Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

https://www.vg.no/rampelys/i/MgrwyR/forfatter-margit-sandemo-er-doed  🕯️ :sukk: 
En forfatter som for mange ikke hadde noen verdi. "Oppegående mennesker" ble sett ned på
om de leste hennes verker. Jeg har lest ganske mye av det hun har skrevet og jeg hadde stor
glede av det. Måtte hun få en himmelsk skrivestue og fortsette sitt fantasifulle arbeid der hun nå er. 

• Liker 7
Skrevet

Fine ord om en fin dame. Isfolket betød mye for meg i ungdomstiden. 💖

• Liker 5
Gjest Stella Rose
Skrevet

Så trist, husker jeg elsket Sagaen om Isfolket, i min ungdomstid.

:hjerte: :dagens-rose:

Skrevet

Elsket Sagaen om Isfolket og leste hele bokserien flere ganger. Noen bøker leste jeg enda flere ganger. Leste mange av de andre frittstående bøkene hennes også. Margit Sandemo har vært en av mine favoritter i mange år. 

Hvil i fred. ❤️ 

• Liker 4
Skrevet

Jeg har fremdeles hele Isfolket pent stående i en fin og spesiell eske med lokk. Har flyttet den med meg, lest den noen ganger ekstra igjennom årene, har planlagt at jeg snart skal selge samlingen, men får meg ikke til å gjøre det. Den blir nok med meg resten av mitt liv og jeg vil lese den igjen. Levde meg dypt inn i alle menneskenes skjebner der ja og svermet nok for enkelte også...

Mange fine, flotte og sprelske karakterer der.  :lur:  Fine navn også. 

• Liker 1
Skrevet

Hun ble dessverre ikke satt like stor pris på som hun fortjente. Håpe bibliotek tar inn flere av hennes verker og at bøkene mister litt kiosklitteratur-stigma etter hennes død. 

Det er litt gledelig å se at alle medier skriver forfatter før navnet hennes som en adelig tittel, mye av de samme medier som aldri ville trykket anbefalinger eller anmeldelser av hennes bøker.. Samtidig litt trist at kunstnere må dø for å nok anerkjent. 

• Liker 4
Gjest Husmusa70
Skrevet

Jeg fikk et skikkelig gråteanfall nå når jeg fikk vite det. Hun har betydd så mye for oss som har en fornemmelse av andre verdener enn den folk vanligvis forholder seg til. Jeg har også lest hele Isfolket selv om jeg ikke vanligvis leser slike serier. Ble Trollbundet av første boken kan man si og klarte ikke stoppe.

Husker venninna mi holdt på med slike søkepinner inspirert av henne da vi var tenåringer. Hun fant en hjelper litt bak meg på min høyre side husker jeg, men jeg har aldri sett han :) 

Ha lykke på reisen Margit, til andre og større eventyr 💖

Skrevet

Trist å lese at hun har forlatt denne verdenen. 

Skrevet

Tråden er ryddet for injurierende utsagn og personangrep. 

Olava, mod. 

Skrevet

Veldig synd. Har selv lest isfolket, heksemesteren og lysets rike flere ganger. Veldig god historie.

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...