AnonymBruker Skrevet 2. september 2018 #1 Skrevet 2. september 2018 Lurer på alt! Flyreisen, mat, klær, sikkerhet osv. bilstolen, nr 1. Er den for liten tro? Babyen ligger på gjennomsnittet av vekt og lengde. Tenkte den kunne være grei å ha i taxi fra og til flyplassen. Og om jeg tar med adapteren på vognen, kan de festes på der. Får bilstolen plass i prampack sammen med vogn og sportsdel tro? Har Bugaboo Fox. flyreise, barnet skal sitte på fanget. Tips til hvordan man underholder, hva ha med av mat, drikke og leker? Hvilken håndbagasjen bør jeg ha? Sekk? Vi kan vel bare ha en stk eller..? mat.. jeg lager egentlig alt hjemmelaget, Men bør jeg gjøre babyen vant til noen middagsglass og fruktposer, slik at jeg kan ta med dette hjemmefra? Ellers tar jeg med grøt. Hva mer må jeg tenke på? Må vel ta med plastikk skjeier..? Klær for en uke, ja det kommer an på temperaturen - det får jeg se nærmere avreise. Men er meldt ca 14-17g slik det ser ut til nå (gjennomsnittstemperaturen den mnd). Hva annet må jeg ta hensyn til rundt sikkerhet? Nok bleier og våtservietter.. hva annet er must? Anonymkode: b21b8...33b
AnonymBruker Skrevet 2. september 2018 #2 Skrevet 2. september 2018 Hvorfor i all verden reise med et så lite barn, tenker jeg? Aldri skjønt det der... De får jo ikke noe glede av turen. Og for mor er det bare jobb og stress, ikke ferie Anonymkode: c7bb3...510 5
AnonymBruker Skrevet 2. september 2018 #3 Skrevet 2. september 2018 5 minutter siden, AnonymBruker said: Hvorfor i all verden reise med et så lite barn, tenker jeg? Aldri skjønt det der... De får jo ikke noe glede av turen. Og for mor er det bare jobb og stress, ikke ferie Anonymkode: c7bb3...510 Gode minner fra da jeg fløy hjem fra USA, noen smarte foreldre hadde tatt med seg ungen sin som gråt konstant på vei tilbake. At folk kan være så ego er helt latterlig. Anonymkode: 7fb93...efc 5
Diamant20 Skrevet 2. september 2018 #4 Skrevet 2. september 2018 Jeg tror du får bedre tips hvis du spør i graviditet, spedbarn og babytiden😊 1
Semydfe Skrevet 2. september 2018 #5 Skrevet 2. september 2018 Har du tenkt til å vaksinere barnet mot meslinger før reisen? Hvis du følger vaksinasjonsprogrammet er ikke meslingvaksinen før barner 15 mnd. Vil fraråde sterkt å reise til Spania hvis barnet er uvaksinert. Men det går an å vaksinere tidligere, så ta kontakt med hs. 4
FruByråkrat Skrevet 2. september 2018 #6 Skrevet 2. september 2018 Trenger ikke bekymre deg alt for mye for meslinger i Spania, det er høy vaksinasjonsprosent der. Selvfølgelig vil det være best om du får tatt vaksinen før du drar. Dersom du ikke får tatt vaksine er anbefalingene å unngå store folkemengder. God tur, det går helt sikkert fint! 1
AnonymBruker Skrevet 2. september 2018 #7 Skrevet 2. september 2018 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Gode minner fra da jeg fløy hjem fra USA, noen smarte foreldre hadde tatt med seg ungen sin som gråt konstant på vei tilbake. At folk kan være så ego er helt latterlig. Anonymkode: 7fb93...efc Jepp, for alle med barn burde holde seg hjemme 😂 grow up å slutt å vær så ego. Anonymkode: 2fc56...4f4 4
AnonymBruker Skrevet 2. september 2018 #8 Skrevet 2. september 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jepp, for alle med barn burde holde seg hjemme 😂 grow up å slutt å vær så ego. Anonymkode: 2fc56...4f4 Det er da virkelig forskjell på å være konstant hjemme og det å dra ut på en timerslang flyreise. Forstår du virkelig ikke det? Anonymkode: 02794...7f0 5
Potatopotato Skrevet 2. september 2018 #9 Skrevet 2. september 2018 (endret) Oí her fikk du mye ufortjent pes TS Endret 12. april 2023 av Potatopotato 3
AnonymBruker Skrevet 2. september 2018 #10 Skrevet 2. september 2018 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Gode minner fra da jeg fløy hjem fra USA, noen smarte foreldre hadde tatt med seg ungen sin som gråt konstant på vei tilbake. At folk kan være så ego er helt latterlig. Anonymkode: 7fb93...efc Og jeg opplevde på en 12-timers flytur lite støy fra unger. Det var iallfall 4 unger på det flyet som alle ikke satt så langt unna meg. To unger på 2-4 år og et par tvillinger som muligens var 2-4 mnd. Hadde jeg ikke sett babyene så hadde jeg ikke hørt at de var på flyet. Anonymkode: 94b74...288 2
AnonymBruker Skrevet 3. september 2018 #11 Skrevet 3. september 2018 Jeg har en baby på snart ett år som har et med meg til Spania to ganger. To veldig fine turer for alle. Noen tips: jeg ville tatt med en trille (yoyo babyzen vinner mange tester, og går som håndbagasje) så lenge dere ikke skal gå mye på stier /i naturen, er det helt supert. Bæresele har også vært et must for oss. Setet blir pakket inn i plast dersom du ikke får den i prampacken, og sendt separat. Til flyet kan du ha med smoothie, skive eller noe annet han er vant med. Det er en relativt kort tur. Ha også med en vannflaske til takeoff /landing. Jeg ville ikke tatt med mat o.l. utenom til flyturen. De har et fantastisk utvalg av babyprodukter i Spania, også merker du kjenner fra Norge. Kos dere masse på tur! Det er supert å reise i denne alderen.! Anonymkode: 6cb77...47c 1
Ramona Skrevet 4. september 2018 #12 Skrevet 4. september 2018 I Madrid er det nesten bare trapper overalt, særlig ned til T-banen. Belage deg på å bære vogna opp og ned trappene flere ggr om dagen 😑 Ellers fin by!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå