AnonymBruker Skrevet 1. september 2018 #1 Skrevet 1. september 2018 Vi bor i et nabolag hvor vi er flere familier som har barn i samme alder. Av den grunn har det vært naturlig at vi voksne omgås en del på fritiden også. Vi er alle i omtrent samme livssituasjon og vi kjenner hverandre etterhvert ganske godt. Til sammen er vi 5 familier her, altså til sammen 10 voksne. Ikke alle er med på alt hele tiden, og både mannen min og jeg er av den introverte typen som trives best med et begrenset antall rundt oss. Mange personer på en gang, og særlig de som «tar stor plass» er et energisluk. Her kommer problemet: vi trives ikke like godt sammen med alle familiene, og i alle fall ikke alle på en gang. Det er særlig ett par som vi helst vil unngå. De er begge veldig høylytte og påståelige, snakker bare om seg og sitt og sine interesser, og hun er også ganske skrytete. Når de er i nærheten blir jeg nesten satt ut av alt de får seg til å si og gjøre. Det går i ett kjør om de ekstremt eksemplariske og intelligente ungene deres (ungene er helt normale), de dyre tingene de har kjøpt, de flotte reisene de planlegger, og alt de vet og kan. Når vi skal finne på noe, pleier vi derfor å invitere ett eller to av de andre parene i nabolaget. Vi har aldri invitert akkurat den familien. Jeg føler ikke at de er vennene våre. Nå har damen i «skryteparet» fått det for seg at vi prøver å fryse henne ut. Hun sprer rykter om oss og forteller alle at særlig jeg er høy på pæra og fisefin, og dessuten en mobber og en utfryser. Jeg er altså ikke det: jeg har bare et sterkt behov for å skjerme meg fra omgang med dem. For det første fordi jeg ikke føler at vi har særlig annet til felles enn nabolag og barn på samme alder, og for det andre fordi vi som sagt trives best i små grupper. Må jeg virkelig finne meg i å bli baksnakket og kalt stygge ting bare fordi jeg ikke er utadvendt og glad i bråkete mennesker? Hva kan jeg gjøre for å beholde de vennene vi har? Vi har selvsagt ikke noe imot at de andre parene er venner med dem. De må jo omgås hvem de vil, men jeg vil jo ikke at vi skal fryses ut av de vi allerede er venner med pga ondskapsfull baksnakking som følge av det jeg rengner med er en misforståelse. Hjelp: voksne mennesker, ass! Jeg trodde vi var ferdig med slikt drama som tenåringer! Anonymkode: 65841...862 5
AnonymBruker Skrevet 1. september 2018 #3 Skrevet 1. september 2018 Ha ha good one. Les dette er en sann venn innlegget her 😝 Anonymkode: 04c4d...2b9 4
AnonymBruker Skrevet 1. september 2018 #4 Skrevet 1. september 2018 Du kritiserer dem, og de kritiserer dere. Hvis det er sånn at dere kun har invitert de andre parene og ikke dem, så er det kanskje ikke så rart om hun føler seg fryst ut? Det føles vel ikke greit å være det eneste paret som aldri blir invitert. Mener ikke at dere må invitere dem, men dette blir altså konsekvensen ved å la være. Anonymkode: bf4c3...d7f 24
Sirah Skrevet 1. september 2018 #5 Skrevet 1. september 2018 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du kritiserer dem, og de kritiserer dere. Hvis det er sånn at dere kun har invitert de andre parene og ikke dem, så er det kanskje ikke så rart om hun føler seg fryst ut? Det føles vel ikke greit å være det eneste paret som aldri blir invitert. Mener ikke at dere må invitere dem, men dette blir altså konsekvensen ved å la være. Anonymkode: bf4c3...d7f Dette. Dersom dette er det eneste paret dere aldri inviterer så er det jo ikke rart at de føler at du fryser dem ut. Det er jo nettop det du gjør. Jeg forstår godt at det ikke er sånn ment fra din side, men det er sånn naboen din oppfatter det. 15
Maleficenta Skrevet 1. september 2018 #6 Skrevet 1. september 2018 34 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi bor i et nabolag hvor vi er flere familier som har barn i samme alder. Av den grunn har det vært naturlig at vi voksne omgås en del på fritiden også. Vi er alle i omtrent samme livssituasjon og vi kjenner hverandre etterhvert ganske godt. Til sammen er vi 5 familier her, altså til sammen 10 voksne. Ikke alle er med på alt hele tiden, og både mannen min og jeg er av den introverte typen som trives best med et begrenset antall rundt oss. Mange personer på en gang, og særlig de som «tar stor plass» er et energisluk. Her kommer problemet: vi trives ikke like godt sammen med alle familiene, og i alle fall ikke alle på en gang. Det er særlig ett par som vi helst vil unngå. De er begge veldig høylytte og påståelige, snakker bare om seg og sitt og sine interesser, og hun er også ganske skrytete. Når de er i nærheten blir jeg nesten satt ut av alt de får seg til å si og gjøre. Det går i ett kjør om de ekstremt eksemplariske og intelligente ungene deres (ungene er helt normale), de dyre tingene de har kjøpt, de flotte reisene de planlegger, og alt de vet og kan. Når vi skal finne på noe, pleier vi derfor å invitere ett eller to av de andre parene i nabolaget. Vi har aldri invitert akkurat den familien. Jeg føler ikke at de er vennene våre. Nå har damen i «skryteparet» fått det for seg at vi prøver å fryse henne ut. Hun sprer rykter om oss og forteller alle at særlig jeg er høy på pæra og fisefin, og dessuten en mobber og en utfryser. Jeg er altså ikke det: jeg har bare et sterkt behov for å skjerme meg fra omgang med dem. For det første fordi jeg ikke føler at vi har særlig annet til felles enn nabolag og barn på samme alder, og for det andre fordi vi som sagt trives best i små grupper. Må jeg virkelig finne meg i å bli baksnakket og kalt stygge ting bare fordi jeg ikke er utadvendt og glad i bråkete mennesker? Hva kan jeg gjøre for å beholde de vennene vi har? Vi har selvsagt ikke noe imot at de andre parene er venner med dem. De må jo omgås hvem de vil, men jeg vil jo ikke at vi skal fryses ut av de vi allerede er venner med pga ondskapsfull baksnakking som følge av det jeg rengner med er en misforståelse. Hjelp: voksne mennesker, ass! Jeg trodde vi var ferdig med slikt drama som tenåringer! Anonymkode: 65841...862 Jeg sier suck it up og inviter dem dersom dere også inviterer de andre. Er de nå så grusomme? 5
Gjest COSL Innovator Skrevet 1. september 2018 #7 Skrevet 1. september 2018 Du klarer vel 2-3 timer med de en dag? Be de til middag en vanlig hverdag, da blir de ikke så altfor lenge pga barn som skal legges osv.
AnonymBruker Skrevet 1. september 2018 #8 Skrevet 1. september 2018 Så lenge de ikke lager noe trøbbel/ødelegger noe for dere eller de andre familiene, synes jeg dere bør invitere de også. Det er direkte frekt å fryse ut et par. Prøv å sett dere inn i situasjonen: Hvordan hadde det vært for dere, om alle i nabolaget hadde blitt invitert - men ikke dere? Mennesker er ulike, og man må nesten bare tåle personligheten/skrytingen deres i noen timer. Er det noe dere ikke liker, så er det lov å si i fra til de. Dere er jo voksne mennesker, så det skal ikke være noe problem å si i fra. Anonymkode: cba39...b37 8
AnonymBruker Skrevet 1. september 2018 #9 Skrevet 1. september 2018 42 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ha ha good one. Les dette er en sann venn innlegget her 😝 Anonymkode: 04c4d...2b9 Dramaet utspiller seg på KG! 🍿 Anonymkode: a099e...943 4
AnonymBruker Skrevet 1. september 2018 #10 Skrevet 1. september 2018 Nei det må dere ikke Anonymkode: 36cbb...7c5 3
Jolene Skrevet 1. september 2018 #11 Skrevet 1. september 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ha ha good one. Les dette er en sann venn innlegget her 😝 Anonymkode: 04c4d...2b9 Tenkte det samme 2
AnonymBruker Skrevet 2. september 2018 #12 Skrevet 2. september 2018 Men dere Fryser de jo ut - ser du det ikke selv?? Anonymkode: 75489...b1b 12
AnonymBruker Skrevet 2. september 2018 #13 Skrevet 2. september 2018 Ja, av og til må man faktisk invitere folk man ikke er så glad i for å være inkluderende. Må de invitere deres barn i selskap hvis de inviterer alle de andre barna i nabolaget? Eller er det greit at kun deres barn står igjen utenfor? Hvis du syns det er greit at dine barn blir utestengt så er det greit å utestenge disse to voksne, men du vil vel helst at alle barn skal være inkludert eller hva? Anonymkode: 77c5e...e73 6
AnonymBruker Skrevet 2. september 2018 #14 Skrevet 2. september 2018 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Vi bor i et nabolag hvor vi er flere familier som har barn i samme alder. Av den grunn har det vært naturlig at vi voksne omgås en del på fritiden også. Vi er alle i omtrent samme livssituasjon og vi kjenner hverandre etterhvert ganske godt. Til sammen er vi 5 familier her, altså til sammen 10 voksne. Ikke alle er med på alt hele tiden, og både mannen min og jeg er av den introverte typen som trives best med et begrenset antall rundt oss. Mange personer på en gang, og særlig de som «tar stor plass» er et energisluk. Her kommer problemet: vi trives ikke like godt sammen med alle familiene, og i alle fall ikke alle på en gang. Det er særlig ett par som vi helst vil unngå. De er begge veldig høylytte og påståelige, snakker bare om seg og sitt og sine interesser, og hun er også ganske skrytete. Når de er i nærheten blir jeg nesten satt ut av alt de får seg til å si og gjøre. Det går i ett kjør om de ekstremt eksemplariske og intelligente ungene deres (ungene er helt normale), de dyre tingene de har kjøpt, de flotte reisene de planlegger, og alt de vet og kan. Når vi skal finne på noe, pleier vi derfor å invitere ett eller to av de andre parene i nabolaget. Vi har aldri invitert akkurat den familien. Jeg føler ikke at de er vennene våre. Nå har damen i «skryteparet» fått det for seg at vi prøver å fryse henne ut. Hun sprer rykter om oss og forteller alle at særlig jeg er høy på pæra og fisefin, og dessuten en mobber og en utfryser. Jeg er altså ikke det: jeg har bare et sterkt behov for å skjerme meg fra omgang med dem. For det første fordi jeg ikke føler at vi har særlig annet til felles enn nabolag og barn på samme alder, og for det andre fordi vi som sagt trives best i små grupper. Må jeg virkelig finne meg i å bli baksnakket og kalt stygge ting bare fordi jeg ikke er utadvendt og glad i bråkete mennesker? Hva kan jeg gjøre for å beholde de vennene vi har? Vi har selvsagt ikke noe imot at de andre parene er venner med dem. De må jo omgås hvem de vil, men jeg vil jo ikke at vi skal fryses ut av de vi allerede er venner med pga ondskapsfull baksnakking som følge av det jeg rengner med er en misforståelse. Hjelp: voksne mennesker, ass! Jeg trodde vi var ferdig med slikt drama som tenåringer! Anonymkode: 65841...862 Så artig. Du har superlite å gjøre på en søndag. Det andre innlegget her inne er liksom skrevet fra det andre parets side. Har ikke tatt meg tid til å sjekke anonymkode, men oddsene for at to i samme nabolag skriver innlegg om hverandre samme dag er null. hvorfor ikke bruke fantasien til å skrive bok isteden? Anonymkode: 2b8f2...a23 2
Gliffy Skrevet 2. september 2018 #15 Skrevet 2. september 2018 13 hours ago, AnonymBruker said: Hun sprer rykter om oss og forteller alle at særlig jeg er høy på pæra og fisefin, og dessuten en mobber og en utfryser. Jeg er altså ikke det: jeg har bare et sterkt behov for å skjerme meg fra omgang med dem. Er det det du lærer barna dine? At det er greit å fryse ut hvis grunnen er «et sterkt behov for å skjerme seg»?
AnonymBruker Skrevet 2. september 2018 #16 Skrevet 2. september 2018 Dere holder de utenfor, og nå er du redd for at dette skal føre til at dere selv blir holdt utenfor ? Jammen så inviter paret, da, eller aksepter at dere også kommer til å bli holdt utenfor i diverse situasjoner. Anonymkode: fd5a7...f1c
Gjest Bea719 Skrevet 2. september 2018 #17 Skrevet 2. september 2018 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Vi bor i et nabolag hvor vi er flere familier som har barn i samme alder. Av den grunn har det vært naturlig at vi voksne omgås en del på fritiden også. Vi er alle i omtrent samme livssituasjon og vi kjenner hverandre etterhvert ganske godt. Til sammen er vi 5 familier her, altså til sammen 10 voksne. Ikke alle er med på alt hele tiden, og både mannen min og jeg er av den introverte typen som trives best med et begrenset antall rundt oss. Mange personer på en gang, og særlig de som «tar stor plass» er et energisluk. Her kommer problemet: vi trives ikke like godt sammen med alle familiene, og i alle fall ikke alle på en gang. Det er særlig ett par som vi helst vil unngå. De er begge veldig høylytte og påståelige, snakker bare om seg og sitt og sine interesser, og hun er også ganske skrytete. Når de er i nærheten blir jeg nesten satt ut av alt de får seg til å si og gjøre. Det går i ett kjør om de ekstremt eksemplariske og intelligente ungene deres (ungene er helt normale), de dyre tingene de har kjøpt, de flotte reisene de planlegger, og alt de vet og kan. Når vi skal finne på noe, pleier vi derfor å invitere ett eller to av de andre parene i nabolaget. Vi har aldri invitert akkurat den familien. Jeg føler ikke at de er vennene våre. Nå har damen i «skryteparet» fått det for seg at vi prøver å fryse henne ut. Hun sprer rykter om oss og forteller alle at særlig jeg er høy på pæra og fisefin, og dessuten en mobber og en utfryser. Jeg er altså ikke det: jeg har bare et sterkt behov for å skjerme meg fra omgang med dem. For det første fordi jeg ikke føler at vi har særlig annet til felles enn nabolag og barn på samme alder, og for det andre fordi vi som sagt trives best i små grupper. Må jeg virkelig finne meg i å bli baksnakket og kalt stygge ting bare fordi jeg ikke er utadvendt og glad i bråkete mennesker? Hva kan jeg gjøre for å beholde de vennene vi har? Vi har selvsagt ikke noe imot at de andre parene er venner med dem. De må jo omgås hvem de vil, men jeg vil jo ikke at vi skal fryses ut av de vi allerede er venner med pga ondskapsfull baksnakking som følge av det jeg rengner med er en misforståelse. Hjelp: voksne mennesker, ass! Jeg trodde vi var ferdig med slikt drama som tenåringer! Anonymkode: 65841...862 Det er vanskelig å forsvare seg mot baksnakking. Ganske umulig. Dere har ikke noe ansvar overfor disse. Og det er viktig å skjerme seg når en har behov for det. Tror dere bare må fortsette å gjøre det som er bra og virker riktig for dere og så får dette andre paret bare gjøre som de vil. Ikke tenk at du kan kontrollere det på noe vis, men bare slipp taket. Oppfører de seg dårlig vil det i lengden mest sannsynlig slå tilbake på dem selv.
Sirah Skrevet 2. september 2018 #18 Skrevet 2. september 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Så artig. Du har superlite å gjøre på en søndag. Det andre innlegget her inne er liksom skrevet fra det andre parets side. Har ikke tatt meg tid til å sjekke anonymkode, men oddsene for at to i samme nabolag skriver innlegg om hverandre samme dag er null. hvorfor ikke bruke fantasien til å skrive bok isteden? Anonymkode: 2b8f2...a23 Link?
AnonymBruker Skrevet 2. september 2018 #19 Skrevet 2. september 2018 Er det ingen andre i nabolaget som ser dette selv, ang dette paret? Er det ingen som reagerer eller sier noe, mener jeg..? Anonymkode: 30bd1...a78
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå