AnonymBruker Skrevet 1. september 2018 #1 Skrevet 1. september 2018 Hva liker du best på deg selv, langt hår eller kort? Ulemper og fordelene med begge? Jeg klarer ikke å bestemme for hva jeg vil gjøre med mitt hår. Det er veldig langt og slett (98cm da jeg målte sist) veldig flatt, tungt, glatt og litt slitt i tuppene. Har lyst på en forandring samtidig som jeg ikke tør. Er så redd for å like det i en dag eller to for å så angre på forandringen... Jeg er kvinne på 47 år. Slank kropp og mørkeblondt hår Anonymkode: e52a1...a07
AnonymBruker Skrevet 1. september 2018 #2 Skrevet 1. september 2018 Kan også legge til at håret mitt er klipt i «helform» frisyre eller hva det kan kalles. Har klipt meg slik og hatt det like langt siden jeg var 18 år gammel. Så som dere sikkert kan skjønne er jo så glad og vandt til den lengden og en forandring er mere skummelt for meg da Husker jeg fikk mye oppmerksomhet fra guttene da jeg var ung og pen og hvor fascinert alle var av håret mitt og mye komplimenter for det. Akkurat nå er det mindre. Menn foretrekker kanskje ikke så langt hår på ei dame som nesten er 50 år? Anonymkode: e52a1...a07
AnonymBruker Skrevet 1. september 2018 #3 Skrevet 1. september 2018 Halvlangt, rett ned forbi skuldrene, har jeg kort ligner jeg en gutt.Er 40. Anonymkode: a957c...b7b 1
AnonymBruker Skrevet 1. september 2018 #4 Skrevet 1. september 2018 Veldig få damer kler kort hår, etter min mening. Men ingen kler langt hår som er slitt og tungt heller. Ville klippet det så det ble halvlangt, friskt og luftig. Kanskje på tide å investere i en god hårkur, for å få frem glansen i det igjen. Om du angrer vil det jo vokse ut igjen, og om du trives med den lengden kan du fortsette å klippe det, eller klippe det enda kortere for å se om du trives med det. Før i tiden skulle man jo helst ha kort permanent når en var femti. I dag er man fortsatt ung og sprek når en er femti, og kan godt ha langt hår. Selv har jeg halvlangt hår, og mitt blir sjeldent lengre enn ned til brystene. Det har med vekstfasen til håret å gjøre. Har en kort vekstfase vil håret falle av når det når en viss lengde, mens om en har lang vekstfase så vokser håret lengre før det faller av. Anonymkode: 1dc72...886 7
AnonymBruker Skrevet 1. september 2018 #5 Skrevet 1. september 2018 Jeg liker best langt hår, men jeg ser eldre ut med kortere hår. Anonymkode: 6c7c7...648 2
AnonymBruker Skrevet 1. september 2018 #7 Skrevet 1. september 2018 Har alltid hatt kort hår. Prøvde å la det vokse en gang, men trivdes ikke med det. Anonymkode: 58a19...27b
AnonymBruker Skrevet 2. september 2018 #8 Skrevet 2. september 2018 Kommer an på hårkvaliteten. Jeg har alltid hatt langt hår, men jo eldre jeg ble, jo mer slitt og tynt så det ut. Da så det ikke noe pent ut. Nå er jeg korthåret, men med en typete frisyre. Det er lettere å få en kul sveis når det er kort. Fordelen med langt er at man kan sette det opp og variere på den måten. Jeg har også fått positiv tilbakemelding på at jeg ser yngre og slankere ut med kort frisyre. Anonymkode: 31053...934
Emmelise Skrevet 2. september 2018 #9 Skrevet 2. september 2018 Jeg har tykt, fyldig hår med naturlige krøller. Jeg har for øyeblikket en merkelig frisyre da jeg har hatt kort hår hvor den ene siden av hodet mitt har vært *kremt* barbert. Jeg er i prosessen med å la alt vokse ut til langt igjen ettersom jeg orker ikke bryet med kort hår. Så det er litt.. ujevnt akkurat nå. Jeg får halve håret mitt i en hestehale Kort hår kan jo være veldig bra om du har hodefasongen til frisyren man velger. Men det krever at man kontinuerlig holder det ved like (altså besøke frisør jevnlig og bruke penger på det) og at man gidder å dulle med det hver fordømt morgen. I mitt tilfelle kan det være besværlig da det til tider ikke ligger som man vil og man må "nullstille" det ved å vaske det for at det skal ligge som det skal. Langt hår kan jo også være veldig bra, igjen, så lenge det passer med ansiktetsformen. De tar ikke feil når det menes at man har litt flere alternativer med hva man kan gjøre med håret når det er langt og de forskjellige flettetekniker og oppsett av hår. Men samtidig er det også greit å bare starte dagen ved å børste lett så det faller på plass og løpe ut av døren. Jeg gleder meg villt til jeg kommer dit selv. Min tanke hver gang jeg sitter i frisørstolen og ber frisøren om å bare "finne på noe" er veldig enkel; Hvis jeg ikke liker det, så går jeg skallet en kort periode til det har vokst ut igjen. Det er bare hår tross alt. Det spiller liten rolle hvor gammel man er hvis man vil ha langt hår. Min barneskolelærerinne på 55+ hadde fantastisk langt sølvgrått hår. Jeg husker jeg var alltid fascinert av det de få gangene det ikke var satt opp. Jeg så henne for et par år siden, hun er vel opp i 70 åra nå, og hun har stadig det lange sølvgrå håret. Jeg syntes du bare skal prøve. Finn en frisør som forstår hva du vil prøve, eller gi dem fritt spillerom alt ettersom. Liker du det ikke, så vokser det ut igjen.. eller så er det alltids hair extensions.
AnonymBruker Skrevet 2. september 2018 #10 Skrevet 2. september 2018 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg klarer ikke å bestemme for hva jeg vil gjøre med mitt hår. Det er veldig langt og slett (98cm da jeg målte sist) veldig flatt, tungt, glatt og litt slitt i tuppene. Har lyst på en forandring samtidig som jeg ikke tør. Anonymkode: e52a1...a07 Har du hatt den samme frisyren alltid, så har det blitt en del av deg og din identitet. Å klippe seg veldig kort vil jeg ikke anbefale, for det blir for stor overgang hvis du er redd for altfor stor forandring. Håret ditt trenger å løftes opp litt og hodebunnen trenger å få puste. Jeg anbefaler tur til frisør, klipp håret av omtrent der bh-stroppen pleier å være på ryggen, få deg en god kur med hodebunnsmassasje, så skal du se at det vil kvikke deg opp. Ha det slik en stund og se om du trives med det, vil la det gro litt ut igjen, eller kan tenke deg å ta enda ti cm av lengden neste gang du går til frisør. Folk med langt hår har ofte vennet seg til å klippe seg selv og det blir et helt greit resultat, men et besøk en eller to ganger i året hos frisør gir en liten luksusfølelse. I tillegg kan de klippe det finere og jevnere bak enn vi selv kan. Et bra resultat på håret, lokker frem smilet litt oftere. En føler seg litt bedre. Lykke til, ts. Anonymkode: 902b9...8e6 4
AnonymBruker Skrevet 2. september 2018 #11 Skrevet 2. september 2018 Jeg har hatt både veldig kort og ganske langt hår, men syns jeg kler best når det er max til skuldrene. Syns mange som passerer 35-40 har veldig flatt og livløst hår, ofte slitt og ustelt, som hadde gjrot seg bedre i en mer definert form og frisyre. Fordelen med langt hår er at det er lett å dra vekk fra ansiktet og sette opp/flette i ulike varianter, men kortere hår gir mer liv til ansiktet og en gir et inntrykk av å være mer velstelt. Har du langt, skinnende, tykt hår ala ungdommen er saken en annen, men hår endrer seg med alderen. Klipper du det så vokser det jo ut igjen om du ikke er fornøyd, går an å ta det til skuldrene i første omgang f.eks. Fordelen med kort hår er også at det tørker fortere når det er vasket, veldig greit på morgene når tiden er kort. Har forresten en ganske lik klipp som dette Anonymkode: 16050...1ac
AnonymBruker Skrevet 2. september 2018 #12 Skrevet 2. september 2018 Jeg har går nesten til skuldrene, og trives best med den lengden. Mitt hår blir veldig slett, livløst, tungt og pistrete om jeg prøver å la det gro ut, derfor har jeg bare gitt opp langt hår. Jeg synes veldig mange er finere når de får tatt en del av lengden. Håret ser sunnere ut, det blir mindre tungt, og det kan framheve ansiktet veldig fint. En god frisør evner å se hva som vil kle deg. Hår gror dessuten tross alt ut igjen. Anonymkode: b8934...691
Apekatten Skrevet 2. september 2018 #13 Skrevet 2. september 2018 Jeg har hår ned til skuldrene, trives veldig med den lengden. Jeg har ganske tynt hår med litt fall, så jeg synes ikke det blir så fint hvis det blir for langt. Det er veldig godt med halvlangt hår. Det tørker fort, føles mye lettere og jeg slipper at håret "blir i veien".
Jolene Skrevet 2. september 2018 #14 Skrevet 2. september 2018 Liker ikke kort hår, og har derfor aldri hatt det. Har lite lyst til å se ut som en mann Har nå hår til midjen for øyeblikket, men varierer mellom midjelangt og "puppe-langt". Har man flott hår, hvorfor ha det kort? Det finnes dessuten mange måter man kan klippe hår på for at det skal bli mer spennende. For egen del er jeg glad i en "u-form" på håret, med lett oppklippet på sidene av uen. Da får håret mer liv. Ellers er det lurt å bruke en god hårkur, eller argan-olje på håret 1
AnonymBruker Skrevet 2. september 2018 #15 Skrevet 2. september 2018 Jeg har kort hår, og nå er det på det lengste med ca 6-7 cm. Trives best med det. Kvinne i 30-årene. Anonymkode: 5bec0...d36
AnonymBruker Skrevet 2. september 2018 #16 Skrevet 2. september 2018 Fine svar!😄 Anonymkode: e52a1...a07
funginger Skrevet 2. september 2018 #17 Skrevet 2. september 2018 Klipp i hvert fall bort det slitte. Jeg synes gjerne hår ca til kragebenet kan være en passelig lengde for mange. 1
AnonymBruker Skrevet 2. september 2018 #18 Skrevet 2. september 2018 Hår til skuldrene er jo veldig trendy nå, kler de fleste og er også en lengde menn liker. Så du kan jo begynne med det før du går kort-kort? Anonymkode: 65191...abb
Wonders Skrevet 6. september 2018 #19 Skrevet 6. september 2018 Jeg har 56 cm nå ca. Og sparer. Prøvde kort hår en stund. Sparte til lengre, så klippet jeg opp lengdene foran litt. Nå er det tilbake til hel lengde. Trives best når jeg kan variere og leke med det. Grøsser når jeg ikke får alt i hestehale. Og setter man opp kort hår blir det grorudpalme huff og huff. 1
AnonymBruker Skrevet 6. september 2018 #20 Skrevet 6. september 2018 Hvordan måler du det @Wonders? Anonymkode: bb971...f9c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå