AnonymBruker Skrevet 2. september 2018 #1 Skrevet 2. september 2018 Hei Jeg venter mitt første barn i vinter. Jeg har tenkt å ikke kaste bleier inne på badet. Men at jeg heller kjøper en søppelbøtte med lokk på og setter den uten i balkongen. Slik at det ikke skal lukte inne. Og jeg er ikke så veldig flink til å gå ut med søpla hver dag. Med en nyfødt blir det enda vanskeligere med rutiner spesielt når man er aleine. Så jeg lurer på om hvilken søppelbøtte jeg skal kjøpe?jeg vil ha en som har lokk slik at måker og skjærer ikke klarer å åpne den. Jeg kjøpte en fra ikea men lokket til den bøtten er veldig enkelt å åpne/lukke. Så jeg er redd for å at måkene også klarer å åpne den. Jeg kjøpte denne men nå tenker jeg å levere den tilbake: https://m2.ikea.com/no/no/p/knodd-dunk-med-lokk-gra-60312249/ Vet dere om noen andre bøtter eller skal jeg beholde den jeg kjøpte? Anonymkode: 4f3ef...4a4
AnonymBruker Skrevet 2. september 2018 #3 Skrevet 2. september 2018 Jeg har avfallsbøtte med pedal kjøpt på Europris, som jeg tror kan fungere bra til ditt formål. Den er av god kvalitet, solid plast, og har en innerbøtte som kan tas ut og vaskes. Disse finnes i flere størrelser (med forbehold at Europris fremdeles har denne typen). Måkene klarer neppe å vippe opp lokket, om de ikke velter bøtta - noe jeg ikke tror er så enkelt. Anonymkode: f0288...e4d
AnonymBruker Skrevet 2. september 2018 #4 Skrevet 2. september 2018 6 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg har avfallsbøtte med pedal kjøpt på Europris, som jeg tror kan fungere bra til ditt formål. Den er av god kvalitet, solid plast, og har en innerbøtte som kan tas ut og vaskes. Disse finnes i flere størrelser (med forbehold at Europris fremdeles har denne typen). Måkene klarer neppe å vippe opp lokket, om de ikke velter bøtta - noe jeg ikke tror er så enkelt. Anonymkode: f0288...e4d Fant den, sånn: https://www.europris.no/pedalspann-6-l-106550.html Tror de finnes i større også, men er ikke sikker. Anonymkode: f0288...e4d
AnonymBruker Skrevet 2. september 2018 #5 Skrevet 2. september 2018 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har avfallsbøtte med pedal kjøpt på Europris, som jeg tror kan fungere bra til ditt formål. Den er av god kvalitet, solid plast, og har en innerbøtte som kan tas ut og vaskes. Disse finnes i flere størrelser (med forbehold at Europris fremdeles har denne typen). Måkene klarer neppe å vippe opp lokket, om de ikke velter bøtta - noe jeg ikke tror er så enkelt. Anonymkode: f0288...e4d 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fant den, sånn: https://www.europris.no/pedalspann-6-l-106550.html Tror de finnes i større også, men er ikke sikker. Anonymkode: f0288...e4d Tusen takk for hjelpen☺. Har du den inne eller ute? Og får man brukt vanlige matposer oppi den?eller kjøper du poser som passer til denne bøtten? Ts Anonymkode: 4f3ef...4a4
AnonymBruker Skrevet 2. september 2018 #6 Skrevet 2. september 2018 Jeg bruker min inne, på badet, uten pose i, men ser ingen grunn til at den ikke skal fungere ute. Det er veldig lett å ta ut innerbeholderen og helle innholdet over i en vanlig plastpose. En vanlig plastpose går i alle fall oppi, men da bør du nok passe på at plastposetoppen (hankene etc) ikke stikker ut - tror ikke det skal være vanskelig å få til, ved å brette kantene rundt innerbeholderen. Anonymkode: f0288...e4d
AnonymBruker Skrevet 2. september 2018 #7 Skrevet 2. september 2018 Jeg tror forresten ikke at måkene klarer å åpne lokket på den du har kjøpt, uten at du har en plastpose oppi, hvor toppen er brettet ut, så måkene har noe å ta tak i. Lokkhanken tror jeg ikke de får grep om med nebbet. Anonymkode: f0288...e4d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå