Gå til innhold

Vanlig at store katter klumsete og treige?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Merker så stor forskjell på kattene mine. Maine coon-katten er så ufattelig treig i reaksjonsevnene sine, hvis jeg etter fram f.eks en bit kylling tar det litt tid før hun skjønner at det er noe mat, mens den andre katten som ikke er noen spesiell rase lukter at det er mat med en gang og spiser opp på 2 sekunder. Fordi hun er så stor så kommer hun lett borti ting og ødelegger ting ofte, som tallerkner om det står framme eller  glass. Hun er en skikkelig klumse. Jeg kan nok aldri slippe henne ut på egen hånd for hun virker helt fjern. Ikke redd for biler f.eks. 

Er det vanlig at store katter bare er klumsete, som Maine coon, eller er det bare tilfeldig tror dere? Har av og til lurt på om hun har en diagnose for hun virker veldig treig i reaksjonsevnen. Men en veldig snill og blid katt ellers altså, og dyrlegen mener hun er helt frisk :)

Anonymkode: dbc6a...793

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har riktig nok bare huskatter, men her er det frøkna på ett år som er mest klumsete. Hun er også den minste, mens han eldste har mer kontroll og kommer med en gang det er god mat i skåla. Hun minste kommer når eldste mjaaau! Fordi han vil ha våtfor😂

Skrevet

Få en annen dyrlege til å se på det. Det høres ikke naturlig ut.

Uansett dyr, men særlig katter, bør det vekke bekymring når de ikke klarer å identifisere mat eller farer. Og beveger seg som om de har kreft på hjernen.

Anonymkode: bcd0e...71e

• Liker 1
Skrevet
9 minutter siden, Diamant20 skrev:

Jeg har riktig nok bare huskatter, men her er det frøkna på ett år som er mest klumsete. Hun er også den minste, mens han eldste har mer kontroll og kommer med en gang det er god mat i skåla. Hun minste kommer når eldste mjaaau! Fordi han vil ha våtfor😂

Når eldste "mjaaau"? Hva i all verden betyr det? 

Anonymkode: cd2fe...eab

Skrevet

Ja, det er helt normalt. Ikke vært borti store katter som ikke er tunge og klumsete. 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Når eldste "mjaaau"? Hva i all verden betyr det? 

Han tigger Mye samme skjer om vi åpner en boks leverpostei, da kommer jo samme lyden. Og hun minste hører da at det er godsaker på gang og kommer gående

Skrevet

Har en maine coon som er klumsete og rett og slett litt dum. For mye innavl, tenker jeg.

Anonymkode: de0a8...346

• Liker 1
Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Merker så stor forskjell på kattene mine. Maine coon-katten er så ufattelig treig i reaksjonsevnene sine, hvis jeg etter fram f.eks en bit kylling tar det litt tid før hun skjønner at det er noe mat, mens den andre katten som ikke er noen spesiell rase lukter at det er mat med en gang og spiser opp på 2 sekunder. Fordi hun er så stor så kommer hun lett borti ting og ødelegger ting ofte, som tallerkner om det står framme eller  glass. Hun er en skikkelig klumse. Jeg kan nok aldri slippe henne ut på egen hånd for hun virker helt fjern. Ikke redd for biler f.eks. 

Er det vanlig at store katter bare er klumsete, som Maine coon, eller er det bare tilfeldig tror dere? Har av og til lurt på om hun har en diagnose for hun virker veldig treig i reaksjonsevnen. Men en veldig snill og blid katt ellers altså, og dyrlegen mener hun er helt frisk :)

Hvor mye veier hun? 

Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har en maine coon som er klumsete og rett og slett litt dum. For mye innavl, tenker jeg.

Anonymkode: de0a8...346

Jeg har egentlig inntrykk av at en del rasekatter er litt trege og tette i pappen, ja. :ler: 

• Liker 1
Skrevet

Tror det går mer på rase enn størrelse i så fall. 
Har huskatter, største er litt over 7kg, og definitivt den smarteste og skarpeste av dem. Han er ikke klumsete heller. Det er de andre to som klarer falle ned fra stoler/sofa, velter ting og ikke skjønner alt av mat og tror det er leker... 

• Liker 1
Skrevet

Ikke vår maine coon. i alle fall!

Anonymkode: a1d3b...633

Skrevet
7 timer siden, Siv85 skrev:

Hvor mye veier hun? 

Rundt 6 kg tenker jeg. Og større skal hun bli.. er 7 mnd nå. Prøvde igjen i stad, la fram 2 kyllingbiter og mens hun sitter der dum som et brød så tar den andre katten begge bitene og spiser de opp på 4 sek. Hun er virkelig ikke smart den katta.. 

Men som sagt veldig snill og grei å ha med å gjøre :)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...