Gå til innhold

Noen her som er sammen med uføre menn som ikke eier noe?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det tøft økonomisk?

Anonymkode: 22aeb...10a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eksen min var ufør uten eiendom eller bil, gjeld hadde han og. Var ingen problemer, han betalte ned gjelden sin og var flink med penger.  Jeg har min egen inntekt, og vi kunne fint kjøpt hus sammen selv om det ikke ble slik. 

Anonymkode: 59966...e03

• Liker 1
Skrevet

Min var ikke ufør men eide ingen ting og hadde betalingsanmerkning. Betalte MYE hver måned på gammel gjeld. Gikk helt fint. Han har tatt ansvar for sitt og ordnet opp. I dag eier vi hus og bil sammen. 

Anonymkode: 6aa9c...0b1

Skrevet

Nei, det er ikke tøft. Han har god kontroll på økonomien sin og har aldri hatt problemer med gjeld eller inkasso.

Anonymkode: b2d50...18f

• Liker 1
Skrevet

Kvinner blir ikke sammen med tapere.

Anonymkode: 583a1...d7d

Skrevet

Nei, æsj! 

Anonymkode: 1a0a1...e54

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, æsj! 

Æsj? Herregud, det finnes da vel andre kvaliteter i et menneske en om de er uføre eller ei, vel?

Forøvrig er hverken jeg eller kjæresten ufør, Vi har god økonomi, men det er da virkelig ikke derfor vi ble sammen. Folk kan bli syke, og dermed ufør, det endrer da virkelig ikke noe i kvaliteten i personen! 

At personen derimot har god kontroll på økonomien sin, og lever etter den inntekten man har, DET er viktig! Venninnen min er ufør, og hadde en periode faktisk mer i inntekt enn jeg som studerte!

Anonymkode: 4207a...29e

• Liker 4
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker said:

Du er mann?

Anonymkode: 59ef0...2b6

• Liker 7
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker said:

Nei, æsj! 

De går ikke glipp av noe tydeligvis.

Anonymkode: 6bf81...678

• Liker 3
Skrevet

Hvis man har peil på økonomi (bruker tid på planlegging av middag, går turer istedenfor å shoppe eller sitte på café hele dagen osv) er det ikke nødvendigvis så hardt økonomisk å være ufør. Man reduserer behovet for bil, som jo er dyrt.. Man bruker ikke 50spenn i kantina hver dag heller.

Jeg er ikke sammen med en ufør, men har vokst opp med en ufør mamma og en hardtarbeidende pappa. Mamma er under snittet økonomisk anlagt og vi hadde det noen ganger tøft. 

Anonymkode: 91bd1...957

• Liker 1
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Æsj? Herregud, det finnes da vel andre kvaliteter i et menneske en om de er uføre eller ei, vel?

Forøvrig er hverken jeg eller kjæresten ufør, Vi har god økonomi, men det er da virkelig ikke derfor vi ble sammen. Folk kan bli syke, og dermed ufør, det endrer da virkelig ikke noe i kvaliteten i personen! 

At personen derimot har god kontroll på økonomien sin, og lever etter den inntekten man har, DET er viktig! Venninnen min er ufør, og hadde en periode faktisk mer i inntekt enn jeg som studerte!

Anonymkode: 4207a...29e

Mener du uføre skulle hatt mindre å leve for enn studenter? 🤔

Anonymkode: 31c6b...fab

• Liker 6
Skrevet

Jeg skjønner ikke hva det har av betydning om hva vedkommede eier og ikke? Man kan da fint ha seperat økonomi. 

Anonymkode: 31c6b...fab

Skrevet

De (kvinner og menn) jeg kjenner som er uføre og har partnere, har alvorlige problemer med helsa. Jeg ville tenkt meg om en gang eller fem før jeg virkelig satset på et liv med en som allerede var varig syk. En mann uten særlig inntekt og ingen formue derimot, det var jo min mann, meg selv, og alle andre jeg kjente i tyveårene.

Anonymkode: da59c...8ce

• Liker 3
Skrevet

Jeg er sammen med en arbeidsledig mann som ikke får noe fra NAV (utlending). Det er tøft, det er tungt, det er lite givende. 

Anonymkode: 4d5b0...4d4

Skrevet

Hva hvis man er gift .kan man ha adskilt økonomi da?

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er sammen med en arbeidsledig mann som ikke får noe fra NAV (utlending). Det er tøft, det er tungt, det er lite givende. 

Anonymkode: 4d5b0...4d4

Hvorfor skaffet han seg ikke jobb før han kom hit? Det er det normale. Jeg kan ikke dra til en fyr i Italia og forvente at andre rydder opp. Klart det er trangt for dere med en inntekt, spesielt om den er lav.

Anonymkode: 9330b...7a4

Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man kan alltid velge det alternativet ja.

Anonymkode: 9330b...7a4

Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er ufør. Jeg vil ikke partner blant annet fordi jeg blir trukket i uføretakst=blir mindre selvstendig som samboende. 

Jeg blir forbanna av innlegget ditt. Hva faen får deg til å tro at vi som er uføre og fattige fullstendig mangler stolthet og er ute etter pengene til folk som har mer??

Anonymkode: ef09a...290

• Liker 3
Gjest Mysticgirl
Skrevet
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Taper fordi at du er syk? Håper du aldri blir syk selv og møter din egen stigmatisering i døren!

Skrevet

Nei selvsagt ikke. Er ikke dum heller. Dessuten er det mer enn nok menn tilgjengelige der ute, trenger ikke alltid å ta største motstands vei.

Anonymkode: e69a7...8c4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...