AnonymBruker Skrevet 1. september 2018 #1 Skrevet 1. september 2018 Jeg og samboer ønsket oss barn. Vi er begge 30 år og har tenk på dette lenge. Vi har begge fast jobb men pga en kronisk skade/plage jeg har har jeg tenkt å starte på skole igjen. Da tenker jeg å ta en ny bachelor på heltid til neste høst (2019) Nå er vi usikkere. Bør vi prøve å lage barn nå og da kanskje bli foreldre i mai/juni neste år eller bør vi vente til etter jeg har startet på skolen? Har jeg noen rettigheter? Fritak fra noe av de obligatoriske oppmøtene? Kan far ta permisjon/hjemmekontor på enkelte dager når jeg må på skole (obligatorisk oppmøte) ? Andre i samme situasjon? 😊🙈 Anonymkode: ee1d0...2ed
AnonymBruker Skrevet 1. september 2018 #2 Skrevet 1. september 2018 Du må tenke på 2 ting: - Vil denne bachelorgraden gi deg gode muligheter til å få fast fulltidsstilling? Eller er det feks behov for mastergrad, slik det er i mange fag. - Du har ikke så mange rettigheter som student som du har som arbeidstaker. Du har bl.a rett på barnehage og kanskje noe ekstra fra nav. Du får ikke noe fritak fra obligatorisk oppmøte, da du skal ha de samme kvalifikasjonene som andre når du er ferdig med graden. Du kan heller ikke få permisjon eller hjemmekontor. Men du kan få utsatt oppmøte. Tenk deg godt om, er dette en utdanning som gir deg gode arbeidsmuligheter? Hvis det er det, så er det verdt det. Hvis ikke er det ikke verdt det, så enkelt er det Anonymkode: 603e5...b01 1
AnonymBruker Skrevet 1. september 2018 #3 Skrevet 1. september 2018 Ville kjørt på nå. Du blir ikke yngre. Og så får du nok mer i foreldrepenger. Anonymkode: 1d2d9...b8d
NewInTown Skrevet 1. september 2018 #4 Skrevet 1. september 2018 Det her er veldig enkle ting å sette seg inn i selv. Bare å søke på sidene til Lånekassen og studiestedet for info om hvordan det er med de rent praktiske og økonomiske sidene ved det å få barn under studietiden. Ellers er det de rent personlige tingene - ting du og din samboer må snakke om og finne ut av sammen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå