Gå til innhold

Jeg er så lei av å høre "jeg skal ikke si noe jeg"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har to familiemedlemmer som, hver gang de er uenige i noe jeg sier eller gjør, kommer med kommentaren "ja, jeg skal ikke si noe jeg".

Denne passiv-aggressive kommentaren er så idiotisk.  Jeg vet jo hva som kommer, hvorfor ikke si det, og bli ferdig med det med en gang?

Hvis jeg sier "hva mener du?", eller "kan du ikke bare si det du mener?", får jeg høre der og da hvor idiot jeg er som ikke ...

Hvis jeg overhører kommentaren, og ikke ber dem si det de har å si, får jeg likevel høre på ett eller annet tidspunkt hvor idiotisk jeg var som ikke ...

Når de sier "jeg skal ikke si noe jeg", er det som om de forventer at jeg skal trygle om å få høre hvor idiot jeg er.

Noen gode tips til hva jeg skal si for å få slutt på dette tullet?

Anonymkode: 04067...817

Videoannonse
Annonse
Skrevet

"Ok, om du sier det så" 

Kan du si. eller noe sånt. Da gir du de ansvaret for utsagnet.

Anonymkode: 88b9a...8f1

• Liker 2
Skrevet

Si "nei, du må bare la være, for jeg har ikke tenkt å høre etter likevel."

Eller "så fint da." Så går du videre, uten å bite på kroken og starte en kjip diskusjon.

Anonymkode: 22826...ecf

• Liker 3
Skrevet

Har hørt den der så mange ganger, men på en litt annen måte.

Det de sier er "jeg skal ikke si noe jeg, men....", så kommer det de egentlig ikke skulle si

• Liker 1
Skrevet

Si "Så flott!" eller "Så bra!", eller den litt mer syrlige "På tide."

Det dytter det sosiale ansvaret tilbake på de i situasjonen og de sitter igjen med den kjipe følelsen.

Anonymkode: 68ff9...9aa

• Liker 2
Skrevet

Men kan det hende det et idiotiske ting du sier og mener? Umulig for noen å svare på uten at du gir eksempler.

Skrevet

Takk for svar.  Jeg har prøvd de fleste av forslagene uten hell, men jeg får bare fortsette.

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Si "Så flott!" eller "Så bra!", eller den litt mer syrlige "På tide."

Det dytter det sosiale ansvaret tilbake på de i situasjonen og de sitter igjen med den kjipe følelsen.

Anonymkode: 68ff9...9aa

Denne likte jeg godt, og skal prøve den neste gang.

2 timer siden, FrodeF skrev:

Men kan det hende det et idiotiske ting du sier og mener? Umulig for noen å svare på uten at du gir eksempler.

Det er irrelevant om det er idiotiske ting jeg sier og mener.  Enten får de si hva de mener, eller så får de holde kjeft. 

Men eksempler kan jeg komme med.

Siste gangen var da jeg fikk et tretthetsbrudd i foten.
Foten ble tapet, jeg skulle gå på stiv teflonsåle i 6 uker, og belaste foten som vanlig inntil smertegrensen.  (Ifølge lege og ortoped).

"Ja, jeg skal ikke si noe jeg", sa den ene som bruker å komme med denne kommentaren.
Dum som jeg var spurte jeg tilbake "hva mener du nå?", og da kom hele remsen om gips, må ikke belaste brudd, og jeg var en totalt idiot som ikke forsto dette av meg selv.

For ikke å snakke om den gangen vaskemaskinen røk, og jeg fikk en reparatør til å fikse den i stedet for å kjøpe ny. 
"Ja, jeg skal ikke si noe jeg", sa den ene, "ikke jeg heller", sa den andre.
Da spurte jeg ikke hva de mente, men meningen kom likevel.
Begge var enige.  Jeg var en total idiot som ikke forsto at reparatøren kun var ute etter å tjene penger, og at det hadde vært mer lønnsomt å kjøpe ny maskin med en gang i stedet for å sjekke om det lønnet seg å reparere.

Anonymkode: 04067...817

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...