AnonymBruker Skrevet 1. september 2018 #81 Skrevet 1. september 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det har ikke slått deg at begge «eksemplene» du nevner innehar et fysisk aspekt eller? Klart det er vondt å bli bedratt, men ærlig tatt! Forstår du hva du sier her nå? Anonymkode: 179f7...9ac Ja jeg forstå velidg godt hva jeg sier. Jeg mistenker heller at de fleste i denne tråden ikke vet at de bare kommer med oppgulp som et resultat av hva som er innlært. Ingen her kommer med argumenter om hvorfor utroskap ikke skal straffes. Bortsett fra rent praktiske, som behovet for å ansette flere fengselsbetjenter. Eller vanskleigheter med å definere, som ved voldtekter. De aller fleste er enige om at å bli utsatt for utroskap er noe av det verste et menneske kan bli utsatt for. Derfor er det ulogisk at det dette ikke straffes. Anonymkode: b6c04...5a6
AnonymBruker Skrevet 1. september 2018 #82 Skrevet 1. september 2018 Vil du virkelig innføre sharia her i landet? Anonymkode: d93d4...8d6 3
Ichiko Skrevet 1. september 2018 #83 Skrevet 1. september 2018 4 hours ago, AnonymBruker said: Dere som er i mot en form for straff, er det fordi dere har vært eller lett kan være utro selv? Anonymkode: 3f14e...444 Jeg er i mot slike straffer, og nei, jeg har aldri vært utro selv, men opplevd utroskap hos daværende partner. Forresten er det ofte slik at de som er så på hugget etter å anklage og straffe andre for utroskap, ikke er så trofaste selv. 4 hours ago, AnonymBruker said: Ja, man må jo såklart ha bevis/tilståelse. Er du sammen med noen så er du jo forplikta uansett om du er gift eller ikke, man skal jo være trofast. Anonymkode: 3f14e...444 Andre har spurt deg om dette, TS, men du har ikke svart; så jeg tillater meg å gjenta spørsmålet: Hvordan har du tenkt å bevise eventuell utroskap? 3 hours ago, _popcorn_ said: Men hva er utroskap? noen mener ett kyss er utroskap, andre mener sex er utroskap, andre igjen mener at omtrent en hver kontakt med motsatte kjønn er utroskap... Eller om noen andre gir deg en klem, håndhilser på deg eller ser på deg, osv. osv. det kommer an på hvem du spør, så den lista der blir uendelig lang. 2 hours ago, AnonymBruker said: Det er vel ingen som hindrer deg i å skrive en kontrakt med din bedre halvdel. Jeg tror nok ikke du kan legge inn fengsels straff ettersom at du ikke har et fengsel til privat bruk, eller har du? Men du og partner kan gå til en advokat og skrive en kontrakt som blant annet skal inneholde hva som skal skje ved utroskap. Når du først er der så legg inn pensjon, omsorgsfordeling av barn ved skilsmisse og sånt i samme slengen Anonymkode: 2bc78...85e Veldig godt forslag! Hvorfor har du ikke vurdert dette, TS? 2 hours ago, AnonymBruker said: Jo, skadene er de samme. Og jeg er ikke alene om det. De fleste er enige om at å bli utsatt for utroskap er noe av det verste de kan utsettes for, inkludert voldtekt og tortur. Anonymkode: b6c04...5a6 Jeg har blitt utsatt for alt det der, og jeg velger evig utroskap framfor alternativene. AB her - sytnes du virkelig det var mindre pinefullt å bli torturert og voldtatt enn bedratt? 2 hours ago, AnonymBruker said: Vil du virkelig innføre sharia her i landet? Anonymkode: d93d4...8d6 Det ser jammen slik ut...I den anledning nevner jeg at for to tusen år siden var det en rabbi som markerte et klart standpunkt mot straff av utroskap: "Den som er uten synd, kan kaste den første sten." 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå