Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er ikke uten etter quick fix eller magiske triks. 

Men hva er de beste tipsene dine til å gro ut langt, sunt og fint hår? 

Jeg har hatt skulderkort lenge, men ønsker langt. Har kjøpt en mikrofiberturban til å bruke i stedet for håndkle, og har kuttet ut all bruk av varme. Både rettetang og hårføner. Prøver å unngå hårspray og bruker godt med balsam hver vask. 

Hva mer kan man gjøre for å sikre best mulig vekst, og sunt hår? 

Anonymkode: d94f1...ba2

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

en mikrofiberturban til å bruke i stedet for håndkle

Hva skal det være godt for? 

Anonymkode: 4284d...5c8

Skrevet

Spise sunt :)  For at kroppen inkl håret skal ha det fint, så må en spise sunt :) 

Anonymkode: a9df7...626

• Liker 1
Skrevet

1. Jeg dusjer håret 1-2 ganger i uka. Dusjer med kaldt vann

2. Føner ikke håret. Lar det tørke av seg selv

3. Bruker beskyttelsesspray når jeg retter det

4. Håret mitt vokser fort :)

Anonymkode: 663f2...da6

Skrevet

Jeg gjør egentlig ingenting. Vasker det tre ganger i uka, bruker mye balsam. Har brukt hårkur iblant, men er lenge siden sist nå. Børster det nok litt for sjelden, men bruker ikke hårføner eller rettetang mer enn helt spesielle anledninger.

Har ikke tenkt over kostholdet, men jeg spiser jevnt over sunt. Og håret mitt har blitt veldig langt over sommeren. Føler det vokser fortere når jeg ikke tenker over det.

Anonymkode: 59c06...96a

Skrevet
33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva skal det være godt for? 

Visstnok gi litt mykere behandling og mindre slitasje enn å vri det opp i en frottéturban. Fikk kjøpt et for 39 kroner, så det var ikke det største tapet, sånn sett :)

Skrevet

Visstnok gi litt mykere behandling og mindre slitasje enn å vri det opp i en frottéturban. Fikk kjøpt et for 39 kroner, så det var ikke det største tapet, sånn sett :)

Ok. Jeg er  ikke kjent med denne type mikrofiber. Mikrofiberkluter til rengjøring av flater er kanskje laget på en annen måte ettersom de faktisk sliter på overflater og barberer bort skitt fra overflater når man vasker benker etc.

Skrevet

Denne typen er nok ikke ment for slrubbing, men for absorbering mens den er myk/lettvekt. Aner ikke om det er belegg i det, men jeg merker at det er lettere å ha på hodet og den absorberer defintivt veldig godt. 

Skrevet

Jeg spiser mye fisk og oljer, både i form av tran, olivenolje og fisk :) Å drikke mye vann er også viktig. Vasker håret annenhver dag ca. Prøver å la det tørke naturlig, og bruker oljer i håret også. Mine favoritter er den kokosoljen fra Lee Stafford, og den oransje fra Kerastase. Viktig å stusse håret ca hver 12.uke også, ellers kan det se veldig flisete og slitt ut. Jeg klippet meg i går og da var det 4 mnd siden sist. Håret mitt ser mye freshere og fyldigere ut nå. Syns håret vokser fortere om jeg behandler håret mitt på denne måten. 

Anonymkode: c3485...cd8

• Liker 1
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor kjøpte du det?😊

Skrevet

Hår og negler vokser akkurat så fort som de vokser, det går ikke an å øke veksthastigheten. Det eneste man kan gjøre, er å unngå ernæringsmangel, og i størst mulig grad å unngå fysisk slitasje på håret/neglene.

Anonymkode: ef274...8dd

Skrevet

Blivakker. Det heter shelas turban, de har det for 49 nå, jeg fikk det samme for 39 for noen måneder siden :)

• Liker 1
Skrevet

Hår og negler vokser akkurat så fort som de vokser, det går ikke an å øke veksthastigheten. Det eneste man kan gjøre, er å unngå ernæringsmangel, og i størst mulig grad å unngå fysisk slitasje på håret/neglene.

Anonymkode: ef274...8dd

Jeg vet det, jeg vil bare stelle så godt jeg kan med det som vokser ut (i den farten det vokser ut) :)

Ts

• Liker 2
Skrevet

Som alt annet som har med kropp og gjøre, har gener en betydelig innvirkning. Noen har rett og slett ikke gener for tykt, vakkert hår.

Anonymkode: e0256...4c1

• Liker 1
Skrevet

På 1.9.2018 den 22.07, Nerine_ skrev:

Hvor kjøpte du det?😊

De selger de på normal og Loco... HVA GJORDE VI FØR NORMAL.. Herregud jeg elsker den butikken. Uansett.

Hårbørste er viktig! De selger en på normal (faktisk) som heter boar bristle brush, den er veldig god for håret, også må du selvfølgelig ikke gre det mens det er vått!

Skrevet
30 minutter siden, Emblja skrev:

De selger de på normal og Loco... HVA GJORDE VI FØR NORMAL.. Herregud jeg elsker den butikken. Uansett.

Hårbørste er viktig! De selger en på normal (faktisk) som heter boar bristle brush, den er veldig god for håret, også må du selvfølgelig ikke gre det mens det er vått!

Åh, da må jeg ta turen innom normal! 😃

Skrevet

Leste at sateng/silkeputevar skal være godt for håret. Jeg begynte å bruke det + løs flette når jeg ammet og mistet går som en gærning. Ikke at det hjalp, men tror jeg prøvde alt på det verste. 

Skrevet

Prøver å løse denne gåten jeg også. Brukt hårkur hver uke i to år, ingen merkbar endring. Brukt forskjellige serumer og sjampoer som koster flesk for sunnt hår, ingen merkbar endring.

Silkeputetrekk, kuttet ut varmebehandling , hair care vitaminer blabla.

Det eneste jeg tror har gitt noe utslag er å slutte å ha det i stram strikk. Hårrøttene svekkes av det og håret slites mer.
Jeg har det løst når jeg sover også for jeg innbiller meg at det sages og slites mer om man ligger med flette.

Anonymkode: 49acb...f62

Skrevet

i følge podcasten til to damer er dette det beste; 

Nioxin-all-range-banner-best-selling-bra

Skrevet

Noen som har erfaring med kosttilskuddet biotin? Det koster over 400 kr.. Redd for å bli skuffet. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...