Gå til innhold

Hva hadde dere gjort? (Bosted)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi bor nå i 2mannsbolig som vi leier. Problemet er at det er alt for lite. Vi er 5 stk på 65 kvm og 2 soverom. Hvorav ett av soverommene må skoleruten ha alene med sine spesielle behov.

Da er vi altså 2 voksne og 2 barn på siste rommet og det er helt håpløst. Sove på stua går ikke da den er for liten. 

Vi har sett etter hus i snart 2 år og det finnes ikke ett eneste å oppdrive! Vi bor landlig til.. vi har lyst til å flytte til en større by,men synes det er så vanskelig med tanke på spesielle behov,ppt,fastlege,fysioterapaut,samarbeidsmøter,bhg plasser,jobber og alt. Jeg sliter veldog med å måtte bryte opp og starte helt på nytt en annen plass. Hjelp meg å se løsninger! 🤗

Anonymkode: 24c07...543

Videoannonse
Annonse
Skrevet

*skolegutten..

Skrevet

Flytt. 

Anonymkode: 25ebe...ce9

• Liker 2
Skrevet

Grei prevensjon å bo sånn til da.

Du får jo samme hjelp på nytt bosted, så skjønner ikke helt hva som er problemet.

Anonymkode: 822e1...354

• Liker 1
Skrevet
56 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du får jo samme hjelp på nytt bosted, så skjønner ikke helt hva som er problemet.

Det er ikke sikkert at hun får. Det kommer an på kommunen og økonomien til kommunen. Jeg håper familien får den samme hjelpen og tilretteleggingen som de har behov for, i en ny kommune.

• Liker 3
Skrevet
59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke bare å knipse i fingrene og få hjelpen desverre 😕

Men jeg kan selvfølgelig sjekke ulike kommuner først :)

veldig grei prvevansjon 🤣

Skrevet

Sjekk opp hvilken hjelp og oppfølging dere kan få i aktuelle byer. Det kan gjøre valget litt lettere. Hva med å finne en mellomting? Ikke stort hus og hage, men rekkehus/større leilighet? Det kan være vanskelig å kjøpe seg rett inn i husmarkedet fra leiemarkedet.

Anonymkode: 43439...c10

• Liker 3
Skrevet

Hvis dere har råd til hus, men det ikke finnes - og dere bor «landlig», vil jeg tro at det bør være mulig å få tak i en tomt? Da kan dere bygge hus i stedet :)

Anonymkode: 9f2c6...1de

• Liker 1
Skrevet

Jeg ville ringt til aktuelle kommuner og hørt. De kan fort skryte på seg bedre tilbud enn det oppleves for brukerne da. Hvis du er medlem i en gruppe på Facebook som omhandler din sønns sykdom kan du jo spørre der om noen har samme type oppfølging og kan si litt om tilbudet i kommunene dere vurderer.

Ellers kan kanskje tomt og nybygg være løsningen :)

Anonymkode: afac6...c8a

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...