Gå til innhold

Andre kan se hva du googler

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde googlet noen tema på min IPhone. Da jeg kom hjem satt samboer på PCen. Han skulle så Google noe, og opp på listen som kommer opp når du markere søkefeltet, kom mine siste søk opp! Enda vi var på ulike devices og mine søk hadde gått på mobilnett og ikke vår wifi. Hva forklarer dette? Det er jo dritskummelt om Google lar siste søk fra noen i området henge igjen til neste som vil Google. Hva om jeg hadde googlet noe veldig privat og så kunne neste person i området som skulle søke se hva siste søk var?  

(Det var ikke søk han ville gjort, eller generelle søk og pussig sammentreff, jeg hadde googlet navn på jobbsøkerkandidat og kakeoppskrift)

Hvordan forklare dette?

Anonymkode: e93f0...9e1

Skrevet

Dere er nok begge pålogget på samme gmail

Anonymkode: 4ffb0...0fe

• Liker 17
Skrevet

Hvis dere har samme bruker så er det jo ikke det spor merkelig. Det er slik systemet til Google er.

Anonymkode: 4d8d0...fee

Skrevet

Sannsynligvis har dere vært innlogget med samme Google-konto på pc og mobil. Når man er det, så vises søk man har gjort på andre enheter under samme Google-konto. Personer i området kan ikke uten videre se hva man søker på, nei. 

Men om man er bekymret for personvern, så logger man av Google-kontoen før søk. Eller bruker en litt mer personvernvennlig søkemotor som f. eks. duckduckgo.com - Ja, det finnes alternativer til Google også i 2018 :) 

Anonymkode: 7305c...88c

• Liker 1
Skrevet

Dere er mest sannsynlig pålogget samme konto ja. Opplever det samme som deg ofte.

På den positive siden tar google med seg alle passordene mine frem og tilbake gjennom enhetene. På den negative siden blir jeg påmint om alle de rare tingene jeg googler klokken 3 om natta 😂

Skrevet

Hvordan kan vi være pålogget på samme Google-konto når han var på sin jobb-PC som jeg aldri har brukt? Og jeg på min iPhone som han ikke har brukt? 

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan kan vi være pålogget på samme Google-konto når han var på sin jobb-PC som jeg aldri har brukt? Og jeg på min iPhone som han ikke har brukt? 

Det er ikke mulig. Begge enheter var innlogget på samme konto.

Anonymkode: de27b...28c

Skrevet

For å forhindre dette, gå til Chrome - Menyen - Innstillinger - Konto/Bilde helt øverst og slå av all synkronisering.

(slik det gjøres med Android, iPhone er kanskje litt annerledes).

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er ikke mulig. Begge enheter var innlogget på samme konto.

Anonymkode: de27b...28c

Hvordan kan det i så fall skje om jeg ikke har brukt hans PC? Han kjenner ikke mitt passord til min Gmail.

Det er det som er spørsmålet i HI. Skjønner jo at om man er innlogget med samme konto, så kommer siste søk opp. Men dette er to enheter brukt separat; jeg har aldri vært på hans jobb-pc. 

Skrevet
4 minutter siden, applestories said:

For å forhindre dette, gå til Chrome - Menyen - Innstillinger - Konto/Bilde helt øverst og slå av all synkronisering.

(slik det gjøres med Android, iPhone er kanskje litt annerledes).

Ok, takk. Men er det noen sync på tvers av kontoer? 

Gjest Jegskulleønskeat
Skrevet

Hvis jeg logger inn på noe privat, så pleier jeg å slette loggen. 

Skrevet

Folk kan vel hacke seg gjennom mobil kameraet også 

Anonymkode: af216...b1f

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ok, takk. Men er det noen sync på tvers av kontoer? 

Kun om en av dere har vært logget inn og den andre har lagt til sin konto inne i den andres. Jeg får for eksempel opp eposten min på begge gmail-kontoene på PC og nettbrett, men ikke på mobil der jeg ikke har linket dem.

Google sender ikke søkehistorikk fra en konto til en annen som ikke er linket. Det du kan sjekke er om der er enheter der begge har vært logget inn.

Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Folk kan vel hacke seg gjennom mobil kameraet også 

Anonymkode: af216...b1f

Haha

Anonymkode: 9451c...e75

Skrevet
5 hours ago, applestories said:

Kun om en av dere har vært logget inn og den andre har lagt til sin konto inne i den andres. Jeg får for eksempel opp eposten min på begge gmail-kontoene på PC og nettbrett, men ikke på mobil der jeg ikke har linket dem.

Google sender ikke søkehistorikk fra en konto til en annen som ikke er linket. Det du kan sjekke er om der er enheter der begge har vært logget inn.

Må sjekke, men har virkelig aldri brukt typene jobb PC og han aldri min iPhone (det var jo mitt søk som dukket opp så da må du jo være min konto, men fatter bare ikke hvordan det kunne komme opp hos ham (hadde skjønt det om det var min egen PC)...

Annonse
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Må sjekke, men har virkelig aldri brukt typene jobb PC og han aldri min iPhone (det var jo mitt søk som dukket opp så da må du jo være min konto, men fatter bare ikke hvordan det kunne komme opp hos ham (hadde skjønt det om det var min egen PC)...

Google vet jo også hvor dere er - sett sånne opplysninger på "kunder pleier å være i denne butikken så og så lenge" når en googler etter butikknavn/adresse?

Anonymkode: cbd0a...56b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...