Gjest grønn Skrevet 14. mars 2005 #1 Del Skrevet 14. mars 2005 Jeg hadde ubeskyttet sex for en tid tilbake med en fy jeg vet har hatt mange andre partnere. Vi hadde kun samleie en gang, og det var ikke fullbyrdet (dvs han fikk ikke utløsning inne i meg) Så til spørsmålene: "Må" man nødvendigvis få klamydia hvis man ligger med noen som har det, eller kan man ha samleie uten å bli smittet? Hvor får jeg testet meg, og hvor mye koster det? Håper noen kan svare meg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 14. mars 2005 #2 Del Skrevet 14. mars 2005 Mener å huske at kjønnsykdomstester skal være gratis? Tisseprøve hos lege, og eventuelt to tabletter. VIKTIG å skjekke dette! Det kan forårsake sterilitet, og selv om det kanskje frister NÅ, så er det ikke sikkert det gjelder når det er på tide med barn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 16. mars 2005 #3 Del Skrevet 16. mars 2005 men sannsynlighten for å bli smitta?? "må" man blie det hvis man har seg med noen med klamydia??? svar please!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@riel Skrevet 16. mars 2005 #4 Del Skrevet 16. mars 2005 Såklart må man ikke bli smitta, men sannsynligheten for at man har blitt det er stor. Det er også lettere for jenter å bli smitta enn for gutter. Klamydia er også symptomfritt i 95% av tilfellene, så derfor er det desto viktigere at du tester deg. Blir ikke klamydiaen behandlet kan det i værste fall føre til sterilitet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Turi Skrevet 16. mars 2005 #5 Del Skrevet 16. mars 2005 Sannsynligheten er SVÆRT høy ifølge min gynekolog. Om du VET at han har det (noe han kanskje ikke vet selv, ofte symptomfri hos menn), kan du regne det som rimelig sikkert at du har det selv nå. Uansett - gå til legen din og ta en sjekk. Si at du har fått ny partner og vil sjekke deg, mer trenger ikke legen å vite, og det er IKKE flaut, det er lurt! Jeg har hatt faenskapet men knekt det tidlig heldigvis. Chlamydia er en vanlig grunn til at kvinner sliter med barnløshet senere, og det er mange mange mange som har det, spesielt ungdom. Igjen: Det er IKKE flaut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå