Gå til innhold

Noen som nettopp har kjøpt kjøkken på IKEA?

Gjest Embla s

Anbefalte innlegg

Gjest Embla s

Jeg har kjøpt kjøkken på IKEA før, men det er mange år siden. Nå tenker jeg å gjøre det igjen, men gruer litt for alt styret på IKEA...

Så: Er det lang leveringstid på bestillingsskjøkkenene? Kom de til rett tid? Er det lett å få hjelp til bestilling osv etter at de nye tegneprogrammene kom, eller må man ordne alt selv?

Andre erfaringer med IKEA kjøkken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest gjesta

Jepp, vi fikk opp vårt nye kjøkken fra IKEA akkurat i tide til jul. Og jeg er knallfornøyd! først og fremst med prisen da, men med alt ellers og.

Husker ikke eksakt hvor lang tid det tok fra vi bestilte til det var på døra, men det var ikke lengre enn de sa da vi bestilte. lurer på om det var 5-6 uker. uansett helt greit for oss, iom at vi skulle pusse opp hele rommet rimelig grundig før innredninga skulle inn.

vi brukte tegneprogrammet, og fikk god hjelp av det. bestilte pr mail, og fikk oversiktlig og grei ordrebekreftelse ganske kjapt.

vi (les: sambo) rota litt med bestillinga, hoppa over ett skap og satte opp et vi egentlig skulle sende tilbake etc, men det var ikke noe problem å fikse dette med ikea, og vi har stort sett bare truffet på hyggelige medarbeidere.

altså, vi fikk et kjempefint kjøkken (mye finere enn jeg hadde trodd det ville bli) for en billig penge, og det var langt kjappere/enklere å sette opp enn vi hadde forventa.

absolutt verdt det. lykke til da! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

holder faktisk akkurat på å montere det nye ikea kjøkkenet vårt nå om dagen!! Er superfornøyd!

Det var enkelt å tegne med det nye tegneprogrammet, fikk rask og god hjelp på varehuset, var enkelt å finne frem når vi skulle plukke, og enkelt å montere. Og sist men ikke minst, hvis det er noe mer vi trenger, eller noe vi vil bytte, så er det ingen problemer hos ikea.

ikke noe å lure på :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hulderjenta

Kjøpte IKEA-kjøkken i høst. Laget bestillingsliste utfra tegninger som vi hadde printet ut. Kjøpte det en dag, og bestilte hjemkjøring til dagen etter. Alt var på lager.

Oppvaskkummen er ikke helt god, den er jeg skuffet over. Ville valgt oppvaskkum fra en annen leverandør, men ellers er IKEA sitt kjøkken helt topp! Kjempefornøyd med vårt nye! :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har hatt vårt ikea-kjøkken i et og et halvt år, og vi er veldig fornøyde. Var enkelt å tegne/ planlegge pga tegneprogrammet, og vi fikk god hjelp med å bestille det vi trengte på varehuset. Er enig i at vaskekummen med fordel kan kjøpes et annet sted....ikke verdens beste kvalitet, og rørene var vanskelig å få til å passe med de som var der fra før....Ikea har jo svensk standard, og det passer ikke helt med norsk....Hentet alle delene på varehuset/ lageret selv. Gikk helt fint. (bor 10 min kjøring unna...) Ellers holder det seg bra, og vi er veldig fornøyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som har kjøpt kjøkken på Ikea, hvilke priser har dere gitt? Vet det er stor forskjell på størrelser osv men vil bare vite sånn ca hva man må ut med for et ikea kjøkken..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Hadde ingen problemer med å koble til vasken vår vi,selv om den er Ikea.

Vi har ganske standard størrelse på kjøkkenet vårt tror jeg,og med integrert oppvaskmaskin betalte vi i underkant av 15000,- vi har Ståt innredning. (tror det er det den heter,med "panel"-dører liksom..)

Tipper det er ca 6-7 meter benk og skap uten om hvitevarene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tegneprogrammet er supert, og kjøkkenet er genialt, så lenge du ikke skal ha komfyr i hjørnet eller kjøkkenøy.

Les igjennom bestillingslisten nøye. Vi fikk en for kort del av benkeplata, pluss at det var skåret feil vinkel på den spesiallagde hjørneløsningen.

De er greie på reklamasjon, men det tok veldig veldig lang tid.

Dessuten sendte de med hvit silikon til mørk benkeplate!

Fru Nitha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er ferdig å montere nå, ble kjempelekkert!!! vi har satt inn Adel hvit, og benkeplate i heltre eik, med gråsteinsfliser/karbonfliser over disken. Kan anbefale dempere på skapene, og spotlights!! Prisen kom på litt over 40000 inkl. alt(også fliser), dette inkluderer også integrerte hvitevarer. kjøkkenet er egentlig ganske stort, synes vi fikk mye for pengene :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...