AnonymBruker Skrevet 1. september 2018 #1 Skrevet 1. september 2018 Hvordan få venner? Vet ikke hvordan jeg skal gå frem.... Anonymkode: 37272...a3b
Knjaginja Skrevet 1. september 2018 #2 Skrevet 1. september 2018 Etabler en lesesirkel gjennom biblioteket. Da får en kvalitetsvenner.
Duftavsommerregn Skrevet 1. september 2018 #3 Skrevet 1. september 2018 Ekte venner er som små øyer i et stort hav av bekjentskaper, det er ikke mange som får akkurat det. Da må du treffe personer som klaffer med din person, som liker deg og motsatt. Ellers ender det som ofte med et bekjentskap. En god venn er noe som stort sett alltid dannes i barndommen/ ungdommen. Men det må dyrkes litt hele tiden,ellers dør det ut. Og da er det ofte som med partnere, det må klaffe personlig, ha felles verdier, være sammen av og til og trives i selskap med hverandre. Alltid gi og ta, og aldri bare en av delene, da dør vennskapet ut. Finnes ikke mange som har mange venner, men mange har veldig mange bekjentskaper.
AnonymBruker Skrevet 1. september 2018 #4 Skrevet 1. september 2018 Problemet er at jeg er både introvert og innadvent. TS Anonymkode: 37272...a3b 1
exictence Skrevet 1. september 2018 #5 Skrevet 1. september 2018 Inviter hjem til deg på middag. Koselig.
AnonymBruker Skrevet 1. september 2018 #6 Skrevet 1. september 2018 24 minutter siden, exictence skrev: Inviter hjem til deg på middag. Koselig. Men hva skal vi snakke om?, jeg er så dårlig på smaltalk Anonymkode: 37272...a3b 1
Knjaginja Skrevet 1. september 2018 #7 Skrevet 1. september 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men hva skal vi snakke om?, jeg er så dårlig på smaltalk Anonymkode: 37272...a3b Ergo lesesirkel. Så kan en snakke om boka.
AnonymBruker Skrevet 1. september 2018 #8 Skrevet 1. september 2018 44 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvordan få venner? Vet ikke hvordan jeg skal gå frem.... Anonymkode: 37272...a3b Spørsmålet er når nedkurven startet. Som liten levde du et liv, og du hadde foreldre. Det var startskuddet på mange fronter i livet. Men å komme til et sånt spørsmål handler om så mye mer. Her ligger det mye bak i kulissene som egentlig trenger å komme frem i lyset. Familie og tilværelse er det viktigste man har i livet. Det er det reelle til å bygge på neste steg i livet. Anonymkode: 1abee...81a
AnonymBruker Skrevet 1. september 2018 #9 Skrevet 1. september 2018 26 minutter siden, Knjaginja skrev: Ergo lesesirkel. Så kan en snakke om boka. Hvordan lager man en lesesirkel ? Anonymkode: 37272...a3b
Knjaginja Skrevet 1. september 2018 #10 Skrevet 1. september 2018 (endret) 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvordan lager man en lesesirkel ? Anonymkode: 37272...a3b Må vel gå an å arrangere noe gjennom det lokale biblioteket, eventuelt en bokhandel. Er relativt lett å spre invitasjonen gjennom sosiale medier. Kan sikkert få kommunal støtte til slikt. Endret 1. september 2018 av Knjaginja
Tibbie Skrevet 1. september 2018 #11 Skrevet 1. september 2018 31 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men hva skal vi snakke om?, jeg er så dårlig på smaltalk Anonymkode: 37272...a3b Sikre med å invitere på spillkveld. Eventuelt en kveld med drikke. Kjeften går løsere etter et par glass øl 1
exictence Skrevet 1. september 2018 #12 Skrevet 1. september 2018 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men hva skal vi snakke om?, jeg er så dårlig på smaltalk Anonymkode: 37272...a3b De aller fleste mennesker liker veldig godt å snakke om sine interesser, hva de liker, hva de er opptatt med, hvor de bor og hvordan det er der. Hvis du er flink til å være en god lytter, vise interesse for det den andre sier, stiller spørsmål til personen, ber henne snakke om ting hun er opptatt av, hva hun liker å gjøre osv, liker av mat, bøker, filmer, type musikk osv. Da er jeg sikker på at samtalen går fint. Vis mer interesse for henne g be henne fortelle, enn at du hele tiden skal fortelle et eller annet bare for å ha noe å si. Sikker på det går fint. Alle er glade for når andre viser interesse og tar initiativ til noe hyggelig. Lykke til
Knjaginja Skrevet 1. september 2018 #13 Skrevet 1. september 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvordan lager man en lesesirkel ? Anonymkode: 37272...a3b En kan jo også grunnlegge den her på KG, basert på byer / regioner. Bli enig om å samles på en bestemt café eller hjemme hos noen om én måned og diskutere bok x. 1
AnonymBruker Skrevet 1. september 2018 #14 Skrevet 1. september 2018 1 minutt siden, Knjaginja skrev: En kan jo også grunnlegge den her på KG, basert på byer / regioner. Bli enig om å samles på en bestemt café eller hjemme hos noen om én måned og diskutere bok x. Veldig god idé! Det går jo også an å finne venner (i hvertfall bekjente) her på KG. Ser for meg at det kan være morsomt også å samles folk fra KG som bor i nærheten av hverandre for å diskutere enkelte "berømte" tråder/tema som har vært debattert her. Anonymkode: e745a...961
Knjaginja Skrevet 1. september 2018 #15 Skrevet 1. september 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Veldig god idé! Det går jo også an å finne venner (i hvertfall bekjente) her på KG. Ser for meg at det kan være morsomt også å samles folk fra KG som bor i nærheten av hverandre for å diskutere enkelte "berømte" tråder/tema som har vært debattert her. Anonymkode: e745a...961 Slike skravle-treff er sikkert morsomme for de som har lett for å skravle. Lesesirkel er for de som er mer introverte.
AnonymBruker Skrevet 2. september 2018 #16 Skrevet 2. september 2018 hvem vil du ha som venn? kjæreste eller generelt venner? Anonymkode: 1abee...81a
AnonymBruker Skrevet 2. september 2018 #17 Skrevet 2. september 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: hvem vil du ha som venn? kjæreste eller generelt venner? Anonymkode: 1abee...81a Generelt venner. Anonymkode: 37272...a3b
AnonymBruker Skrevet 2. september 2018 #18 Skrevet 2. september 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Generelt venner. Anonymkode: 37272...a3b det må ha skjedd noe på veien, har du gjort noe dumt som bidro til at alle venninnne dine trakk seg vekk? Anonymkode: 1abee...81a
AnonymBruker Skrevet 2. september 2018 #19 Skrevet 2. september 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: det må ha skjedd noe på veien, har du gjort noe dumt som bidro til at alle venninnne dine trakk seg vekk? Anonymkode: 1abee...81a Jeg flyttet og mistet ettervert kontakten, og det er vanskelig å få nye venner når du er 40... Anonymkode: 37272...a3b
AnonymBruker Skrevet 6. september 2018 #20 Skrevet 6. september 2018 hva med å si noe veldig flott til ei kvinne du liker veldig godt? Anonymkode: 1abee...81a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå