AnonymBruker Skrevet 1. september 2018 #1 Skrevet 1. september 2018 Jeg har jobbet 10 timers vakt på jobb idag, og var hjemme klokken 19. Vi har endelig litt barnefri, noe vi aldri har og vi hadde gledet oss til litt tid bare med hverandre. Når jeg kommer hjem sitter mannen som bare har koset seg i hele dag med barnefri og har sovet til klokken 15, slappet av og ser fotball kamp når jeg kommer hjem. Jeg må gå på butikken å handle når jeg kommer hjem fordi jeg må rekke det før det stenger, kampen er ikke ferdig før det så han må være hjemme. Så jeg drar på butikken og har 15 minutter på meg i butikken før det stenger. Jeg ringer mannen for å spørre han om en ting han skulle ha, hvor det sto, for han har kjøpt det mange ganger før. Han ble sur på meg fordi han han visste ikke hvor varen var sa han. Jeg sa igjen på en litt stresset måte at du har jo handlet det før så da vet du vel det. Nei, det visste han ikke og ble kjempe sur på meg. Da merket jeg at jeg ble sur og sa "nå har jeg vært på jobb i hele dag ( tung jobb i helsevesenet) og er nå på butikken, og du har bare slappet av, så det er kanskje ikke så rart at jeg er stresset". Da bare la han på. Nå sitter han i sofaen og ser på intevjuer etter kampen og jeg sitter alene i sofaen. Jeg hadde sett for meg god stemning og tente lys. Han mener han må få lov å bruke kvelden på det, det viktigste er jo at vi spiser og sitter sammen. Det handler jo ikke om å få lov til noe, nekter han aldri kamper. Men akkurat idag var jo vår kveld sammen uten barn. Jeg et lei meg, og han mener jeg overreagerer. Hva tenker dere her inne? Anonymkode: ccc4a...778
ajarRun Skrevet 1. september 2018 #2 Skrevet 1. september 2018 10 timers dag er ingenting. Jeg jobber ofte 16 timers dager og det er ikke så slitsomt. Slutt å sutre og å gjøre en gås til en flokk med høns. 2
AnonymBruker Skrevet 1. september 2018 #3 Skrevet 1. september 2018 Poenget mitt er jo at han har slappet av i hele dag, og jeg er kjempe sliten og derfor blir jeg lei meg fordi vi skulle ha romantisk tid sammen at han ikke bryr seg om noe annet enn kampen. Jeg blir jo sliten etter 10 timer på jobb, selvom noen andre jobber 16 på jobb, så synes han i det minste kunne handlet. Te. Anonymkode: ccc4a...778 41
Populært innlegg Lycka Skrevet 1. september 2018 Populært innlegg #4 Skrevet 1. september 2018 Ignorer dusten over. Mannen din er en latsabb som hadde trengt et skikkelig spark i rævva. Helt uakseptabel oppførsel. Hvorfor i alle dager kunne ikke han ha handlet mens du var på jobb? 68
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 1. september 2018 Populært innlegg #5 Skrevet 1. september 2018 2 minutter siden, abrasiveRefraction said: 10 timers dag er ingenting. Jeg jobber ofte 16 timers dager og det er ikke så slitsomt. Slutt å sutre og å gjøre en gås til en flokk med høns. Hun jobber i helsevesenet, du er sjåførlærer. Stor forskjell. Anonymkode: ec9fb...bc7 98
AnonymBruker Skrevet 1. september 2018 #6 Skrevet 1. september 2018 Hadde det vært min samboer så hadde bedt han se til helvete å komme seg opp av sofaen og dra i butikken. Jeg hadde blitt rimelig forbanna hvis han hadde vært så hensynsløs mot meg. Han følte helt sikkert at han fortjente å slappe av litt, men det fortjener da du også! Hvis det er så viktig for han å se den kampen så kunne han enten dratt i butikken mens du var på jobb, eller satt kampen på pause og dratt i butikken så du slapp det. Han har ingen grunn for å sitte å surmule, annet enn at han kanskje innså hvor teit han var mot deg. Du derimot, du har god grunn til å være frustrert! Anonymkode: 792eb...b8b 26
AnonymBruker Skrevet 1. september 2018 #7 Skrevet 1. september 2018 Og du som sier at 16 timer ikke er slitsomt. Jobber du i helsevesenet med tungt psykisk syke? For 10 timer med det er ganske tungt. Ts. Anonymkode: ccc4a...778 36
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 1. september 2018 Populært innlegg #8 Skrevet 1. september 2018 Ta på deg rockejakka, shine deg opp på flotteste vis, og gå rett på bar og ha tidenes aften !!! La han sitte der med potetgullet sitt ! 😀😀 Av og til må en ta grep og vise partneren at det kan være på tide med noen nye impulser!! Anonymkode: 1326e...4e8 55
AnonymBruker Skrevet 1. september 2018 #9 Skrevet 1. september 2018 Kanskje dere kan avtale på forhånd hvilke forventninger dere har til en frikveld. Det står ikke stearinlys og en 3 retters middag og venter på meg etter jobb med mindre jeg spesifikt har bedt om det (Og da er det take away og øl ). Vi damer er mer romantisk anlagt og tenker ofte på det lille ekstra, det gjør ikke mange mannfolk. Så avtal på forhånd og møt hverandre på midten. Anonymkode: 3821a...167 19
AnonymBruker Skrevet 1. september 2018 #10 Skrevet 1. september 2018 Jeg tenker du har sett for deg romantikk og han har sett for seg fotball uten ungegnål. Neste gang dere får en kveld uten unger, bør dere snakke sammen på forhånd om hvordan dere skal få mest mulig ut av kvelden. At han ikke hadde handlet, kan du helt greit være oppgitt over - det er i høyeste grad kontraproduktivt at du skal stresshandle etter jobb når han kunne handlet når som helst i løpet av dagen. Anonymkode: 7ec2d...f9b 36
AnonymBruker Skrevet 1. september 2018 #11 Skrevet 1. september 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ta på deg rockejakka, shine deg opp på flotteste vis, og gå rett på bar og ha tidenes aften !!! La han sitte der med potetgullet sitt ! 😀😀 Av og til må en ta grep og vise partneren at det kan være på tide med noen nye impulser!! Anonymkode: 1326e...4e8 Stemmer for dette forslaget. Siden han hadde sett for seg fotball og TV og sofaen og ikke deg og stearinlys og spise hyggelig sammen så drar du heller ut. Enten alene eller med ei venninne eller lignende. Uansett så gå ut, ikke sitt inne med surpompen. Og så lurer jeg litt på hvor dere bor som har butikker som stenger kl. 20? Nesten alle dagligvarebutikker i området her stenger nemlig kl. 23. Hvis han spør hvorfor du skal ut nå når det var meningen dere skulle kose dere sammen uten unger så får du bare si at du ikke syns det er noe kos og sitte i hver sin ende av sofaen og se på TV. Anonymkode: 3acc5...42a 6
AnonymBruker Skrevet 1. september 2018 #12 Skrevet 1. september 2018 Hadde pokker ikke dratt på butikken. Hadde enten dratt ut med jentene eller sagt at han fikk ordne middag mens jeg var i dusjen. En ting er at han ville kose seg med kampen, men å forvente at du skal stresshandle mens han har hatt hele dagen på å gjøre det er bare egoistisk. Ville han ha maten ferdig servert også? Anonymkode: 0c288...a1f 22
AnonymBruker Skrevet 1. september 2018 #13 Skrevet 1. september 2018 Enig med de rett over her. Avklare forventninger på forhånd. Men jeg syns det er dårlig av han at han ikke kunne handlet mat iallfall. Jeg forstår irritasjonen din. Anonymkode: c5bad...991 14
AnonymBruker Skrevet 1. september 2018 #14 Skrevet 1. september 2018 Jeg hadde tatt sikringa når jeg dro for å handle og håpt at boksen røyk så han ikke fikk sett resten av kampen, så forbanna hadde jeg blitt.. Anonymkode: 26eac...d16 5
AnonymBruker Skrevet 1. september 2018 #15 Skrevet 1. september 2018 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Stemmer for dette forslaget. Siden han hadde sett for seg fotball og TV og sofaen og ikke deg og stearinlys og spise hyggelig sammen så drar du heller ut. Enten alene eller med ei venninne eller lignende. Uansett så gå ut, ikke sitt inne med surpompen. Og så lurer jeg litt på hvor dere bor som har butikker som stenger kl. 20? Nesten alle dagligvarebutikker i området her stenger nemlig kl. 23. Hvis han spør hvorfor du skal ut nå når det var meningen dere skulle kose dere sammen uten unger så får du bare si at du ikke syns det er noe kos og sitte i hver sin ende av sofaen og se på TV. Anonymkode: 3acc5...42a Her stenger butikkene kl 18.00 på lørdager. Ikke alle bor i storbyer. Anonymkode: 535c8...7bf 31
AnonymBruker Skrevet 1. september 2018 #16 Skrevet 1. september 2018 Det er jo greit å avklare på forhånd hva fridagen skal brukes til da. Hadde nok blitt skuffa sjøl, men dette handler mer om kommunikasjonssvikt og vidt forskjellige forventninger til kvelden, enn latskap. Anonymkode: 4b654...c9e 5
AnonymBruker Skrevet 1. september 2018 #17 Skrevet 1. september 2018 Jeg hadde i hvertfall ikke laget mat til han. Hadde laget til meg selv, og satt meg et annet sted resten av kvelden. Tror nesten jeg hadde sagt mannen kunne bli på sofaen også. Anonymkode: 6665d...bc1 9
AnonymBruker Skrevet 1. september 2018 #18 Skrevet 1. september 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Her stenger butikkene kl 18.00 på lørdager. Ikke alle bor i storbyer. Anonymkode: 535c8...7bf Det var dumt av meg og i det hele tatt henge meg opp i det, det var bare et lite øyeblikk jeg ikke tenkte meg om. Det var ikke meningen. (Er bare litt sliten etter bursdagsfeiring i hele dag, så hjernen fungerte ikke helt før jeg trykket på send inn svar. ) Anonymkode: 3acc5...42a 7
Maleficenta Skrevet 1. september 2018 #19 Skrevet 1. september 2018 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kanskje dere kan avtale på forhånd hvilke forventninger dere har til en frikveld. Det står ikke stearinlys og en 3 retters middag og venter på meg etter jobb med mindre jeg spesifikt har bedt om det (Og da er det take away og øl ). Vi damer er mer romantisk anlagt og tenker ofte på det lille ekstra, det gjør ikke mange mannfolk. Så avtal på forhånd og møt hverandre på midten. Anonymkode: 3821a...167 Uansett kunne han handla på butikken mens ts var på jobb. Romantisk aften eller ei. Mat må man ha 16
Oardnji Skrevet 1. september 2018 #20 Skrevet 1. september 2018 Herregud jeg hadde blitt skuffa om han hadde hatt fri hele dagen og jeg måtte ha gått ut for å handle fordi han ikke gadd. Da hadde jeg handlet ting til meg selv, så kunne han ha det så godt. 11
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå