Gå til innhold

Trenger tips til bordkort

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!!

Jeg tenker en del på disse bortkortene som jeg skal ha i bryllupet. Har bestemt meg for at det skal være et sitat på hvert bordkort som handler om kjærlighet/ekteskap. Problemet mitt er at jeg ikke vet hvordan disse bordkortene skal være.. Kunne tenke meg noe annet enn vanlig papir/papp som er brettet i to... :roll:

Noen som har noen tips/linker/bilder av ulike løsninger??

PS: Jeg trenger plass til å skrive sitat på bakside eller under navnet...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg lagde en mappe av A3 ark som jeg brettet til A4. Inni dette hadde vi meny, sanger og bordplassering med en forklaring på hvem alle var. På forsiden sto det Velkommen "navn". Her er det jo god plass til sitat (men vær oppmerksom på at de fleste sitater om ekteskap i sitatbøker er negative ... :hoho: )

Skrevet
Her er det jo god plass til sitat (men vær oppmerksom på at de fleste sitater om ekteskap i sitatbøker er negative ... :hoho: )

Hehe.. Må tro jeg har oppedaget det!! Har plukket ut de positive :P Ble nesten litt irritert da jeg leste alle ordtakene om bl.a kjærlighet er starten på slutten osv... Jaja... :roll:

Skrevet

Jeg skal også bruke permer som bordkort!

Foran skal navnet til gjesten stå, sammen med en velkomsthilsen.

Slår to fluer i en smekk ;)

Skrevet

Vi hadde også "permen" på sangheftet som bordkort. Enkelt og greit, og med god plass.

Ellers finnes det masse bøker om å lage kort og bordkort, ta deg en tur på biblioteket da vel!

Skrevet

:) Vi sitter akkurat nå og holder på å lage til shotglass med bilde, bryllupsdato og navnet på gjesten.

Så skal vi fylle det med litt snacks etterpå, som f.eks mintpastiller og hjertesjokolader...

Skrevet

Jeg tørker blader og skriver på dem med sølvpenn.

Skrevet

Har sett følgende i et bryllup:

Man kan for eksemple kle en fyrstikkeske eller en annen liten eske med hvit fin tapet. Og så har man et hvitt silkeband i den ende enden av fyrstikkeska, i "skuffen" liksom som er festet på innsiden av skuffen og henger ut. På det silkebandet kan man skrive navnet til gjesten. Inni eska kan man legge sitatet eller en liten sjokolade etc. Esken kan vere slik den er med tapet rundt, eller pyntes med en sløyfe, hjerte, to ringer eller lignende.

Skrevet

Jeg tror vi skal bruke utstansede hjerter som vi henger på glassene i en gullfarget ståltråd med perler på.

Skrevet

Vi skal tvinne/bøye med tang ståltråd en tynn vase. Oppe i vasen skal det stå et slikt reagensrør, på reagensrøret kommer monogrammet vårt til å stå, også lager vi et feste på enden av ståltråden der vi skal henge et hjerte med navnet til hver enkelt person på. I tillegg skal vi pynte tråden innimellom med litt perler og slikt. Reagensrøret skal fylles med vann og en blomst (mest sannsynlig lik en fra brudebuketten).

Litt vanskelig å forklare, men de blir ganske stilige :wink:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...