AnonymBruker Skrevet 1. september 2018 #1 Del Skrevet 1. september 2018 En av de mest heslige ordene i det norske språk, jeg brekker meg når jeg hører det ordet. Tror det står et skilt med "Damedufter" på Gardermoen i taxfree, det er jo helt forferdelig. Hvorfor ikke si lukter? Parfymer? Anonymkode: 88db2...c5d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. september 2018 #2 Del Skrevet 1. september 2018 Damelukter? Virkelig? Anonymkode: 0df6b...6db 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stan Skrevet 1. september 2018 #3 Del Skrevet 1. september 2018 Helt uenig 🙂 Lukt er felles ord for gode, nøytrale og vonde lukter. Mens duft er det som lukter godt og oppleves som behagelig. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knjaginja Skrevet 1. september 2018 #4 Del Skrevet 1. september 2018 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: En av de mest heslige ordene i det norske språk, jeg brekker meg når jeg hører det ordet. Tror det står et skilt med "Damedufter" på Gardermoen i taxfree, det er jo helt forferdelig. Hvorfor ikke si lukter? Parfymer? Anonymkode: 88db2...c5d Synes "odør" lyder mer kvalmende! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. september 2018 #5 Del Skrevet 1. september 2018 2 minutter siden, stan skrev: Helt uenig 🙂 Lukt er felles ord for gode, nøytrale og vonde lukter. Mens duft er det som lukter godt og oppleves som behagelig. Det er ikke mye behagelig nei. Jeg ser for meg et stinkdyr som sitter og fiser. Anonymkode: 88db2...c5d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
T-Rex Skrevet 1. september 2018 #6 Del Skrevet 1. september 2018 Parfyme er en veldig konsentrert duftkilde, som de færreste kjøper/bruker. Det er mer vanlig med eau de toilette, for eksempel. I dagligtale kaller vi gjerne dette for parfyme, men innen bransjen blir det feil. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stan Skrevet 1. september 2018 #7 Del Skrevet 1. september 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke mye behagelig nei. Jeg ser for meg et stinkdyr som sitter og fiser. Anonymkode: 88db2...c5d Det virker som mange bruker ordet duft om det som lukter godt og behagelig. Prøv bare å google ordet. Men du står jo fritt til å mene ordet brukes feil, men akkurat når det gjelder betydningen av ord har nok flertallet makt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perelandra Skrevet 2. september 2018 #8 Del Skrevet 2. september 2018 Dameduft høres da mye bedre ut enn damelukt. Sistnevnte gir meg assosiasjoner til kroppslukt fra damer og ikke parfyme. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå