AnonymBruker Skrevet 1. september 2018 #1 Skrevet 1. september 2018 Våre to barn har ofte besøk av to venner (søsken). De ringer på omtrent hver dag, gjerne i middagstiden. De vil alle helst være her og ikke hos dem eller ute. Jeg holder på å bli sprø - jeg trenger litt ro og fred hjemme men det går ikke da. Men mannen min syns jeg er urimelig som ikke ønsker besøk av barnas venner hver eneste dag. Så da lurer jeg på - syns de fleste det er greit med besøk av barnas venner hver dag? Er det bare jeg som blir litt rusk av sånt? Anonymkode: 57d08...8d6
Gjest Dorey Skrevet 1. september 2018 #2 Skrevet 1. september 2018 Jeg synes det er slitsomt, men det er alltid åpent hus her. Det er viktig for barna. Men blir det for mye bråk og herjing sender jeg dem ut.
Gjest COSL Innovator Skrevet 1. september 2018 #3 Skrevet 1. september 2018 Kan du ikke be de om å leke ute da? Bare si klart ifra at idag får dere være ute eller hos disse vennene. Det er lov å si at du er sliten og ikke orker besøk akkurat i dag, det får barna bare tåle.
kisskissbangbang Skrevet 1. september 2018 #4 Skrevet 1. september 2018 Her er det åpent hus, og det er vel besøk innom her så godt som hver dag. Vi trekker oss gjerne tilbake til et annet rom når det står på som verst 3
AnonymBruker Skrevet 1. september 2018 #5 Skrevet 1. september 2018 Har stort sett besøk av unger hver dag. Har åpent hus og er glad for at ungene trives her😊 Anonymkode: 523a5...29e 2
AnonymBruker Skrevet 1. september 2018 #6 Skrevet 1. september 2018 Da jeg var liten fikk vi ikke ha venner inne. Det var ute som gjaldt, og det var egentlig helt greit. Barna mine er for små til at det kommer unger på døra av seg selv, men jeg kommer ikke til å ha dårlig samvittighet for å legge ned samme regel for mine barn. Ihvertfall når det gjelder besøk som ikke er avtalt på forhånd. Anonymkode: fd946...cc6
AnonymBruker Skrevet 1. september 2018 #7 Skrevet 1. september 2018 Her har guttungen besøk hver eneste dag. I dag har han hatt to besøk som har overlappet hverandre. Er utrolig takknemmelig for at han har mange venner, så bråk og latter er hjertelig velkommen i mitt hus i hvert fall! Anonymkode: f79c9...c67 2
AnonymBruker Skrevet 1. september 2018 #8 Skrevet 1. september 2018 12 minutter siden, AnonymBruker said: Har stort sett besøk av unger hver dag. Har åpent hus og er glad for at ungene trives her😊 Anonymkode: 523a5...29e Samme her, men sender dem gjerne på rommet for å slippe bråket helt oppi oss. Er jo der alle lekene er uansett. 😛 Men nei ts, det er nok ikke bare deg. Det er kun 1 av vennene vår sønn får være en del hos, og de sender også barna ut hvis det kommer flere/andre på døra. Tipper de gjør et unntak for vår sønn fordi deres er så mye hos oss. Anonymkode: 96c7a...f53
AnonymBruker Skrevet 1. september 2018 #9 Skrevet 1. september 2018 Fikk selv ikke lov å ha besøk så ofte da jeg var liten, noe jeg alltid syntes var trist. Husker jeg elsket å være på besøk hos de vennene som hadde åpent hus og gjerne inviterte til middag, så her er det også alltid åpent hus. Dersom jeg har behov for alenetid trekker jeg meg tilbake på et annet rom. Anonymkode: de268...af3 1
Arkana Skrevet 1. september 2018 #10 Skrevet 1. september 2018 Enig med de fleste her. Her er det åpent hus og det er alltid greit med besøk av andre barn. Jeg synes det er fint at andre barn liker å være her. Barna er i hovedsak i kjellerstua, ute eller på egne rom så vi voksne får stua for oss selv.
AnonymBruker Skrevet 1. september 2018 #11 Skrevet 1. september 2018 Alderen er jo ganske relevant - noe du utelukker. Er de i barnehagealder, barneskolealder eller eldre? Hvis de ikke bråker/ødelegger noe, ser jeg ikke problemet med at de kan leke på rommet til dine barn (evt ute). Søskenparet har jo tydeligvis mye glede av å være med dine barn. Ta det som noe positivt. Bedre det enn at barna ikke har noen å leke med. Anonymkode: 91875...b7a
Lycka Skrevet 1. september 2018 #12 Skrevet 1. september 2018 Hadde åpent hus for begges venner da barna var små, ja. Det skal legges til at vi hadde lekerom i kjellerstua, så opplevde det ikke som veldig forstyrrende. Nå er de tenåringer og vi har forsåvidt fortsatt åpent hus. Synes det er viktigere enn noen gang å holde et øye med hva de driver med og vite hvem de omgås.
Maestro Skrevet 1. september 2018 #13 Skrevet 1. september 2018 Hos meg var det åpent hus som lita, skal ha det slik selv dagen jeg får barn. 😊
AnonymBruker Skrevet 1. september 2018 #14 Skrevet 1. september 2018 Åpent hus her,har fire barn Anonymkode: 8ef99...e80
AnonymBruker Skrevet 1. september 2018 #15 Skrevet 1. september 2018 1 time siden, COSL Innovator skrev: Kan du ikke be de om å leke ute da? Bare si klart ifra at idag får dere være ute eller hos disse vennene. Det er lov å si at du er sliten og ikke orker besøk akkurat i dag, det får barna bare tåle. Fullstendig off topic, men kunne ikke la være å legge merke til at har tatt navnet til en rigg til nick (!) Anonymkode: ca4de...8f5
Vera Vinge Skrevet 1. september 2018 #16 Skrevet 1. september 2018 Nå bor ikke vi i en gate med masse jevngamle barn, så det kommer ikke barn og ringer på døra hos oss (de er litt for små til å gå til hverandre alene ennå). Men i utgangspunktet syns jeg det virker koselig å ha såkalt åpent hus. Men, det jeg hadde blitt sprø av, var hvis det kom barn på besøk som skulle herje oppi oss, altså ikke hørte på oss når vi ba barna gå og leke på rommet, i kjellerstua eller ute. Et barn som har vært her noen ganger, nærmest nekter å fjerne seg fra stua barna blir bedt om å gå et annet sted og leke etter middag, og et annet barn vil bare prate med oss voksne som rydder på kjøkkenet framfor å leke med barna våre (snakker fullstendig munndiaré) . Det er flott at barna har besøk og vi snakker selvsagt med besøket, men syns det kan bli litt slitsomt etter en arbeidsdag å ikke få et minutt med voksenprat etter middag. Så det å ha barn på besøk syns jeg kan være bare koselig, og hyggelig for barna, men noen få ganger litt masete med et par av barna. 2
AnonymBruker Skrevet 1. september 2018 #17 Skrevet 1. september 2018 Åpent hus, men det betyr ikke at de får leke på stua. Skal de ha venner med hjem, får de være på soverommet! Jeg orker ikke barn i stua. Det er jo noe av det veste med St barnet har med venner hjem, da slipper jeg å underholde! Anonymkode: 0ccff...5c5
Gjest COSL Innovator Skrevet 1. september 2018 #18 Skrevet 1. september 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Fullstendig off topic, men kunne ikke la være å legge merke til at har tatt navnet til en rigg til nick (!) Anonymkode: ca4de...8f5 Stemmer det. Trollfeltet 😊
Sushi Skrevet 2. september 2018 #19 Skrevet 2. september 2018 Barna mine leker med naboungene hver eneste dag, men de er ute 99 % av tida. Har vi med noen hjem etter skolen/barnehagen så leker de gjerne litt inne, men mest ute da også. Vi har lekerom vi kan sende dem inn på hvis det blir for mye bråk i stua.
AnonymBruker Skrevet 2. september 2018 #20 Skrevet 2. september 2018 Åpent hus her, både når jeg var liten og med barna mine. Det er veldig trist for de barna som ikke har det synes jeg. Det er da veldig bra med venner. Vi hadde en jente på gata som hadde en mor som synes det var så slitsomt, og det var sjelden vi var der, Hun var lei seg for det husker jeg. Det er faktisk en del av det å ha barn. Men ts, har ikke ungene egne rom da? Unger gidder jo ikke å sitte sammen med voksne stort sett, Anonymkode: a0d82...e4d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå