AnonymBruker Skrevet 2. september 2018 #1 Skrevet 2. september 2018 Datteren min fyller 7 år om to måneder, og ønsker seg discobursdag her hjemme. Problemet mitt er at jeg er så innadvendt og usosial at jeg gruer meg ekstremt til slike ting. Har ikke sagt det til datteren min, men er redd for ar bursdagen blir kjedelig og at det går utover henne at jeg ikke klarer å gjøre den morsom. Hva kan jeg gjøre for at bursdagen blir gøy for ungene? Hvilke leker eller aktiviteter er det lurt å sette i gang? Bursdagen skal vare i to timer, og det er vel for lenge uten noen leker etc. Anonymkode: 41469...41f
AnonymBruker Skrevet 2. september 2018 #2 Skrevet 2. september 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Datteren min fyller 7 år om to måneder, og ønsker seg discobursdag her hjemme. Problemet mitt er at jeg er så innadvendt og usosial at jeg gruer meg ekstremt til slike ting. Har ikke sagt det til datteren min, men er redd for ar bursdagen blir kjedelig og at det går utover henne at jeg ikke klarer å gjøre den morsom. Hva kan jeg gjøre for at bursdagen blir gøy for ungene? Hvilke leker eller aktiviteter er det lurt å sette i gang? Bursdagen skal vare i to timer, og det er vel for lenge uten noen leker etc. Anonymkode: 41469...41f Ser det ble en skrivefeil i tittelen; skulle være "gruer meg til barnebursdag" Anonymkode: 41469...41f
Gasellen Skrevet 2. september 2018 #3 Skrevet 2. september 2018 Det er snakk om to-tre timer og du gjør det for datteren din. Det klarer du. Hvis det er vær ute kan de være utendørs. Spør jenta di hvilke leker de synes er gøy å leke i skolegården. Og spør hvilke de vil leke inne feks gjemsel. Fix ei pizza og en sjokoladekake og vipps er du ferdig
Gjest BearMama Skrevet 2. september 2018 #4 Skrevet 2. september 2018 Beste er at du setter deg ned med 7 åringen og går igjennom forskjellige bursdagsleker og sammen setter opp en plan for hvor mange og hvilke leker barnet ønsker å gjennomføre. Lag en bursdagsplan slik at du har et oversiktelig program så slipper du egentlig å involvere deg så mye. Om teamet er disco så vil jeg tro at barnet har lyst å danse? Når gjestene ankommer så er det normalt at de romsterer litt rundt og legger gavene i en haug. Så er det mat, kake og bursdagssang. Så skal gavene åpnes. Så er det litt frilek med disco musikk og dansing. Her kan du få inn en del leker som stolleken etc. Lenker til en liten haug med bursdagsleker og tips som du kan ha etter litt dans med diskomusikk. Syvåringen: Syvåringen er blitt stor og mestrer mye. De vet hvilke regler som gjelder i lek og oppførsel, og de forholder seg greit til disse. Denne aldersgruppen er greie å ha med å gjøre. De har gått på skolen et par år, og har lært å innordne seg i en gruppe. De kan vente (litt) på tur, og er gjerne aktive og nysgjerrige på nye ting. Syvåringen er mer umoden enn åtteåringen når det gjelder å tape i spill og konkurranser. De er selvsentrerte, så derfor velges leker ut fra dette perspektivet. Rett og slett for å unngå sinne og frustrasjon hos de yngste. http://nett.nyttiginfo.no/bursdagsleker/
AnonymBruker Skrevet 2. september 2018 #5 Skrevet 2. september 2018 Jeg føler med deg.... Jeg hatet barnebursdager! Heldigvis syntes barnas far det var helt i orden å ta ansvar for slike ting, så jeg slapp billig unna Men noen tips: Lag spillelister på forhånd (datteren din har sikkert noen sanger som må være med, og ellers plukke ut litt Abba, Boney M og lignende. Det finnes mye kul disco-pynt og ting til borddekking som ikke koster all verden, bl.a. noe fra denne siden https://www.excellentevent.no/butikk/temaparty/70-talls-party Kanskje trenger du ikke å kjøpe så mye heller, bare få litt inspirasjon til ting som enkelt kan lages. Glitter og glam er det som gjelder. Får du tak i noen typiske klær/ tilbehør fra 70-tallet og skaffer deg en discoparykk https://www.temashop.no/disko-paryk-assorteret så kan du arrangere fotoshoot hvor en og en kler seg ut og blir tatt bilde av. (hadde det aldri i bursdagslag, men utkledning og fotoshoot var skikkelig poppis for min datter og hennes venner i den alderen Anonymkode: e7805...478
Eneri Skrevet 2. september 2018 #6 Skrevet 2. september 2018 Du planlegger ilag med dattera du, så er du ellers 'bakkemannskap' og i bakgrunnen mens ungene leker og danser. Du trenger ikke være supersosial for at dette skal bli en fin bursdag. Ungene er ikke spesielt opptatt av den voksne. Når de har spist ferdig og gavene er åpnet, setter du deg på kjøkkenet hvis discoen er på stua, og er tilgjengelig uten å være midt oppi det. Dette går fint. Unger i den alderen har lært sosiale koder nok til at man ikke trenger mekle dem imellom. Syns forslag om fotoshoot var godt. Parykker, store solbriller m glampynt, fargerike tørkler, fjærboa, høyhælte sko/støvletter el kan ungene ta på seg for fotoshoot. Da får tida fort og det blir mye latter. 3
AnonymBruker Skrevet 2. september 2018 #7 Skrevet 2. september 2018 Greit med Leos og Megafun. Anonymkode: 9681c...285
AnonymBruker Skrevet 2. september 2018 #8 Skrevet 2. september 2018 Jeg er heller ikke noe glad i barnebursdager, men min erfaring er at tiden går fort. Her pleier vi å starte med gaveåpning litt etter at ungene har kommet. Flaketuten peker på, og den som den peker på gir gaven sin, og snurrer neste gang. Dette tar litt tid. Deretter er det mat, så litt frilek før kaker. Etter det kan man sette på discomusikk og ungene kan danse. Jeg setter gjerne frem litt chips også da.. Da blir det ikke tid til stort mer. Kan evnt legge i stolleken eller noe mellom dette hvis tid. Lykke til, dette går nok bra. Anonymkode: a4258...e05 1
AnonymBruker Skrevet 2. september 2018 #9 Skrevet 2. september 2018 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Datteren min fyller 7 år om to måneder, og ønsker seg discobursdag her hjemme. Problemet mitt er at jeg er så innadvendt og usosial at jeg gruer meg ekstremt til slike ting. Har ikke sagt det til datteren min, men er redd for ar bursdagen blir kjedelig og at det går utover henne at jeg ikke klarer å gjøre den morsom. Hva kan jeg gjøre for at bursdagen blir gøy for ungene? Hvilke leker eller aktiviteter er det lurt å sette i gang? Bursdagen skal vare i to timer, og det er vel for lenge uten noen leker etc. Anonymkode: 41469...41f Om sjenanse hos deg er veldig ille ovenfor de andre foreldrene, foreslår jeg (hvis du har råd) , at du «setter bort» bursdagen. Det trenger ikke å koste så vanvittig mye. Feks et lekeland eller en svømmehall i nærheten. Da aktiviseres de både av lekeapparatene og ansatte når de skal spise. Så blir det minimal fokus på deg, men du kan fortsatt være så fokusert at du kan nyte datteren din sin store dag. Og som en positiv bieffekt slipper du å bli sittende igjen med en haug foreldre som du må skravle med, tilby kaffe etc. Isteden kan du gå rundt ved lekeapparatene og unnskylde deg med at du må se til barna. andre vil sikkert mene at du bare må «kaste deg i det,» men de som virkelig har vært veldig sjenerte VET hvor mye gruing kan ødelegge en hel dag. Så mitt råd er: prøv å Finn slike enkle løsninger. Og har du ikke penger, er det tilsvarende gratisaktiviteter som kan gjøres; sykkelbursdag med utelunch, skogsbursdag, akebursdag (hvis snø)... bare kreativiteten setter grenser . Google vil gi deg et hav av forslag . Lykke til!! Anonymkode: f998e...c57
AnonymBruker Skrevet 2. september 2018 #10 Skrevet 2. september 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Om sjenanse hos deg er veldig ille ovenfor de andre foreldrene, foreslår jeg (hvis du har råd) , at du «setter bort» bursdagen. Det trenger ikke å koste så vanvittig mye. Feks et lekeland eller en svømmehall i nærheten. Da aktiviseres de både av lekeapparatene og ansatte når de skal spise. Så blir det minimal fokus på deg, men du kan fortsatt være så fokusert at du kan nyte datteren din sin store dag. Og som en positiv bieffekt slipper du å bli sittende igjen med en haug foreldre som du må skravle med, tilby kaffe etc. Isteden kan du gå rundt ved lekeapparatene og unnskylde deg med at du må se til barna. andre vil sikkert mene at du bare må «kaste deg i det,» men de som virkelig har vært veldig sjenerte VET hvor mye gruing kan ødelegge en hel dag. Så mitt råd er: prøv å Finn slike enkle løsninger. Og har du ikke penger, er det tilsvarende gratisaktiviteter som kan gjøres; sykkelbursdag med utelunch, skogsbursdag, akebursdag (hvis snø)... bare kreativiteten setter grenser . Google vil gi deg et hav av forslag . Lykke til!! Anonymkode: f998e...c57 Og ps. Mange svømmehaller og lekeland har discomusikk. I tillegg har mange dansestudioer barnebursdag (feks 45 minutters morsom dans/disco m/instruktør og kake etterpå. Verdt å sjekke ut? Anonymkode: f998e...c57
AnonymBruker Skrevet 2. september 2018 #11 Skrevet 2. september 2018 McDonald’s tilbyr discobursdag, det er billigere enn å ha det hjemme, og verten/vertinnen ordner alt! De tar til og med imot gjestene osv. Eneste du må gjøre, er å betale etterpå. De tar også imot bestilling på maten. Anonymkode: ac7f4...0e7
Vera Vinge Skrevet 2. september 2018 #12 Skrevet 2. september 2018 8 timer siden, Ivonne skrev: Nå er det datteren din som ønsker seg bursdagsfeiring og ikke deg. Kan ikke du gi datteren din ansvar for feiring, det vokser hun på, så kan mor reise litt bort i mens. Ts skal reise fra 7-åringen og la henne arrangere hele bursdagen selv??? Til ta, så syns jeg 2 timer går fort, jeg. Har ikke en gang hatt noe gavelek, men likevel fløy tiden. Spisingen har tatt litt tid og så vil barna leke, så er det kake og så fisking etter godtepose. Og så er det slutt. Sønnen min var forresten i en slags disco-bursdag (6-års-feiring), og da var det opplegg som nevnt over, men at jentas rom var gjort om til discotek, med discokule, farget lys og musikk. Trenger jo ikke gjøre enormt mye ut av det. 1
AnonymBruker Skrevet 2. september 2018 #13 Skrevet 2. september 2018 Dersom dere har en trapp kan dere "fiske" godteri. Det husker jeg var veldig populært da jeg var på den alderen, Vi sendte en snøre ned trappa og skulle få en godtepose, men så fikk man f.eks en sokk, et ark der det stod noe morsomt, en plastpose osv.. Før man til slutt fikk godteposen. Anonymkode: 35d47...469
AnonymBruker Skrevet 2. september 2018 #14 Skrevet 2. september 2018 Jeg har hatt barnebursdag for 8 åring i dag, riktignok gutt. Det er umulig å arrangere noe som helst av organisert lek, ungene er veldig høylytte og har ikke ro i rumpa. De kom, lekte i ca 15 min, fikk satt dem ned for å spise pølser, deretter var de overalt igjen. Fikk ropt alle til bordet for kake og sang, og deretter åpne gaver, og så frilek igjen. Mulig jenter er roligere, eller at disse guttene er ekstremt ille. To andre foreldre fortalte meg at de har like liten kontroll på de jgutta som meg, og gruer seg til det er deres tur. Hvis du vet at jentene er rolige, og at det går an å ha leker ville jeg hatt leker, ellers ville jeg droppet det. Men ordnet til musikk og litt utkledningstøy/pynt som var på egnet rom, så kan de som vil danse gå inn dit og ungene kan holde på alene uten deg. Min erfaring med barnebursdag er som sagt at man ikke får arrangert særlig med leker, og at 2 timer går fort, så syns ikke du trenger å bekymre deg for at ungene skal kjede seg og at du må finne på så mye. Anonymkode: be042...847
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå