AnonymBruker Skrevet 1. september 2018 #1 Skrevet 1. september 2018 Jeg har alltid fått kommentarer på at jeg ofte ser sur ut. Selvom jeg er drit glad inni meg så kan jeg se sur ut. Der er bare sånn jeg ser ut. Jeg smiler jo og ler hvis jeg f.eks syntes noe er morsomt eller noen sier noe morsomt. Men ellers ser jeg ganske sur ut tydeligvis. Jeg klarer ikke å smile på kommando, det blir rart for meg og føles helt unaturlig. Men når noen sier til meg: smil da! Hvorfor er du så sur ? Osv osv så blir jeg drit irritert og da blir jeg faktisk skikkelig sur og det ødelegger hele dagen min for jeg merker ikke selv at jeg ser så sur ut og jeg hater at jeg ser sur ut. Har ikke lyst til å se sånn ut, men jeg føler meg helt normal i ansiktet når folk sier dette. Disse kommentarane kommer som regel fra fremmede og ikke de som kjenner meg godt. Har opplevd denne kommentaren som en "skjekke replikk" for å komme i kontakt også, og da får jeg bare helt avsmak av hele fyren. Æsj. For det er det værste noen kan si til meg. Men det er også enkelte som sier at de aldri har opplevd meg som sur, ikke en gang før de ble kjent med meg. Men flertallet sier det motsatte. Er det flere som har dette problemet ? Hva føler dere når noen sier dere ser sure ut og dere ikke er sure? Anonymkode: 0c12c...3a9
AnonymBruker Skrevet 1. september 2018 #2 Skrevet 1. september 2018 Hele tiden, resting bitch face delux. Nå er jeg 40 så nå driter jeg i hva fremmede sier men når jeg var yngre og ute på byen og fyrer brukte det som "sjekkereplikk " ble jeg irritert, jeg var sjenert i tillegg så det hjalp ikke på. Min datter har arvet et "surt" utseendet, hun sier bare at hun bruker det for alt det er verdt , de som kjenner henne vet hun ikke er sur uansett. Anonymkode: b0bc3...d4d 2
AnonymBruker Skrevet 1. september 2018 #3 Skrevet 1. september 2018 Kanskje du har resting bitch face pga formen på øyenbrynene dine? Anonymkode: b1922...77a
AnonymBruker Skrevet 1. september 2018 #4 Skrevet 1. september 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hele tiden, resting bitch face delux. Nå er jeg 40 så nå driter jeg i hva fremmede sier men når jeg var yngre og ute på byen og fyrer brukte det som "sjekkereplikk " ble jeg irritert, jeg var sjenert i tillegg så det hjalp ikke på. Min datter har arvet et "surt" utseendet, hun sier bare at hun bruker det for alt det er verdt , de som kjenner henne vet hun ikke er sur uansett. Anonymkode: b0bc3...d4d Hva bruker hun det til ? Anonymkode: 0c12c...3a9 2
eller Skrevet 1. september 2018 #5 Skrevet 1. september 2018 Jeg ser sur ut når jeg er alvorlig, visst.
lehangolta Skrevet 1. september 2018 #6 Skrevet 1. september 2018 (endret) Akkurat samme problem. Husker på vgs, når noen skulle prøve å beskrive hvem jeg var til andre, så ble jeg omtalt som «hun sure, vet du». Får også ofte den «smil litt da!» Endret 1. september 2018 av lehangolta 4
BMW 5-serie 535D Skrevet 1. september 2018 #7 Skrevet 1. september 2018 Har det problemet jeg også, folk sier jeg alltid er sur, men er veldig sjelden det. Helt enig, er ikke naturlig å alltid gå rundt å smile
AnonymBruker Skrevet 1. september 2018 #8 Skrevet 1. september 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kanskje du har resting bitch face pga formen på øyenbrynene dine? Anonymkode: b1922...77a Kanskje, men jeg har helt like bryn og øyne som mamma og hun er ikke resting bitchface. Jeg tror det ligger mest i underdelen av ansiktet mitt. Sikkert en kombo da. Har ingen andre i familien som er som er sånn, smilende jævler hele gjengen. Anonymkode: 0c12c...3a9 1
Gjest Grønnbris Skrevet 1. september 2018 #9 Skrevet 1. september 2018 Jeg også Fått masse kommentarer på det hele voksenlivet, også denne "sjekkereplikken" på byen. 😡 jeg har helt ekstrem resting bitch face og veldig lett for å rynke bryna dramatisk 🤣Jeg har redusert det med å kutte ut brynsminke (farger dem heller med permanent brynfarge, blir myyye mildere uttrykk enn med sminke), og minimal øyensminke. Mer fokus på leppene og hårfarge som ikke er stor kontrast med huden. Etter jeg har gjort det har jeg faktisk ikke fått kommentarer!
AnonymBruker Skrevet 1. september 2018 #10 Skrevet 1. september 2018 Akkurat nå, Grønnbris skrev: Jeg også Fått masse kommentarer på det hele voksenlivet, også denne "sjekkereplikken" på byen. 😡 jeg har helt ekstrem resting bitch face og veldig lett for å rynke bryna dramatisk 🤣Jeg har redusert det med å kutte ut brynsminke (farger dem heller med permanent brynfarge, blir myyye mildere uttrykk enn med sminke), og minimal øyensminke. Mer fokus på leppene og hårfarge som ikke er stor kontrast med huden. Etter jeg har gjort det har jeg faktisk ikke fått kommentarer! Hmm... Jeg har ingen sånne dramatiske trekk i ansiktet da er veldig lys i huden, lyse bryn og lyst hår. Jeg tegner på brynene med bittelitt lyslys brunt for at de i det heletatt skal syntes. Kler ikke mørke. Og jeg bruker bare naturlig mengde maskara. Uten maskaraen så ser jeg visst "sliten ut" får ofte kommentarer som: trøtt ? Åh du ser sliten ut!, hvis jeg ikke har på litt maskara. Har også alltid lys conciler under øya. Jeg føler ikke at jeg ser sliten ut uten maskara... føler jeg ser naturlig pen ut uten... vanskelig å være meg gitt 🤣 Anonymkode: 0c12c...3a9 1
Gjest Grønnbris Skrevet 1. september 2018 #11 Skrevet 1. september 2018 (endret) 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hmm... Jeg har ingen sånne dramatiske trekk i ansiktet da er veldig lys i huden, lyse bryn og lyst hår. Jeg tegner på brynene med bittelitt lyslys brunt for at de i det heletatt skal syntes. Kler ikke mørke. Og jeg bruker bare naturlig mengde maskara. Uten maskaraen så ser jeg visst "sliten ut" får ofte kommentarer som: trøtt ? Åh du ser sliten ut!, hvis jeg ikke har på litt maskara. Har også alltid lys conciler under øya. Jeg føler ikke at jeg ser sliten ut uten maskara... føler jeg ser naturlig pen ut uten... vanskelig å være meg gitt 🤣 Anonymkode: 0c12c...3a9 Selv om det er lys farge, kan det å tegne dem opp gjøre de mye mer kantete og dermed "strengere". Ikke sikkert det er tilfellet for din del, men du kan jo prøve å gå uten eller farge dem en periode, og se om det hjelper? 😊 Ellers er det greit å uansett vende seg til å ikke bry seg. Folk skal alltid kommentere ett eller annet; som vekt og farge på klær f eks 🙄 Endret 1. september 2018 av Grønnbris
AnonymBruker Skrevet 1. september 2018 #12 Skrevet 1. september 2018 Akkurat nå, Grønnbris skrev: Selv om det er lys farge, kan det å tegne dem opp gjøre de mye mer kantete og dermed "strengere". Ikke sikkert det er tilfellet for din del, men du kan jo prøve å gå uten eller farge dem en periode, og se om det hjelper? 😊 Tegner ikke noe kantete, bare går over med litt farge der brynene mine er naturlig. Så får ikke gjort så mye annerledes 😑 Anonymkode: 0c12c...3a9
Aragorn ll Elessar Skrevet 1. september 2018 #13 Skrevet 1. september 2018 Jeg pleier bare å si Jeg smiler når du drar. 3
AnonymBruker Skrevet 1. september 2018 #14 Skrevet 1. september 2018 Ja, jeg også. Lenge siden jeg har fått kommentarer, men det er veldig effektivt hvis jeg har en dårlig dag og ønsker å være i fred. Jeg orker egentlig ikke å bry meg så mye lenger. Prøver å smile og være vennlig når jeg skal prate med folk, men det er ikke naturlig for meg å gå rundt og smile hele tiden og når jeg er sliten etter en lang dag så ser jeg sikkert enda surere ut Folk skal jo bry seg om alt mulig de ikke har noe med uansett. Vekt, hår, klær, høyde osv. Alt må visst enkelte kommentere. Anonymkode: c640b...a5c 1
FrankDrebin Skrevet 1. september 2018 #15 Skrevet 1. september 2018 Sliter med det samme, når jeg f.eks. snakker med venner i telefonen kan de plutselig avbryte og spørre om jeg er i dårlig humør, og noen ganger ser jeg visstnok ut som jeg har lyst til å bite hodet av den første jeg møter. 1
AnonymBruker Skrevet 1. september 2018 #16 Skrevet 1. september 2018 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, jeg også. Lenge siden jeg har fått kommentarer, men det er veldig effektivt hvis jeg har en dårlig dag og ønsker å være i fred. Jeg orker egentlig ikke å bry meg så mye lenger. Prøver å smile og være vennlig når jeg skal prate med folk, men det er ikke naturlig for meg å gå rundt og smile hele tiden og når jeg er sliten etter en lang dag så ser jeg sikkert enda surere ut Folk skal jo bry seg om alt mulig de ikke har noe med uansett. Vekt, hår, klær, høyde osv. Alt må visst enkelte kommentere. Anonymkode: c640b...a5c Ja, jeg forstår ikke hva som får folk til å kommentere så mye. Jeg kommenterer aldri noen ting. Ihvertfall ikke til fremmede. Hvis f.eks en vanligvis blid veninne ser sur ut en dag så spør jeg jo om det er noe galt og da er det jo ofte det. Men kommenterer aldri utseende til folk elles om de ser blide eller sure ut eller vekt og høyde ellers. Jeg bryr meg ikke og jeg skjønner ikke at folk tør å kommentere sånt noe en gang... helt merkelig. Det er jo bare frekt og hva får man ut av det. Anonymkode: 0c12c...3a9
AnonymBruker Skrevet 1. september 2018 #17 Skrevet 1. september 2018 Noen har nedover munnvik, da ser man sur ut. Du kan jo øve på å ha leppene litt åpne og da eller går for looken " ser ut som en tanketom tøs"😂 Anonymkode: b4354...cca
AnonymBruker Skrevet 1. september 2018 #18 Skrevet 1. september 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Noen har nedover munnvik, da ser man sur ut. Du kan jo øve på å ha leppene litt åpne og da eller går for looken " ser ut som en tanketom tøs"😂 Anonymkode: b4354...cca Tror jeg ville sett litt medtatt ut med å sitte med åpen munn altså 🤣🤣 kommer til å få kommentarer: helt lobotomert eller? Noen hjemme? Anonymkode: 0c12c...3a9 2
CoolSistah Skrevet 1. september 2018 #19 Skrevet 1. september 2018 At det går an! Folk ass! Selv smiler jeg mye, og tror ikke jeg ser spesielt sur ut ellers heller, men fy søren(!!) så irritert man blir av sånne kommentarer! Husker mamma pleide å spørre meg om det når jeg var liten (for å irritere, kanskje). Et svar er "Nei, jeg var ikke det, før nå" 2
AnonymBruker Skrevet 2. september 2018 #20 Skrevet 2. september 2018 Ja er en gjenganger det med sjekkereplikken og resting bitch face da jeg var ute på byen i helgene før. En blir jo ikke akkurat glad av slik en intro! Nå er jeg 40+ og gidder ikke bry meg, men er bevisst det, og prøver å huske å smile i min hverdag Anonymkode: 670d5...3c7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå