AnonymBruker Skrevet 1. september 2018 #1 Skrevet 1. september 2018 Tenker å omskolere meg da jeg ikke trives i jobben min. Tenker å søke bioingeiør studie til neste høst. Er 32 år og har 2 små barn. Må jobbe ekstra på ettermiddag/helg for å få inntekt til familien. Noen som vet hvordan dette studiet er? Er det obligatorisk oppmøte hver dag? 8 timer? Spent om denne utdanninga passer meg og min familesitasjon. Håper på svar❤ Anonymkode: 683a2...baf
AnonymBruker Skrevet 1. september 2018 #2 Skrevet 1. september 2018 Jeg har ikke studert bioingeniør selv, men har en venninne som har gjort det, så jeg svarer siden du ikke har fått noen andre svar enda. Hun hadde en god del obligatorisk oppmøte, bl.a mye tid i lab som man er nødt til å være med på. Men det er ikke 8 timers undervisning hver dag. Hun hadde obligatorisk 2-3 ganger i uka tror jeg, og da kanskje rundt 4 timer, men tidspunktene kunne variere. Det er nok ikke den letteste utdanningen å ta med små barn, men det burde være mulig, så lenge barna kan være på barnehage/skole/sfo. Håper det var til noe nytte. Ellers er det lurt å ringe studieveileder for å få mer informasjon rundt studiets oppbygning. Anonymkode: b0198...ae2 1
AnonymBruker Skrevet 2. september 2018 #4 Skrevet 2. september 2018 Jeg går på bioingeniørutdanningen, begynte denne høsten. Jeg er overrasket over hvor lite obligatorisk det er (jeg har barn selv). Enda har ikke det obligatoriske startet. begynner snart med lab, så det er 1 gang i uken hvor det er 4 timer med obligatorisk. Så er det 2 uker med 2x2 timer obligatorisk lab i anatomien. Jeg har fått velge grupper som ikke er så veldig seint på dagen siden jeg henter i barnehagen. Ellers er det jo veldig viktig å delta i undervisningen, jeg går på alt. Vi er ferdig kl 14 de fleste dager nå, men når lab starter har jeg to dager hvor jeg slutter 12. Hvordan det blir de neste to årene er jo ikke godt å si:) Anonymkode: e89be...bf0
AnonymBruker Skrevet 2. september 2018 #5 Skrevet 2. september 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg går på bioingeniørutdanningen, begynte denne høsten. Jeg er overrasket over hvor lite obligatorisk det er (jeg har barn selv). Enda har ikke det obligatoriske startet. begynner snart med lab, så det er 1 gang i uken hvor det er 4 timer med obligatorisk. Så er det 2 uker med 2x2 timer obligatorisk lab i anatomien. Jeg har fått velge grupper som ikke er så veldig seint på dagen siden jeg henter i barnehagen. Ellers er det jo veldig viktig å delta i undervisningen, jeg går på alt. Vi er ferdig kl 14 de fleste dager nå, men når lab starter har jeg to dager hvor jeg slutter 12. Hvordan det blir de neste to årene er jo ikke godt å si:) Anonymkode: e89be...bf0 Hvordan synes du miljøet i klassen er? Er det flere godt voksne med barn? Vurderer det selv om noen år. Virker studiet vanskelig eller ser det overkommelig ut foreløpig?🙂 Anonymkode: 959a5...917
AnonymBruker Skrevet 2. september 2018 #6 Skrevet 2. september 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvordan synes du miljøet i klassen er? Er det flere godt voksne med barn? Vurderer det selv om noen år. Virker studiet vanskelig eller ser det overkommelig ut foreløpig?🙂 Anonymkode: 959a5...917 Jeg gruet meg veldig til å begynne siden jeg er i 30-årene. Ser det er noen som har barn, men de aller fleste er i 20-årene. Likevel har jeg allerede en god gjeng med medstudenter jeg kan henge med og har et par stykker jeg begynner å bli godt kjent med. De første dagene med informasjon og sånt ble vi fortalt at et godt klassemiljø var veldig viktig for det er et tøft studium og man trenger å hjelpe hverandre. Jeg liker kjemi og anatomi, men ikke matte noe ærlig, så jeg henger med foreløpig, men merker jo at arbeidsmengden er stor når man ikke får lest på ettermiddagen. Jeg er glad jeg har hatt kjemi1 og biologi1 fra før, ja og R1 for det må være knallhardt å starte uten noe kjemibakgrunn. De begynner fra scratch, men det går så fort så for å henge med er det en stor fordel med kjemikunnskaper fra før. På grunn av at kjemi ikke er et krav på å komme inn på bioingeniør har de støttekurs i kjemi på min skole, som er 2 timer en gang i uken, det er veldig hjelpsomt! Jeg er kjempeglad for at jeg satset og hoppet uti det:) Men ja, hardt er det og jeg er dausliten allerede. 3 barn i tillegg til fulltidsutdanning med mye realfag er ikke enkelt, men garantert jobb er jo en stor motivasjon og at jeg er kjempeinteressert i fagene. Anonymkode: e89be...bf0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå