours ago, AnonymBruker said: Hvordan klorer man hvite t-skjorter som har gule flekker under armene? Anonymkode: 25947...a23 Ta en 10-l bøtte, fyll den med varm vann, ha oppi 1-4 korker med klor og hiv tøyet oppi. Kommer an på hvor mye tøy/vann du har og hvor gult det er, bare hold øye med det. Jeg lot det stå mens jeg var på jobb. Du kan med fordel også sette det ut siden det lukter såpass kraftig. Husk; har plagget andre farger på seg vil dette også blekes. Jeg pleier også å klippe av evt. lapper i frykt for at de skal smitte av(aner ikke om de faktisk gjør det). Rør rundt innimellom, men IKKE stikk hendene oppi dette! Rør med en pinne eller noe slikt. Jeg pleier å ta tøyet opp i dusjen, skyller av det verste og så vasker jeg som vanlig for å få ut kloren. Klorvannet heller jeg i toalettet. Jeg vet ikke om dette er så gunstig for sensitiv hud da, selv om det vaskes, så vært obs. Husk også at tøyet kan få kortere levetid av kloring. Så litt til bake til tråden; jeg mener jeg leste ett eller annet sted om at det er stoffer i antiperspiranten(altså ikke vanlig deodorant) som gjør at det blir gult fordi det reagerer med svetten? Jeg har en type jobb som gjør at jeg ikke kan gå uten antiperspirant, så jeg kan ikke eksperimentere. I tillegg svetter jeg vel kanskje en del under armene:\ Anonymkode: 2f16c...169 1
AnonymBruker Skrevet 6. september 2018 #39 Skrevet 6. september 2018 På 2.9.2018 den 13.06, SaltLakris skrev: Hvilken deo bruker dere? Jeg går veldig ofte i hvite overdeler, men uten unntak blir de gule etter noen gangers bruk. Har hørt at deodoranten kan ha noe å si, så nå ønsker jeg tips fra dere. Så kanskje jeg slipper å teste meg gjennom hele utvalget. 🙂 Dove, sterilan, vichy tja. Anonymkode: 8c93e...8ff
Veslefrikk Skrevet 7. september 2018 #40 Skrevet 7. september 2018 På 5.9.2018 den 20.19, AnonymBruker skrev: Hvordan klorer man hvite t-skjorter som har gule flekker under armene? Anonymkode: 25947...a23 Ser at du har fått en beskrivelse litt lenger opp her, men det står også en beskrivelse av blandingsforhold mm bak på klorinflasken. Selv har jeg gått over til å bløtlegge hvite plagg i Vanish gold, da det er mer skånsomt mot klærne og resultatet blir det samme.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå