BMW 5-serie 535D Skrevet 1. september 2018 #1 Skrevet 1. september 2018 Jeg har en stor interesse for småviltjakt og vurderer å skaffe meg noen fine kjøttkaniner og starte litt avl på de. Ingen ting er bedre enn selvskaffet norsk mat rett fra naturen, og da passer det perfekt å ha noen levende gressklippere på beite i hagen før de blir til en fin kaninsteik i ovnen. Er det noen som har erfaring eller anbefaling til rase? Har sett litt på trønderkanin og lest at den er et godt valg, er det noen som har hatt den eller andre gode valg? Alle kaniner hadde blitt drept humant og øyeblikkelig, ingen seigpining osv. Det eneste kriteriet jeg har er at det er en kanin med en god størrelse, altså ikke så veldig liten kanin. Kan også gjerne være kaniner som tåler litt kulde på vinteren 2
AnonymBruker Skrevet 1. september 2018 #2 Skrevet 1. september 2018 Spør på en av landbrukssidene på facebook om du har det☺️ Nettverk for kvinnelige bønder, eller venner av norsk landbruk☺️ Tipper du får bedre svar der enn du vil få her😝 Anonymkode: 70952...852 3
AnonymBruker Skrevet 1. september 2018 #3 Skrevet 1. september 2018 Belgisk kjempe. Kjøpte en flott kanin, sommkjæledyr.Dog sto det på finn de var matkaniner. Anonymkode: 04a19...d2a
AnonymBruker Skrevet 1. september 2018 #4 Skrevet 1. september 2018 Kaniner tåler kulde dårlig - kan googles. Anonymkode: 81380...305 1
BMW 5-serie 535D Skrevet 1. september 2018 Forfatter #5 Skrevet 1. september 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Spør på en av landbrukssidene på facebook om du har det☺️ Nettverk for kvinnelige bønder, eller venner av norsk landbruk☺️ Tipper du får bedre svar der enn du vil få her😝 Anonymkode: 70952...852 Er medlem på mange av de, men er dessverre så mange troll inne på slike grupper som kun er der for å lage bråk og kverulere 🤨 men har vurdert det 🙂 men kommer antageligvis ikke inn på en side for kvinnelige bønder da jeg er en mann 😉
BMW 5-serie 535D Skrevet 1. september 2018 Forfatter #6 Skrevet 1. september 2018 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Belgisk kjempe. Kjøpte en flott kanin, sommkjæledyr.Dog sto det på finn de var matkaniner. Anonymkode: 04a19...d2a Ja den også har jeg hørt om, tenkte bare ikke på den i farten 🙂 hvor kjøpte du den?
BMW 5-serie 535D Skrevet 1. september 2018 Forfatter #7 Skrevet 1. september 2018 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kaniner tåler kulde dårlig - kan googles. Anonymkode: 81380...305 Ja mange av de, men noen tåler kulde noe bedre enn andre. Bør på en kald plass på Østlandet, så skaffer varmelampe til de evnt ha de i et stort bur i kjellerstua
AnonymBruker Skrevet 2. september 2018 #8 Skrevet 2. september 2018 11 timer siden, BMW 5-serie 535D skrev: Er medlem på mange av de, men er dessverre så mange troll inne på slike grupper som kun er der for å lage bråk og kverulere 🤨 men har vurdert det 🙂 men kommer antageligvis ikke inn på en side for kvinnelige bønder da jeg er en mann 😉 Synd du er mann, ingen troll på kvinnegruppa😂 Å det med kulde, har hatt kaniner i fjøset, og jeg bor på indre strøk hvor det ofte blir 30 minus på vinteren. Hadde ett sånn halvisolert rom, likevel ble det mange minus der. Eldste kaninen ble 7 år, og ble tatt av reven, bodde der i alle årene han. Anonymkode: 70952...852
BMW 5-serie 535D Skrevet 2. september 2018 Forfatter #9 Skrevet 2. september 2018 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Synd du er mann, ingen troll på kvinnegruppa😂 Å det med kulde, har hatt kaniner i fjøset, og jeg bor på indre strøk hvor det ofte blir 30 minus på vinteren. Hadde ett sånn halvisolert rom, likevel ble det mange minus der. Eldste kaninen ble 7 år, og ble tatt av reven, bodde der i alle årene han. Anonymkode: 70952...852 Heldige dere da 🙂 har et isolert skjul jeg kan ha de i, og pluss varmelampe går det nok om de klarte halvisolert godt 🙂 er reven jeg er litt redd for også, bør helt inntil skogen, tilogmed ulveflokker her...
AnonymBruker Skrevet 2. september 2018 #10 Skrevet 2. september 2018 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Kaniner tåler kulde dårlig - kan googles. Anonymkode: 81380...305 Det kommer helt an på hva de er vant til. Har en kanin som løper fritt, og den har vært ute to kalde vintere nå. De graver tunneler,får vinterpels, og det eneste som er viktig er å legge ut mat til dem. Svar til Ts : Belgisk kjempe er ett eksempel. Anonymkode: a3302...a42 1
Atea Skrevet 3. september 2018 #11 Skrevet 3. september 2018 On 9/1/2018 at 11:26 PM, AnonymBruker said: Kaniner tåler kulde dårlig - kan googles. Anonymkode: 81380...305 De tåler kulde, men bør få røre seg og få løpe i en innhegning, og ha cirka ett tonn høy å lage huler i avhengig av hvor mange de er. On 9/1/2018 at 11:35 PM, BMW 5-serie 535D said: Ja mange av de, men noen tåler kulde noe bedre enn andre. Bør på en kald plass på Østlandet, så skaffer varmelampe til de evnt ha de i et stort bur i kjellerstua De tisser overalt. Tuller du? Kaniner har ikke noe i et bur å gjøre. 4
AnonymBruker Skrevet 3. september 2018 #12 Skrevet 3. september 2018 19 hours ago, AnonymBruker said: Det kommer helt an på hva de er vant til. Har en kanin som løper fritt, og den har vært ute to kalde vintere nå. De graver tunneler,får vinterpels, og det eneste som er viktig er å legge ut mat til dem. Svar til Ts : Belgisk kjempe er ett eksempel. Anonymkode: a3302...a42 De trenger drikkevann. Vann fryser. Anonymkode: 81380...305 3
Million Skrevet 3. september 2018 #13 Skrevet 3. september 2018 Jeg har lest at noe som heter Kvit landkanin, fransk vedder og liten tysk vedder kan være et alternativ til de mer saktevoksende belgisk kjempe. Det handler vel litt om penger også, og det å få en belgisk kjempe til slakteferdig størrelse krever en hel del mat og mange måneder. De blir altså dyre å fø opp, dyrt kaninkjøtt på bordet. Ovenfornevnte skal være slakteklare flere mnd før belgisk kjempe. Google dem og se hva du finner. http://selvberging.no/kaniner-som-matkilde/kanin-2/ 2
Atea Skrevet 3. september 2018 #14 Skrevet 3. september 2018 Kaniner til eget bruk er innafor, men man skal vite hva man driver med. Å ha de i en kjellerstue vitner om galskap. 3
BMW 5-serie 535D Skrevet 3. september 2018 Forfatter #15 Skrevet 3. september 2018 9 timer siden, Atea skrev: De tåler kulde, men bør få røre seg og få løpe i en innhegning, og ha cirka ett tonn høy å lage huler i avhengig av hvor mange de er. De tisser overalt. Tuller du? Kaniner har ikke noe i et bur å gjøre. På de kaldeste dagene og nettene kunne de vært i et romslig bur inne de få gangene det er spesielt kaldt. Men ta de ut så ofte som mulig
AnonymBruker Skrevet 3. september 2018 #16 Skrevet 3. september 2018 På 1.9.2018 den 23.33, BMW 5-serie 535D skrev: Ja den også har jeg hørt om, tenkte bare ikke på den i farten 🙂 hvor kjøpte du den? En oppdretter på Lena i Vestre toten, men var mange annonser på finn npr jeg søkte på belgisk kjempe. Anonymkode: 04a19...d2a 1
AnonymBruker Skrevet 3. september 2018 #17 Skrevet 3. september 2018 Og kaniner tåler å stå ute om vinteren, så fremst man lar de være ut, det å ta de inn og ut ødlegger vinterpelsen. Men de må ha god plass til å bevege seg og man må skifte vann ofte. Nå har jeg kun kjæledyrkaniner, av typen belgisk kjempe og der sier oppdretter selv hva de tåler og ikke tåler. Anonymkode: 04a19...d2a
AnonymBruker Skrevet 3. september 2018 #18 Skrevet 3. september 2018 Anbefaler denne gruppa: https://www.facebook.com/groups/765755490124198/ Kanin er nam! 😍 Anonymkode: 2ca6e...79a
BMW 5-serie 535D Skrevet 3. september 2018 Forfatter #19 Skrevet 3. september 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Og kaniner tåler å stå ute om vinteren, så fremst man lar de være ut, det å ta de inn og ut ødlegger vinterpelsen. Men de må ha god plass til å bevege seg og man må skifte vann ofte. Nå har jeg kun kjæledyrkaniner, av typen belgisk kjempe og der sier oppdretter selv hva de tåler og ikke tåler. Anonymkode: 04a19...d2a Er vannet jeg tenker litt på, får da skaffe meg en liten varmelampe over der vannet skal stå
BMW 5-serie 535D Skrevet 3. september 2018 Forfatter #20 Skrevet 3. september 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Anbefaler denne gruppa: https://www.facebook.com/groups/765755490124198/ Kanin er nam! 😍 Anonymkode: 2ca6e...79a Takk for tips, skal bli medlem av den gruppa 🙂
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå