AnonymBruker Skrevet 2. september 2018 #1 Skrevet 2. september 2018 Mitt barn var på besøk hos noen i flere timer(7timer) og det var avtalt på forhånd, men barnet fikk kun is og snop, hva tenker dere ?Jeg hadde aldri latt et barn gå uten mat så lenge. Dette var også ca 20 minutter å kjøre. Barnet er i skolealder. Anonymkode: af67a...005 1
AnonymBruker Skrevet 2. september 2018 #2 Skrevet 2. september 2018 Det er alltid mat å få hos oss når det kommer barn på besøk. Synes det var litt rart, det er altfor lenge å gå uten mat. Har det skjedd før? Anonymkode: 21093...83d 5
estrella Skrevet 2. september 2018 #3 Skrevet 2. september 2018 Når det er avtalt burde barnet fått mat. Iallefall noen brødskiver. Men da vet du det til neste gang, da spør du foreldrene om barnet ditt skal ha med seg niste eller om det får mat der. 2
AnonymBruker Skrevet 2. september 2018 #4 Skrevet 2. september 2018 Dette kommer jo an på flere ting, f.eks om barnet ble tilbudt mat, om det takket ja eller nei til mat, eller om det fikk velges selv hva det ville spise. Jeg har hatt besøk av barn som ikke vil ha middag f.eks (og vi snakker barnevennlig middag ala pasta og pizza), men som gjerne vil spise boller og is. Da tenker jeg det er bedre at de er mett på det enn ingenting, men for foreldrene som ikke har vært i situasjonen høres det jo ille ut. Anonymkode: 6c01d...a04 13
AnonymBruker Skrevet 2. september 2018 #5 Skrevet 2. september 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det er alltid mat å få hos oss når det kommer barn på besøk. Synes det var litt rart, det er altfor lenge å gå uten mat. Har det skjedd før? Anonymkode: 21093...83d Nei, barnet har alltid fått mat der før, så jeg ble sjokkert for å si det sånn. Anonymkode: af67a...005
AnonymBruker Skrevet 2. september 2018 #6 Skrevet 2. september 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Dette kommer jo an på flere ting, f.eks om barnet ble tilbudt mat, om det takket ja eller nei til mat, eller om det fikk velges selv hva det ville spise. Jeg har hatt besøk av barn som ikke vil ha middag f.eks (og vi snakker barnevennlig middag ala pasta og pizza), men som gjerne vil spise boller og is. Da tenker jeg det er bedre at de er mett på det enn ingenting, men for foreldrene som ikke har vært i situasjonen høres det jo ille ut. Anonymkode: 6c01d...a04 Barnet ble ikke tilbudt mat. Anonymkode: af67a...005
Svigermor Skrevet 2. september 2018 #7 Skrevet 2. september 2018 Kunne ikke barnet spørre om å få noe mat?
AnonymBruker Skrevet 2. september 2018 #8 Skrevet 2. september 2018 Akkurat nå, Svigermor skrev: Kunne ikke barnet spørre om å få noe mat? Ikke alltid unger kommer på det, når de er i full lek. Anonymkode: af67a...005 3
Ulrikke Skrevet 2. september 2018 #9 Skrevet 2. september 2018 Men da spiste vel ikke barnet som bor der heller, da....? Eller spiste de uten å tilby besøket? Her er det alltid mat og de som er her jevnlig vet at det bare er å spørre... Men om de er alene hjemme først og jeg kommer hjem etterpå har jeg jo ikke kontroll på når de spiste sist.... 2
AnonymBruker Skrevet 2. september 2018 #10 Skrevet 2. september 2018 Spiste ikke de andre som var der heller? Hva drev de med? Er man opptatt med noe, er det fort gjort å glemme at man er sulten og burde ha spist... Anonymkode: 5eb8f...d8f
Svigermor Skrevet 2. september 2018 #11 Skrevet 2. september 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ikke alltid unger kommer på det, når de er i full lek. Anonymkode: af67a...005 Da var vel ikke barnet sultent heller, da. 3
AnonymBruker Skrevet 2. september 2018 #12 Skrevet 2. september 2018 3 minutter siden, Ulrikke skrev: Men da spiste vel ikke barnet som bor der heller, da....? Eller spiste de uten å tilby besøket? Her er det alltid mat og de som er her jevnlig vet at det bare er å spørre... Men om de er alene hjemme først og jeg kommer hjem etterpå har jeg jo ikke kontroll på når de spiste sist.... Om de andre spiste vet jeg ikke, syns bare det er rart å gå så mange timer uten mat. Anonymkode: af67a...005 1
Ulrikke Skrevet 2. september 2018 #13 Skrevet 2. september 2018 Og hvis barnet PLEIER å få mat vil jeg anta at det var en grunn til at det ikke ble noe denne gangen.... At noen trodde de andre hadde fikset, at de var opptatt og rett og slett ikke tenkte på det, eller andre ting... 14
AnonymBruker Skrevet 2. september 2018 #14 Skrevet 2. september 2018 10 minutter siden, Svigermor skrev: Da var vel ikke barnet sultent heller, da. Det er normalt å tilby mat når man er et sted i så mange timer. Anonymkode: af67a...005 1
TinaChristina Skrevet 2. september 2018 #15 Skrevet 2. september 2018 Det kan vel hende at barnet ble tilbudt mat selv om han/hun sier at det ikke er tilfelle. Barn er rare sånn. Det er uansett vanlig at barn får mat på så lange besøk. Dersom mine barn har gjester, så spiser jo selvsagt disse med oss. 7
AnonymBruker Skrevet 2. september 2018 #16 Skrevet 2. september 2018 Jeg kan fortelle en historie fra da jeg var barn. Tror jeg gikk i 6., eller 7. klasse. Jeg overnattet hos en venninne, og på morgenen ordnet hun mat til seg selv. Spurte aldri meg om jeg ville ha mat. Ingen av de voksne var der da. Selv om jeg hadde vært hos dem flere ganger før, og gikk i klasse med broren hennes, så turte jeg ikke å spørre om ikke jeg også skulle få frokost. Noen ganger trenger barn å bli spurt direkte. Ikke alle forstår det. Men barn bør bli spurt et par ganger om det vil ha litt ordentlig mat i løpet av 7 timer, ja. Noen ganger må man også si at det må spise da, og ikke bare spørre. Anonymkode: e3936...e0a 7
SoWhat? Skrevet 2. september 2018 #17 Skrevet 2. september 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Om de andre spiste vet jeg ikke, syns bare det er rart å gå så mange timer uten mat. Anonymkode: af67a...005 Kanskje du bør spørre litt videre? Få litt mer klarhet i hva som har skjedd? Det virker jo rart at barnet alltid har fått mat der ellers, og ikke akkurat denne gangen? Det kan ha vært en misforståelse på noe vis. Klart barn skal få et måltid på syv timer. 2
Ny Bruker Skrevet 2. september 2018 #18 Skrevet 2. september 2018 (endret) Har barnet ikke blitt tilbudt mat? Spiste ikke familien heller? For hvis alle satt ved bordet, men barnet ikke ille ha den maten, så er det en annen problemstilling. Endret 2. september 2018 av Ny Bruker
AnonymBruker Skrevet 2. september 2018 #19 Skrevet 2. september 2018 Ungen din overlevde så hva er poenget med å gruble mer over dette? Det er blitt servert mat tidligere, så det var sikkert en årsak til at det ikke skjedde denne gangen. Livet går videre Anonymkode: 9c281...0d3 9
AnonymBruker Skrevet 2. september 2018 #20 Skrevet 2. september 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ungen din overlevde så hva er poenget med å gruble mer over dette? Det er blitt servert mat tidligere, så det var sikkert en årsak til at det ikke skjedde denne gangen. Livet går videre Anonymkode: 9c281...0d3 Ingen går uten mat i 7 timer. Og du trenger ikke være spydig. Anonymkode: af67a...005 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå