Gå til innhold

Hvordan få fratrekk i praksiskrav helsefagarb.?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Man må gå 2 år skole og 2 år læring eller jobbe 5 år fulltid. Dersom man har gått to år skole (helse og oppvekst) får man 2 år i fratrekk. Så det blir 3 år praksis. Det må være relevant som sykehjem, hjemmesykepleie, bofellesskap.. Men jeg ser også at barnehage også teller i opp til 6 mnd. Har man jobbet altså 2 år i barnehage får man godkjent 6 mnd i praksis for helsefagarb. Det samme gjelder omsorg for eget barn. Jeg tror det også var 6 mnd, om ikke et helt år. Du trenger bare å ha født en unge for da er man jo hjemme med barnet i permisjon. Om jeg har forstått det riktig.

Omsorg for familiemedlem kan godskrives for 6 mnd.

Men er det andre ting? Jeg har verken jobbet i barnehage eller fått barn. 

Anonymkode: ff8ed...938

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor vil du ha fratrekk? For å bli flink trenger du utdannelsen:)

Anonymkode: 17586...06f

• Liker 2
Skrevet
58 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor vil du ha fratrekk? For å bli flink trenger du utdannelsen:)

Anonymkode: 17586...06f

Nei, hvorfor tror du? Å bli helsefagarbeider er en ganske så enkel utdannelse. Jeg har tatt alle skriftlige og muntlige-praktisk eksamen og fikk 5er og 6ere. Det er mye om stell, hvordan ivareta pasienter, de vanlige sykdommene både fysisk og mentalt. Kosthold. Hjelpemidler. Jeg har jobbet i 5 år på mange forskjellige steder. Men jeg har ikke jobbet fulltid i 5 år da, så på grunn av det ikke er lett å få nok vakter på bare 1 jobb. Nå har jeg 3 jobber og jobber fulltid. 17% fast stilling. Derfor vil jeg ha fratrekk, for det er kjedelig å måtte jage etter vakter og jobbe hver helg for å få nok vakter.

Jeg gjør jo helt de samme oppgavene som skrive rapport, ta målinger, gi medisin (har medisinkurs). 

Jeg har helsesekretær autorisasjon, men det gir ingenting fratrekk/godtgjøring. Men å ha egne barn gir minst 6 mnd godkjent praksis..?? Og å bare ha jobbet i barnehage gir også 6 mnd godkjent praksis. Men autorisasjonen får jeg ikke noe for. Synes reglene er litt spesielle. Helsesekretær autorisasjon er jo mer relevant enn barnehage mener jeg.

Anonymkode: ff8ed...938

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...