Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tok dere med mannen til din lege? hvordan ordnes det når han skal ta sædprøve? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sæd prøve kan leveres på laboratoriet ved sykehus. Fastlegen ordner med rekvisisjon. 

Hvis dere bor nærme, kan prøven tas hjemme. Ellers så har de et lite rom som for å ordne det der. 

• Liker 1
Skrevet

Praksisen er forskjellig fra sted til sted. Vi gikk via min gynekolog. Der er det selvfølgelig ikke et rom for menn, så prøven ble tatt hjemme og jeg reiste ned for å levere prøven (ferje og buss). Gynekologen sendte så prøven videre til lab. Samboer var kun med da vi var på forhåndssamtale på sykehuset.

Skrevet

Jeg tok kontakt med fastlegen min som sendte henvisning til privat gynekolog. Både jeg og mannen møtte opp der :)Først måtte mannen levere sædprøve, denne var i orden og gynekologen begynte derfor med utredningen på meg; Innvendig ultralyd, blodprøver for å sjekke AMH og sjekke at jeg faktisk hadde eggløsning. 

Lykke til 😊

Anonymkode: 7d2ca...eb4

Skrevet

Vi gikk sammen til gynekolog (offentlig), han tok prøve på Riksen. Men han kunne også tatt hos fastlege, vi bare bor i grei avstand til Riksen og tok det direkte der.

Til timene som handlet om utredning av meg gikk jeg bare selv.

Anonymkode: e042f...734

Skrevet

Min mann måtte få henvisning fra sin fastlege for å ta sædprøve, det var ikke noe min gynekolog kunne ordne. Mulig det varierer fra plass til plass. 

Lykke til🙂

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...